2015-05-02, 23:42
Medlem
rasbiologs avatar
Kanske har det redan tagits upp men jag orkar inte läsa hela tråden för att leta.

En intressant aspekt på Knölansiktet och hans åsikter är att han inte har några egna barn. Antagligen kommer han inte få några i framtiden heller. Detta är enligt min uppfattning en farlig utgångspunkt för en person som ska leda landet. Han är snart 60 år gammal och har alltså inget personligt intresse av vad som kommer hända med landet längre fram än 20-30 år i tiden. Om sharialagar införs om 30 år är det honom helt egalt, för han finns antagligen inte kvar här då och han har ingen avkomma som kommer finnas kvar då heller. Hans främsta intresse är att maximera sina egna förutsättningar de kommande 15-20 åren. Kan han göra det på bekostnad av framtiden därefter så kan han rationellt sett göra det utan någon som helst förlust. Vad tror ni, har han en kalkyl som går ut på att han personligen kommer vinna på massinvandringen de närmaste 15-20 åren? Hur ser hans kalkyl i så fall ut?
Citera
2015-05-03, 01:28
Medlem
Var det någon annan som hörde "skattehöjningar" varje gång han sa skattesänkningar?

Vill personligen gärna veta när alla dessa chockhöjningar eller "investeringar" kommer. En skiter ju inte pengar.
Citera
2015-05-03, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Löfvens 1:a maj-tal går att se här:

http://www.svtplay.se/video/2860052/forsta-maj-tal-av-statsminister-stefan-lofven-s-med-fler/svt-forum-1-a-maj-svt-forum-1-a-maj?start=auto

Börjar ca 1:45:00

Ganska imponerande. Svetsarn är en stark och skicklig talare, bra energi.

Det fattades väl konkretism, men jag ger ändå talet +4 av 5 möjliga i betyg.

Att sedan Imam Reinfeldt gav Svetsaren en hopplös ryggsäck är en helt annan sak som gör det mesta hopplöst i praktiken.
Citera
2015-05-03, 10:16
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt

Att sedan Imam Reinfeldt gav Svetsaren en hopplös ryggsäck är en helt annan sak som gör det mesta hopplöst i praktiken.

Löfven är en duktig manusuppläsare, det håller jag med. Men så fort det manuset tar slut och han måste börja tänka själv så blir det alltid pannkaka.
Citera
2015-05-03, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt

Bra på att tala, speciellt om sådant han har koll på. Sett tal från när han bossade över IF Metall och där gjorde han bra ifrån sig. Men som SmokeOn skriver så kan han inte alltid förlita sig på manus och då blir det genast pannkaka.

Citat:
Löfven är en duktig manusuppläsare, det håller jag med. Men så fort det manuset tar slut och han måste börja tänka själv så blir det alltid pannkaka.
Håller helt och hållet med dig. Duktig på att läsa upp manus som andra skrivit men dålig på att formulera något eget. Då blir det bara svammel och trams och käbbel.
Citera
2015-05-03, 10:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Är han ens bra på det, verkligen?

Jag har visserligen inte orkat lyssna på det där talet men i allmänhet sluddrar han som en alkis, t.o.m när han inte behöver tänka själv utan bara läser ur ett manus.
Citera
2015-05-03, 10:38
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är han ens bra på det, verkligen?

Jag har visserligen inte orkat lyssna på det där talet men i allmänhet sluddrar han som en alkis, t.o.m när han inte behöver tänka själv utan bara läser ur ett manus.

Jag är helt seriös. Han är förmodligen bäst av alla partiledare på att låta övertygande och trovärdig när han läser innantill.
Citera
2015-05-03, 10:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag är helt seriös. Han är förmodligen bäst av alla partiledare på att låta övertygande och trovärdig när han läser innantill.

Ursäkta men det säger nog mer om dig än om Löfven.
Citera
2015-05-03, 11:03
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ursäkta men det säger nog mer om dig än om Löfven.

Jag kanske bara har sett de få tal där han gör bra ifrån sig. Ge ett exempel på hans standard så man får se.
Citera
2015-05-03, 11:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag kanske bara har sett de få tal där han gör bra ifrån sig. Ge ett exempel på hans standard så man får se.

Jag har inte sett ett enda tal där han ens kommer i närheten av att vara okej. I mina öron låter han korkad och ofta som en alkis i alla tal jag har hört från honom.
Citera
2015-05-03, 12:40
Medlem
Tror många hör lite vad de vill höra. Personligen skulle jag säga att hans argument och sätt att tala är inriktat mot en väldigt specifik målgrupp, nämligen äldre människor. Föga förvånande så är ju också ca 80% av sossarnas väljare över 65 år.

Löfvén är enligt mig definitivt ingen talare som kan tala till alla målgrupper. Har sett flera intervjuer där han har försökt. Han har nog inte förmågan. Det låter bara falskt när han försöker låta folklig.
Citera
2015-05-03, 13:10
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Löfven är skicklig tycker jag. Hans röst är lugnande och trovärdig. Han är bra på att använda sin röst för att inge förtroende och lugn. Dessutom är han den perfekta svensken. Att han ljuger är väl OK i dagens läge. Vad ska han göra när Sverige ser ut som det gör?
Jag gillar Löfven fast jag verkligen avskyr Mp ministrarna och ogillar invandringspolitiken.
Bert Karlsson ljuger också som f_n. Antalet flyktingar som han uppger bor på hans förläggningar stämmer inte. Det fattades 41st flyktingar i Filipstad.
Att stoppa invandringen och avslöja allt fusk som etablerades under alliansens styre är inte lätt. Reinfeldt lämnade en banan republik efter sig när han stack med svansen mellan benen.
Skurk sektorn är nu så stor att den inte kan avvecklas utan våld, det är min övertygelse. Nu får vi leva med det, tack M och brinn i helvetet.
Skyll inte på Löfven för vad alliansen har ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in