Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Cibickis moderklubb är Nydala IF, där han började spelade som sexåring.[3] 2005 spelade han för FC Malmö.[4] Året efter lämnade han för spel i Malmö FF.
Alltså är Pawinho född och uppvuxen i Malmö. han har även polskt medborgarskap p.g.a det är hans föräldrars födelseland.
Jag vet att cibbe är från Malmö, och ja - Simovic spelar för HIF & har MFF som moderförening. Tycker bara MFF:are är dryga som hånar oss som ligger, men jobbar för att resa oss ur askan. Jag fattar inte hur HIF kunnat sumpa så mycket pengar som de gjort de senaste åren. Om man bortser från MFF så är det ju HIF som lyckas ta betalt för spelare. Rasmus Jönsson (hemlig summa) Gerndt (35 miljoner, dock obekräftat) Accam 19/5 miljoner, endast fem till HIF.
Så enbart Razz & Gerndt borde gett HIF mellan 50-60 miljoner. Vart har de slaskat iväg dessa slantar? Har inte räknat upp en del andra imkomstbringande affärer såsom Joel Ekstrand, Henke Larsson till united osv.
Jag förstår verkligen inte de ekonomiska problemen i HIF
Nåväl ett Grattis till MFF:arna på FB är väl på sin plats. Ni ska tacka er lyckliga stjärna att ni har Daniel Andersson som sportchef. Nu har vi Henke och han bygger nytt. Vi vinner mot de sämre lagen oftast & det borde ge oss en plats i toppskiktet. Bojanic får fan vakna snart, händer ju ingenting runt honom. Grym på försäsongen, nu iskall.
Och för övrigt har Visby Gute börjat helt ok i division 2...