2016-01-25, 18:44
Medlem
Ska bli intressant att höra vad han har att säga. Med tanke på att han bara åkte dit för att BO har invandrarbakgrund så kommer han förmodligen klämma ur sig samma idioti som han har klämt ur sig innan.

Nästan så man hoppas på mer invandringsvurmande och folkförakt mot svenskar. Snart under 20% Stefan you can do it.
Citera
2016-01-25, 19:22
Medlem
fyratretres avatar
Missade PK-sändningen (ljudet stängdes av när det började?!)

Nån som har länk?
Citera
2016-01-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Missade PK-sändningen (ljudet stängdes av när det började?!)

Nån som har länk?

Kolla aftonbladet om du vågar...

Han säger att alla myndigheter som tar hand om flyktingar ska få det resurser dom kräver för att klara situationen, kort och gott.
Citera
2016-01-25, 19:52
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
– Jag känner sorg och ilska över att en kvinnlig välfärdsarbetare har fått sätta livet till i ett arbete som är så oerhört viktigt för så många "barn" som kommer ensamma till Sverige.

– Jag tror att ganska många människor i Sverige känner en oro att ska ske liknande fall när vi nu tar emot så många "ensamkommande flyktingbarn".

Löfven fortsätter med att säga att det inte finns några enkla svar men säger återigen att att de myndigheter som är ansvariga för att hantera migrationssituationen ska få de resurser som krävs. Unvisit

Som förväntat. Skattkistan ska öppnas ännu mer då mer pengar och resurser naturligtvis ska satsas på dessa "barn". Kosta vad det kosta vill.
Citera
2016-01-25, 19:53
Medlem
Pungsnoppens avatar
Varför lägger han sig inte ner och bara självdör?
Citera
2016-01-25, 20:07
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Frågan för Löfven och sossarna är, "hur skall jag (vi) kasta in handduken utan att totalt tappa ansiktet för lång tid framöver"?

Löfvĕn har redan förlorat ansiktet och den heder han hade. Han har gått från att ha varit en ansedd och respekterad boss för metall till att bli allmän driftkucku. Troligen på grund av den miljö som socialdemokraterna har urartat till. Inte lätt att var sund och vettig när man är omgiven av dårar.

Löfveen är körd. Dom som lämnat S kommer inte tillbaka. Dom lagar som förbereds för censur av kritiker av det Mångkulturella projektet kommer inte att locka några sympatisörer.

Jag har reviderat min uppfattning om sossarnas möjliga bottensiffror. Blir valet 2018 av skulle tro att S får mellan 10 och 15%. Om man inte får en organisatorisk kolaps innan dess.
Citera
2016-01-25, 20:14
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Att Löfven fortfarande lever är ett mysterium.

Trodde faktiskt inte att jag skulle säga det, men det är ju faktiskt bara att instämma. Drömscenariot vore ju att Löfven tar med sig Dan Eliasson för att besöka ett asylboende, förslagsvis det där asylantbarnen lyckades jaga iväg tio beväpnade poliser, och där så att säga får vad de förtjänar.

Hur i helvete är det ens möjligt att vara så satans inkompetent och kontraproduktiv?
Man baxnar ju.
Citera
2016-01-25, 20:52
Medlem
arakas avatar
Med tanke på all skit som hänt och kommer att hända tack vare hans araber, hur länge sitter han kvar?
Själv har jag jävligt svårt att tro att han sitter ens året ut.
Jag ger honom max 6 månader innan han antingen avgår självmant, blir avpolletterad av partiet eller avgår pga nyval.
Senast redigerad av araka 2016-01-25 kl. 20:56.
Citera
2016-01-25, 21:04
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Med tanke på all skit som hänt och kommer att hända tack vare hans araber, hur länge sitter han kvar?
Själv har jag jävligt svårt att tro att han sitter ens året ut.
Jag ger honom max 6 månader innan han antingen avgår självmant, blir avpolletterad av partiet eller avgår pga nyval.

Ja, eller av hälsoskäl.
Citera
2016-01-25, 21:33
Medlem
Studsbolls avatar
Svetsarn gjorde bort sig totalt i Mölndal. Man förstår varför han hållit en så låg profil i medierna sedan valet; varje gång han öppnar käften rinner mer skit ut som skadar honom och partiet. Att framträda framför den där skrytskylten "Mölndal växer" när alla just fått uppleva hur denna tillväxt ser ut är precis Svetsarns stil. Man förstår åtminstone hur han tänkte när han utsåg Åsa Romson till vice: "öh faan, jag måste ta någon som är ännu dummare än jag så jag framstår som smart i jämförelse"...
Citera
2016-01-25, 22:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Man kan inte lämna in ett misstroendevotum mot regeringen utan bara mot enstaka statsråd. SD kan göra hur många utspel som helst på detta område, de kommer inte att få riksdagens gillande.

Ett misstroendevotum mot statsministern som går igenom gäller dock hela regeringen.
Citera
2016-01-25, 22:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det ska mycket till innan man sparkar en sittande statsminister, speciellt för sossarna som haft så svårt att hitta partiledare. Blir regeringen avsatt eller förlorar ett val däremot så åker han ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in