[quote=Crap_Fucks_Crap|53247126]
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ett mänskligt samhälle är ju för mänskliga människor. Han var omänsklig när han dödade henne och har bara visat sig mänsklig mot sig själv när han slingrat sig i 19 år. Det mänskligaste han kan göra är att hoppa framför ett tåg och skicka ett brev till föräldrarna och erkänna vad han gjorde. Jag kan inte se något mänskligt med ett samhälle där förövarna får sitta i en ring på golvet och grina medans nån terapeut tycker synd om dom samtidigt som offren får ta livet av sig medans samhället tittar år ett annat håll.
Ett samhälle är för mänskliga människor, jo så kan man uttrycka sig. Visst var han omänsklig när han dödade henne, det är odiskutabelt. Så långt är vi överens.. Jag delar också din uppfattning att han ska erkänna och faktiskt ta det straff han skulle fått om HR-domen gått igenom.
Däremot hyser jag ingen som helst önskan om att han ska hoppa framför ett tåg! Huruvida han ska sitta i ring med terapeuter

och berätta om sina innersta tankar är svårt att svara på. Med tanke på hans brott är det rimligen något som är fel så vi kan inte bortse helt från terapeuterna..
Annars blir det väl för honom som för alla andra på kåken att han får arbeta osv.. Men jag har varit väldigt tydlig med att jag tycker det är fel med preskriptionstiden och att inte erkänna..
Nu ska vi ju vara så pass ärliga så vi erkänner att de flesta "livstidskriminella" nekar i sten eller säger "inga kommentarer" så nekandet i sig är inget ovanligt.
Tycker du det förresten att det gäller alla mördare att de ska sätta sig vid en järnväg eller är det speciellt denna killen som ska göra det?