2015-05-05, 21:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Inte ens uttagen, däremot Eliasson, Ferreyra och Nikolic. Tycker det är skittrist att Eliasson och Nikolic inte får mer speltid/bänktid i allsvenskan.

Ferreyra är iofs inte värd att nämna, vem bryr sig egentligen om en inlånad julle från Boca Juniors. Alla vet att såna lån är som ett längre dyrare provspel.

Torsk 4-2 för övrigt.
Okej tack för infon. Har sagt flera gånger att Eliasson förtjänar fan så mycket mer speltid än vad han får, har för mig att ledningen mer eller mindre ställt som krav att se mer egna produkter få speltid och därav går Lundholm före, nån annan anledning finns bara inte och jag kan slå vad om att Eliasson skulle hypats om man bytte plats på de båda. Det är tråkigt som fan men Bahoui går antagligen i sommar och många matcher ska spelas så han tid kommer nog.

Nikolic sägs ju va talangfull och är bara 17 år, känner inget brinnande behov av att se honom i matchtruppen när offensiven fungerar bra men är han så lovande som det sägs kommer han få chansen för eller senare.
Citera
2015-05-05, 22:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Nikolic fick ju t.ex. åka till U21-match istället för cupen-matchen mot Kristianstad. Just sånt har en tendens att fullständigt döda unga spelare. Varenda sekund i riktig match med a-laget tycker jag är viktigt. Ha med på bänken för att slänga in sista 20 i dödade matcher.

Tror den italienska modellen med större bänk hade gynnat många unga i allsvenskan. Stifta nån jäkla regel att man får ha med sig 2 extra under 19 eller nåt sånt om man är rädd för att det ska missbrukas.
Citera
2015-05-06, 00:04
Medlem
Citat:
Nikolic fick ju t.ex. åka till U21-match istället för cupen-matchen mot Kristianstad. Just sånt har en tendens att fullständigt döda unga spelare. Varenda sekund i riktig match med a-laget tycker jag är viktigt. Ha med på bänken för att slänga in sista 20 i dödade matcher.

Tror den italienska modellen med större bänk hade gynnat många unga i allsvenskan. Stifta nån jäkla regel att man får ha med sig 2 extra under 19 eller nåt sånt om man är rädd för att det ska missbrukas.
Håller med. Nordin, Tranberg och Lindqvist borde alla fått chansen att visa upp sig hos oss. Nordin sticker antagligen till sommaren vilket är otroligt tråkigt.
Citera
2015-05-06, 00:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Tycker jag låter bra.

Var det inte förövrigt någon tränare som flaggade för att man borde få göra 4 byten per match? Vore nästan skoj att se en utökad bänk + 1 byte som endast får användas från den "lilla bänken" på de två u20/u19-spelarna.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-05-06 kl. 00:13.
Citera
2015-05-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tycker jag låter bra.

Var det inte förövrigt någon tränare som flaggade för att man borde få göra 4 byten per match? Vore nästan skoj att se en utökad bänk + 1 byte som endast får användas från den "lilla bänken" på de två u20/u19-spelarna.

Det var snack om att tillåta ett fjärde byte vid förlängning, men IFAB sade nej http://uk.reuters.com/article/2015/02/28/uk-soccer-fifa-ifab-idUKKBN0LW0VI20150228
Citera
2015-05-06, 07:42
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internett
Det var snack om att tillåta ett fjärde byte vid förlängning, men IFAB sade nej http://uk.reuters.com/article/2015/02/28/uk-soccer-fifa-ifab-idUKKBN0LW0VI20150228
Antal byten ska självklart fortsatt vara 3 men fler alt på bänken låter klockrent... Italienska modellen lät ju överdriven dock.
Citera
2015-05-06, 07:44
Medlem
gato12s avatar
Fy fan, andra halvlek måste ju vara vår sämsta under Nanne.

Lite sent kanske men har inte hämtat mig än.
Citera
2015-05-06, 10:03
Medlem
AIK - Hammarby är förmodligen den sämsta match jag någonsin sett.Hammarby var totalt värdelösa och AIK var också katastrofala, däremot var AIK lite mindre dåliga och vann därför matchen.

Hammarbys trupp är alldeles för tunn och en naturlig målgörare skulle verkligen behövas. Hur kommer det sig att man inte har värvat en vass spets? Pengar bör väl finnas efter denna fina publik-period laget har just nu.

Hoppas innerligt för svensk fotboll att Malmö vinner guld i år igen, då jag tror det skulle gynna svensk fotboll. Enda svenska laget som håller någorlunda internationell klass... Även Elfsborg har fått ihop ett riktigt schysst lag som har potential men i övrigt håller AS en extremt låg nivå.
Citera
2015-05-06, 10:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
AIK - Hammarby är förmodligen den sämsta match jag någonsin sett.Hammarby var totalt värdelösa och AIK var också katastrofala, däremot var AIK lite mindre dåliga och vann därför matchen.

Hammarbys trupp är alldeles för tunn och en naturlig målgörare skulle verkligen behövas. Hur kommer det sig att man inte har värvat en vass spets? Pengar bör väl finnas efter denna fina publik-period laget har just nu.

Hoppas innerligt för svensk fotboll att Malmö vinner guld i år igen, då jag tror det skulle gynna svensk fotboll. Enda svenska laget som håller någorlunda internationell klass... Även Elfsborg har fått ihop ett riktigt schysst lag som har potential men i övrigt håller AS en extremt låg nivå.
Nyanserad analys.
Citera
2015-05-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Nyanserad analys.
Är bajare själv men båda lagen spelade helt bedrövligt..
Citera
2015-05-06, 12:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
Är bajare själv men båda lagen spelade helt bedrövligt..

Håller med om första, men jag tycker vi gör en bra andra halvlek.
Citera
2015-05-06, 12:53
Medlem
gudadottirs avatar
Varför är det en hel månads uppehåll i Allsvenskan från den 7de juni till 5te juli?
Skulle planera in matcher på semestern men fan ingen spelar ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in