Beskrivning av händelserna före:
Det började som en vanlig dag, mer specifikt var det kanske inte en vanlig dag för det var en av alla mellandagar, nämligen dagen innan nyårsafton. Jag klev upp ganska sent och började förbereda inför nyårsafton. Det är ganska mycket att fixa och dona kostymen skall sitta snyggt, slipsen skall väljas och brudarna på facebook-eventet till nyårsafton måste kollas in i förväg.Vid akuten:
Men som vanligt måste jag ju injicera en gång i veckan. En gång i veckan fungerar utmärkt eftersom jag håller mig till Testo-D, och jag har valt att söndag är min injektionsdag. Men detta får vänta till kvällen, nu är det dags att spela League of Legends för att sedan ta mig något att äta och gå in i duschen och få gjort den där injektionen. Samtidigt känner jag att jag börjar bli sjuk, jag vet att det kommer att komma en sjukdom och jag kommer troligtvis att bli ganska dålig men det är inget jag tänker mer på då. Nu är det mat, dusch och spel som gäller!
Färdigduschad och kry borde jag egentligen gått till rummet mitt och gjort färdigt injektionen direkt men spelet lockar för tillfället mer så injektionen får vänta. Det är inte så ofta jag hinner spela i och med jobb, plugg och träning men nu när det är mellandagar och lov så vill man ju passa på. Så jag skjuter upp på injektionen tills jag skall sova och sätter mig för att spela ett tag till.
Jag vaknar upp dagen därpå och känner ingenting mer än att näsan är smockad av snor och att jag har lite ont i huvudet, ingen smärta i låret där jag brukar injicera. Ibuprofen och nässpray används snarast och i ett förhastat ögonblick av eufori inser jag även att jag har halstabletter á la Bafucin hemmaliggandes som skall göra sin nytta under kvällen som komma skall. Nyårsafton är därmed räddad och jag kan med mitt apotek av mediciner ta mig till nyårsfesten närmast ostörd av sjukdomen som kryper sig långsamt inpå.
Det blir en lyckad fest men morgonen därpå är inte lyckad. Jag är bakfull som ett as och riktigt jävla sjuk. Halsflussen får min hals att kännas som en oskuldsfull vagina, trång och svår att penetrera. När väl något tar sig igenom så gör det ont som fan. Och precis som alla oskulder så vill jag för all del inte svälja något. Att suga på mina bafucin går däremot toppen och det fortsätter jag göra dagarna i ända och hoppas på att maten kan teleportera sig ner till magsäcken, bara jag slipper svälja.
Dagarna går och jag börjar bli bättre och bättre men däremot får jag, som en beställning på posten, ont i benet. Det brukar annars komma bara dagen efter själva injektionen för att sedan göra mindre ont för var dag som följer. Men inte denna gång, nu kom smärtan flera dagar efter injektionen. Mitt på helgen, närmare bestämt lördagen, är jag troligen som friskast förutom att benet gör ondare för var dag som går. Men på sista helgdagen, en vecka efter injektionen vet jag att nu är någonting knasigt med benet, febern börjar komma tillbaka allt mer och allt eftersom benet blir värre känner jag mig också sjukare igen från att nästan ha varit frisk.
Jag bestämde mig för att jag måste göra någonting åt detta och tog mig raskt till vårdcentralen, jag fick gå före många i kön och fick träffa en läkare och berättade allt om vad som hade hänt. Det var en mycket lustig situation för läkaren blev ju genast intresserad av vilka preparat jag tar, vilken dos och hur länge. Samt anledningar till varför. Han poängterade också att han ville bara veta för personligt intresse och jag babblade på och förklarade allt möjligt hur jag tycker och känner och det blev ett ganska givande samtal oss emellan. Mycket trevlig läkare. Men sedan till varför jag faktiskt kom dit tvekade han på om han skulle skriva en remiss till sjukhuset eller ej. Tillslut fick det bli antiobiotika i tio dagar framöver. Läkaren påpekade att om det inte skulle bli bättre inom tre dagar måste jag ta mig till sjukhuset. Ja ni kan säkert gissa vad som hände...
Naturligtvis är många sjuka vid den här tiden, vilket leder till att det är många människor på akuten och dessutom färre läkare än vanligt eftersom de också blir sjuka. Självklart stack jag 350mg Testo i andra benet innan jag åkte in, jag tänkte om jag får ligga här en vecka vill jag ju inte vara utan testosteron såklart. Jag kommer ju läka bättre och må bättre under tiden som jag har testosteron i mig så det var det sista jag gjorde innan jag lämnade hemmet och for till akuten.
Kötiderna på akuten var enorma men efter 5 timmars väntande fick jag äntligen komma in. De tog vanliga prover på mig och jag fick nu tala med en läkare, han var mer strikt än den förra som jag talade med för 5 dagar sedan men också mer seriös. Han ställde inga frågor om mig personligen eller varför jag kurar utan ville bara ha objektiv fakta om hur allt har gått till. Han konstaterade snabbt att jag måste komma in på ultraljud och att de skall mäta mitt CRP, en slags indikator på hur infekterad/sjuk man är.
Sådan far, sådan son?
När jag kommer till ultaljud blir jag mottagen av en annan läkare som inleder med en minst sagt speciell fras."Jasså är du en steroidnisse?"Självklart blev jag lite tafatt och jag kände hotbilden steg något enormt. Jag visste knappt vad jag skulle säga men jag svarade med en glad ton"Ja det kan man säga!"Han svarade inte ens på det jag sa och började att utföra ultraljudet. Gladerligen ville jag veta hur det kommer sig att han är såpass intresserad av detta och det är ju för att hans son är tyngdlyftare och medlem i något förbund. Men det tog ju lite tid att få honom att prata, det kändes som om han hatade mig. Läkaren berättar att självklart håller ju sonen inte på med något sådant som steroider men han är ju såpass insatt i steroider just för att hans son håller på med tyngdlyftning och måste tävla mot dessa fuskare. (Han kanske trodde att jag tävlar? Jag vet inte, i vilket fall fuskar jag ju inte om jag inte tävlar mot någon eftersom jag inte bryter mot några regler). Hans son är ju såklart ren, detta påpekas flera gånger. Vilket förvisso kan vara sant, det vet jag inte, men det är roligt hur ofta detta påpekas under samtalets gång, som om han måste övertyga mig. Jag vet ju ändå ingenting om hans son och har aldrig träffat denne halvgud men sonen verkar i alla fall viktig för läkaren.
Läkaren konstaterar att det är inga problem med låret, det är bara en blödning och ingen infektion alls. Han säger att vi bör skicka hem mig så kommer detta problem att åtgärda sig av sig självt. Han säger att hans expertis inom området förtäljer till 100% att det inte är en infektion utan bara en blödning och det är onödigt att hålla kvar mig här. Jag blir utskickad ur ultraljudsrummet men som avslutande ord väljer läkaren att säga ett par saker till mig."Min son är starkare än dig"Jag blev helt paff, jag tänkte: Va faan har detta med saken att göra. Jag började nästan skratta."Ja va bra, det är han nog faktiskt, hehe. Jag tänker inte så mycket på ytliga saker som vem som är starkast."Varvid läkaren kontrar igen, nu är vi dock säkert 15 meter bort från varandra i korridoren."Min son kommer att bli snyggare än dig ändå."Sedan tog det ett par sekunder och jag visste inte om jag skulle gapskratta eller om jag skulle bli förbannad. Hur fan kan man vara så jävla dum i huvudet som denna läkaren är? Det är fan ta mig helt jävla otroligt vilken värdelös människa han är. Hahaha. Jag skrattar verkligen i skrivande stund. Aja än har man inte fått uppleva allt men detta tar nästan priset på skumma människor.
"Jaa det blir han säkert =)"
Tillslut kommer jag tillbaka till det sjukhusrummet där jag träffade den första läkaren. Lite då och då kommer någon in och tar prover på mig och ställer lite frågor men allt som allt fick jag ligga här i 4 timmar innan jag äntligen blev inlagd på en avdelning. Kanske för att ultraljudsläkaren ville skriva ut mig (mordförsök?) och den andra läkaren ville det inte? Eller kanske för att det var personalbrist. Lyckligtvis finns det kompetent personal som faktiskt vill göra ett bra arbete, därmed blir jag inlagd på sjukhuset och får direkt flertalet olika mediciner där jag får veta att jag har ett CRP på 300 vilket är skyhögt. Eftersom de redan har bestämt att de skall operera mitt ben får jag duscha hela kroppen med descutan och får i mig en bit mat för att sedan bli omstoppad av sjuksystrarna och invänta min gamle vän, John Blund.

).