2015-06-02, 13:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Röven är en förrådare. Han uppger att Ryssland är det största globala hotet. Varför säger han så? För att han har redan sålt Sverige till NATO.

Vad f*n är en förrådare, menar du en förrädare kanske?

Lövet är inte en förrädare, däremot så är han kanske inte den mest kompetenta statsministern som vi har haft under de senaste 15+ åren (jag skulle vilja platsa honom som en lika dum jävel som Bildt) men att gå så långt och kalla honom för en förrädare är lite väl långt men vad ska man förvänta sig av någon som du?

Ryssland är det största globala hotet just nu då deras aktioner i Europa leder till att resten av kontinenten känner sig hotad och blir orolig då Ryssland är inne och påverkar andra länders politik genom att köpa olika partier samtidigt som de invaderar sina grannländer och även hotar med att göra det igen.

Man behöver inte vara en NATO vän för att inse att Ryssland är ett hot mot Europa som helhet, Putins aktioner kommer att leda till att EU skyndar på sina planer om att bilda en federation om han hotar medlemsländerna för mycket och ett enat Europa är ett större globalt hot än vad Ryssland är då ett enat EU skulle kunna klara av ett öppet krig med Ryssland.
Citera
2015-06-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smellmysocks
Hörru din kommunist. Putin är ultrakapitalist som tillsammans med sina kollegor fyller sina fickor med rikedomar, drabbad av storhetsvansinne och utan tvekan den person som utgör det största hotet med världsfreden. Om du tittar på hans agerande börjar det bli allt mer likt Nordkoreas Kim Im Kalsongs. Dock tror jag inte vi behöver oroa oss så mycket. Även om Putin öser pengar på försvaret är försvaret i sej allt annat än välfungerande. Lika korrumperat, stölder, fylla, misshandel osv så risken torde vara att de ganska snart skjuter sej själva i foten. Tror allt blir bättre om världen stämmer upp i We Shall Overcome med Lövet som allsångsledare.

Putins enda plikt är att försöka göra vad som är bäst för ryska folket. Gör han det är han en bra ledare. Gör han inte det är han en dålig ledare.

Jag anser att Löfven och Obama, två marionetter för globalisterna, som inte har som utgångspunkt vad som är bäst för deras respektive folk, är sämre ledare än vad Putin är.

Jag ser inte logiken i att kalla en person som talar väl om dagens Ryssland och/eller dess ledning för "kommunist"... Är det för att jag använde ordet "finanseliten"? Som nationalist är det naturligt att vara negativt inställd till samtliga fiender till ens folk, och idag finns många av dem inom multinationella företag och internationella banker. Det betyder på intet sätt att jag är någon anhängare av planekonomi.

Som jag ser det är Löfvens hetsande mot Ryssland ett uttryck för att Löfven ej bryr sig om vad som är bäst för svenska folket. Om han hade det som utgångspunkt skulle han avstå från att försöka skapa konflikter mellan svenska folket och andra nationer. Så länge som andra nationer ej är fientliga mot svenska folket finns ingen anledning för svenska staten att vara fientliga mot dem.
Citera
2015-06-02, 18:24
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad f*n är en förrådare, menar du en förrädare kanske?

Lövet är inte en förrädare, däremot så är han kanske inte den mest kompetenta statsministern som vi har haft under de senaste 15+ åren (jag skulle vilja platsa honom som en lika dum jävel som Bildt) men att gå så långt och kalla honom för en förrädare är lite väl långt men vad ska man förvänta sig av någon som du?

Ryssland är det största globala hotet just nu då deras aktioner i Europa leder till att resten av kontinenten känner sig hotad och blir orolig då Ryssland är inne och påverkar andra länders politik genom att köpa olika partier samtidigt som de invaderar sina grannländer och även hotar med att göra det igen.

Man behöver inte vara en NATO vän för att inse att Ryssland är ett hot mot Europa som helhet, Putins aktioner kommer att leda till att EU skyndar på sina planer om att bilda en federation om han hotar medlemsländerna för mycket och ett enat Europa är ett större globalt hot än vad Ryssland är då ett enat EU skulle kunna klara av ett öppet krig med Ryssland.

Att jämställa Carl Bildt med Löfven är inte seriöst. Bildt är en mycket bättre som politiker. Han är vältalig, har en bra retorisk förmåga och är påläst. Det vill säga allting som Stefan Löfven inte är.

Vad gäller Ryssland är det inte Ryssland som är det största globala hotet. Det är USA med sitt utrikespolitik som är roten till många av världens konflikter. Det är allmänt känd att det var USA som gav vapen till IS-terrorister, det var USA som sponsrade regeringen som styr i Ukraina med intention av att knyta Ukraina närmare västvärlden. Så det största globala hotet är inte Ryssland utan USA.
Citera
2015-06-02, 19:12
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Att jämställa Carl Bildt med Löfven är inte seriöst. Bildt är en mycket bättre som politiker. Han är vältalig, har en bra retorisk förmåga och är påläst. Det vill säga allting som Stefan Löfven inte är.
.

Framför allt, Bildt VAR ju en politiker - Löfven på sin höjd en föråldrad fackpamp. Det torde ju sagt sig självt för SAP-ledningen att det inte skulle funka.

Å andra sidan, har man först prövat med Sahlin och sedan Juholt så är det ju lätt att anta att man inte ser sig ha speciellt många kompetenta partiledarkandidater att välja på.

Efter 2018 lär Löfven vara historia, nästa man till avrättning kan förmodligen heta Mikael Damberg (om han är dum nog att ta den posten). Damberg lär nog inte ha chans att öka SAP:s siffror speciellt, däremot lär hans närvaro hjälpa till att öka konflikterna mellan "höger" och "vänster" i partiet.

Det blir nog lika underhållande som showerna med Sahlin, Juholt och Löfven i ledarrollen.
Citera
2015-06-02, 19:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza

Vad gäller Ryssland är det inte Ryssland som är det största globala hotet. Det är USA med sitt utrikespolitik som är roten till många av världens konflikter. Det är allmänt känd att det var USA som gav vapen till IS-terrorister, det var USA som sponsrade regeringen som styr i Ukraina med intention av att knyta Ukraina närmare västvärlden. Så det största globala hotet är inte Ryssland utan USA.

Förutom att Bildt har blivit varnad för sina uttal om Ryssland när han satt som utrikesminister, hans jobb som statsminister var inte heller sådär himla bra heller.

Lövet kan vi inte sätta en helt korrekt stämpel på förens 2018 så vitt vi vet så kanske han råkar vara rätt man på rätt plats när något sker i framtiden (inte för att jag tror det dock) men att sätta honom på plats som en förrädare eller som Sveriges sämsta statsminister genom tiderna är 100% fel att säga idag.

USA har varit ett problem globalt ja men USA påverkar och skyndar inte på EU och den debatt om att göra EU till en federation på samma sätt som Ryssland gör när den hotar (och även invaderar) sina grannländer.

På en global fredsnivå så är inte USA ett lika stort hot då de har påbörjat en dialog med Iran om att hjälpa varandra att utrota ISIS samtidigt som man har tagit bort blockaden mot Kuba, så deras utrikespolitik är förhoppningsvis på rätt väg speciellt om de inte röstar fram en idiot till president nästa år.

Rörande ISIS så ville de ge vapen till dem men det röstades ner (har jag för mig) och många var mig veterligen så ville väldigt många ge just vapen till de syriska rebellerna (varav ISIS var en av dem) men folk vart så förbannade när det inte skedde, men jag kanske mins hela den där historian fel.
Citera
2015-06-02, 20:12
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Förutom att Bildt har blivit varnad för sina uttal om Ryssland när han satt som utrikesminister, hans jobb som statsminister var inte heller sådär himla bra heller.

Lövet kan vi inte sätta en helt korrekt stämpel på förens 2018 så vitt vi vet så kanske han råkar vara rätt man på rätt plats när något sker i framtiden (inte för att jag tror det dock) men att sätta honom på plats som en förrädare eller som Sveriges sämsta statsminister genom tiderna är 100% fel att säga idag.

USA har varit ett problem globalt ja men USA påverkar och skyndar inte på EU och den debatt om att göra EU till en federation på samma sätt som Ryssland gör när den hotar (och även invaderar) sina grannländer.

På en global fredsnivå så är inte USA ett lika stort hot då de har påbörjat en dialog med Iran om att hjälpa varandra att utrota ISIS samtidigt som man har tagit bort blockaden mot Kuba, så deras utrikespolitik är förhoppningsvis på rätt väg speciellt om de inte röstar fram en idiot till president nästa år.

Rörande ISIS så ville de ge vapen till dem men det röstades ner (har jag för mig) och många var mig veterligen så ville väldigt många ge just vapen till de syriska rebellerna (varav ISIS var en av dem) men folk vart så förbannade när det inte skedde, men jag kanske mins hela den där historian fel.

Jag är övertygad om att Bildt hade skött Saudiavtalet mycket bättre än Margot Wahlström. Visst, han han kunde ha uttryckt sig annorlunda, men Wahlströms agerande i Saudiavtalet är mycket värre, tycker jag.

Finanskrisen drabbade Sverige när han var statsminister. Men det var inte Moderaternas agerande som gav upphov till finanskrisen. Det var sossarnas beslut att avreglera kreditmarknaden, det vill säga tillåta bankerna att låna ut så mycket pengar de vill.

Jag har aldrig påstått att han är en förrädare.

Jag är ganska säkert på att IS fick vapen från USA för att avsätta Assad.

Jag tycker snarare att Rysslands agerande har en motsatt effekt än vad du har skrivit i din tidigare inlägg. Vissa EU-länder som exempelvis Storbritannien och Ungern funderar på att lämna EU. Det sistnämnda landet är väldigt trött på att EU lägger sig i landet inrikespolitik. Att Ungern blickar till öster irriterar EU. Det gjordes en stor grej av att Ungern köpte ryskt gas, men när Tyskland hade köpt ryskt gas var det ingen stor grej. I vidare mån tycker jag att Ryssland står för en nationalism som behövs i dagens samhälle. Det mångkulturella samhället kommer, såsom kommunismen hade gjort, förr eller senare förstöra sig självt. För att undvika detta, behövs det en mer nationalistiskt politik i EU. Ungerns regering för en nationalistiskt politik som upprör många EU-länder trots att det inte strider med EU-s principer. Jag skulle inte bli förvånad om Ungern hade lämnat EU.
Citera
2015-06-02, 20:37
Medlem
polsks avatar
Citat:
.

Det var väl ungefär så sossar sa om Sahlin och Juholt månaderna innan de fick lämna mellan svansen mellan benen också.

Förvänta dig inte ett stoltare avslut för Löfven.
Citera
2015-06-03, 03:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Statsminister Stefan Löfven bytte ifjol ut en avloppsanläggning vid stugan i Sörvåge.
Det gjorde han utan en formell bekräftelse från kommunen – vilket han fortfarande saknar.

...

Med andra ord har statsministern fortfarande ingen skriftligt bekräftelse för avloppsanläggningen. Att han skulle ha fått en muntlig bekräftelse finns inget belägg för.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/annu-ingen-bekraftelse-fran-kommunen
Citera
2015-06-03, 05:43
Medlem
Citat:
...
...

Precis.

Detta visar hur oerhört oseriösa Flashbackshögern är. Dom har sedan 2014-09-15 tyckt att Svetsarregeringen är den sämsta regering Sverige haft någonsin
Detta oreras i tråd efter tråd, och oftast saknas motivering; det blir mest kollektiva one-liners i Flashbackshögerns gruppterapier för att bearbeta valförlusten.

Som du säger - en regering kan knappast bedömas förrän efteråt.

Dessutom styr Svetsarn på Allahiansens budget och han har genomgått en allvarlig relativt långvarig regeringskris tack vare SDs smygmoderater. Detta gör regeringen helt obedömbar, annars hade man kanske kunnat ge lite kritik efter ett år. Kom igen Flashbackshögern, var lite ärliga; Svetsarn har under dessa omständigheter suttit i sju månader nu, och med endast 39% väljarstöd!

Att det överhuvudtaget hållit under dessa omständigheter visar att Svetsarn har varit en skicklig politiker hittills.

-------------------

Det går faktiskt att spå framtiden: det är bara att notera vad Flashbacks pojkhöger säger, och då vet man att allting blir precis tvärtom
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-06-03 kl. 05:54.
Citera
2015-06-03, 08:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Precis.

Detta visar hur oerhört oseriösa Flashbackshögern är. Dom har sedan 2014-09-15 tyckt att Svetsarregeringen är den sämsta regering Sverige haft någonsin
Detta oreras i tråd efter tråd, och oftast saknas motivering; det blir mest kollektiva one-liners i Flashbackshögerns gruppterapier för att bearbeta valförlusten.

Dessutom styr Svetsarn på Allahiansens budget och han har genomgått en allvarlig relativt långvarig regeringskris tack vare SDs smygmoderater. Detta gör regeringen helt obedömbar, annars hade man kanske kunnat ge lite kritik efter ett år. Kom igen Flashbackshögern, var lite ärliga; Svetsarn har under dessa omständigheter suttit i sju månader nu, och med endast 39% väljarstöd!

Att det överhuvudtaget hållit under dessa omständigheter visar att Svetsarn har varit en skicklig politiker hittills.

-------------------

Det går faktiskt att spå framtiden: det är bara att notera vad Flashbacks pojkhöger säger, och då vet man att allting blir precis tvärtom

Du har rätt, även om det har varit en katastrof hittills så kan det bli ännu värre innan de kickas.
Citera
2015-06-03, 09:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt

Btw, de är redan bedömda:

Ett enigt Konstitutionsutskott, KU, prickar infrastrukturminister Anna Johansson (S) för frysningen av Förbifart Stockholm och kritiserar regeringen för hanteringen av en eventuell stängning av Bromma flygplats.
Dessutom av ett enigt KU som för första gången på tjugo år har kritiserat regeringen i hela tio punkter. Det är onekligen en prestation.

Vad gäller Bromma flygplats hade en majoritet i Trafikutskottet redan beslutat att ingen förhandlingsperson skulle utses men regeringen ignorerade riksdagens beslut. Den inväntade inte heller information från Stockholms kommun utan utsåg Anders Sundström som samordnare. Byggandet av Förbifarten lades på is utan att Stockholms läns landsting yttrat sig och regeringen struntade dessutom i konsekvensen av att frysningen skulle kosta betydande summor. Den landade på 170 miljoner kronor.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/2/ledare-kus-prickningar-ar-miljopartiets-fel/
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-06-03 kl. 09:16.
Citera
2015-06-03, 10:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har rätt, även om det har varit en katastrof hittills så kan det bli ännu värre innan de kickas.

Ja, givetvis, den här videon som Marcus Oscarsson spelade in kommer inte längre vara kul, utan kommer att ge hörselskador och mardrömmar

https://youtu.be/NQWlT3EAxFI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in