2015-05-03, 13:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Löfven är skicklig tycker jag. Hans röst är lugnande och trovärdig. Han är bra på att använda sin röst för att inge förtroende och lugn. Dessutom är han den perfekta svensken. Att han ljuger är väl OK i dagens läge. Vad ska han göra när Sverige ser ut som det gör?

Varför skulle det vara okej att ljuga menar du?
Möjligen kan Löfvens sävliga sätt tilltala de som inte kan tänka själva, han låter lugn säger du men mer intellektuella fokuserar mer på om hans logik håller och uppfattar hans sävliga sätt som en nödvändighet då han själv är lite trög.

Citat:
Jag gillar Löfven fast jag verkligen avskyr Mp ministrarna och ogillar invandringspolitiken.
Bert Karlsson ljuger också som f_n. Antalet flyktingar som han uppger bor på hans förläggningar stämmer inte. Det fattades 41st flyktingar i Filipstad.
Att stoppa invandringen och avslöja allt fusk som etablerades under alliansens styre är inte lätt. Reinfeldt lämnade en banan republik efter sig när han stack med svansen mellan benen.
Skurk sektorn är nu så stor att den inte kan avvecklas utan våld, det är min övertygelse. Nu får vi leva med det, tack M och brinn i helvetet.
Skyll inte på Löfven för vad alliansen har ställt till med.

När ska någonsin sossar sluta skylla på andra ens när de själva har makten, så tröttsamt att höra. Dessutom har det i andra trådar visats upp statistik på att vänsterregeringar alltid har ökat invandringen men att högerregeringar ibland har minskat den. Det var också under sossarnas ledning som den steg extremt brant och gick över nivån 100,000 per år. Något OT för den här tråden men kolla upp saker innan du påstår felaktigheter.
Citera
2015-05-05, 19:05
Medlem
S föreslår dyrare hemtjänst.Jag mår illa.
Citera
2015-05-05, 19:09
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
S föreslår dyrare hemtjänst.Jag mår illa.
Tråkigt. Kötiden till distriktsläkarmottagningen är två månader. För svenskar.
Citera
2015-05-06, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Tråkigt. Kötiden till distriktsläkarmottagningen är två månader. För svenskar.
Var ?
Citera
2015-05-06, 15:04
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Till Svenne i banan så är jag inte sosse längre. Jag röstade på SD i senaste valet och kommer att göra det igen i nästa val om inte S ändrar sin invandringspolitik.
Men en regering ledd av AKB med övriga allians ledare och Romson, nej tack.
Löfven är sympatisk och går hem i EU och tom kineserna gillar honom.
Citera
2015-05-06, 22:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Till Svenne i banan så är jag inte sosse längre. Jag röstade på SD i senaste valet och kommer att göra det igen i nästa val om inte S ändrar sin invandringspolitik.
Men en regering ledd av AKB med övriga allians ledare och Romson, nej tack.
Löfven är sympatisk och går hem i EU och tom kineserna gillar honom.

Nu har du verkligen omvänt mig, om kineserna gillar honom måste han vara bra
Och i EU gjorde han verkligen succé hehe, http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article55122.ab
Citera
2015-05-06, 23:52
Medlem
KarlXllls avatar
Skoja gärna om Löfvén, men han lurade i alla fall skjortan av alliansledarna med sitt nyvalsutlysande som skapade panik hos alliansledarna. Därför skrev de genast på DÖ överenskommelsen som säkrade Löfvéns maktinnehav med dithörande vänsterpolitik i landet fram till 2020 (=att skjuta sig själv i foten med en 12cm kanon).
Fullpoängare för svetsarn.
Citera
2015-05-06, 23:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXlll
Skoja gärna om Löfvén, men han lurade i alla fall skjortan av alliansledarna med sitt nyvalsutlysande som skapade panik hos alliansledarna. Därför skrev de genast på DÖ överenskommelsen som säkrade Löfvéns maktinnehav med dithörande vänsterpolitik i landet fram till 2020 (=att skjuta sig själv i foten med en 12cm kanon).
Fullpoängare för svetsarn.

Löfven gjorde inte mål där, det var alliansen som gjorde självmål.
Det enda som är positivt med den här regeringen är att de är så oduglig att de inte klarar av att genomföra den politik de vill genomföra. Det begränsar skadorna de annars skulle åstadkomma.
Citera
2015-05-07, 00:33
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Löfven gjorde inte mål där, det var alliansen som gjorde självmål.
Det enda som är positivt med den här regeringen är att de är så oduglig att de inte klarar av att genomföra den politik de vill genomföra. Det begränsar skadorna de annars skulle åstadkomma.
Jo det var Löfvén som gjorde mål. Alliansen trodde att man efter en talmansrunda skulle kunna regera vidare med passivt SD stöd som tidigare, sedan S/Mp budgeten fallit. Men svetsarn synade, eftersom han visste att KD o kanske Fp hängde på järsgårn o dessutom hade tom valkassa. Inte heller M ville för sitt liv ha nyval i det läget, med stort rösttapp i baken o med ingen utsedd partiledare.
DÖ kan ju i o f s ses som ett självmål om man vill, svetsarn passade bollen till alliansen som schabblade in den i eget mål.
Citera
2015-05-12, 10:17
Medlem
senapslamms avatar
Förstår Stefan engelska ens? Såg hur dom stod och viskade i hans öra när han lyssnade på ett EU-tal. Är det lämpligt med den bildningsnivån som Statsminister?
Citera
2015-05-12, 19:47
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Förstår Stefan engelska ens? Såg hur dom stod och viskade i hans öra när han lyssnade på ett EU-tal. Är det lämpligt med den bildningsnivån som Statsminister?
Hur skulle han kunna förstå engelska. Han förstår ju inte ens svenska. Varje gång han får en fråga, svarar han på något helt annat.
Citera
2015-05-13, 10:55
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Hur skulle han kunna förstå engelska. Han förstår ju inte ens svenska. Varje gång han får en fråga, svarar han på något helt annat.
Ja och hans retoriska förmåga är extremt begränsad i övrigt också. Han har en hel driva med fraser som han hela tiden återkommer till och svänger sig med, dessa verkar han trivas med. Däremellan har han extremt svårt att ens hålla ihop en enkel mening. Dessa fraser är exempelvis:
"Vi tänker stå upp för det här"
"Dansa efter SDs pipa"
"Göra riksdagen till privat lekstuga"
"Vi tänker ta ansvar för Sverige"
"Jag sträcker ut en hand"
"Breda uppgörelser"

När han får en rak fråga i något ämne så svarar han alltid "Sverige ska ha en/ett starkt... (Försvar, sjukvård, demokrati, flyktingmottagning, eller vad nu frågan handlade om). Däreftter mumlar han och sen säger han "Låt mig bara säga en sak först" och då tar han upp något som någon annan gjort för längesen och som Löfven tyckt varit dåligt, och i och med att det tar så lång tid för honom att säga detta så har antingen frågeställaren tröttnat eller frågan gått över till någon annan, utan att Löfven egentligen fått ur sig något konkret eller svarat överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in