2015-05-05, 02:32
Medlem
Vore ganska bra för alla om straffen i Sverige blir samma som i USA. Dråp, våldtäkt, rån, misshandel, mord osv. Ett mord t ex sitter du inne i några år för, med gott uppförande. Dessutom hur fungerar rättpsykavdelningarna egentligen, en del har sökt vård - får vård - mördar/misshandlar samma som de som söker men ej får vård. Spärra in pedofiler och alla mördare och t ex rånare en längre tid så kanske de i en del fall tänker till mer innan de utför dåd. Klart som fan att mamman vet om att det är stor chans till att han är skyldig. Han kan vara den enda hon har i familj. Men att hon inte förstår att det är mord samt våldtäkt det handlar om och att han borde sona för sitt brott förvånar mig. Lagarna måste ändrats med kraftfullare tag. Jag har inte emot dödsstraff. Yeah!
Citera
2015-05-05, 06:53
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Inbillar du verkligen dig att polisen samt TV4 missat detta? Då får du tursamt nog tänka om.

Visst, journalister och annat pack som producenter är ju kända för att vara rättsexperter vid sidan av... Speciellt när man är i sällskap av en USA-figur och en mordutredare som arbetat utomlands i flera år.
Citera
2015-05-05, 07:33
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrsel7
Ja, hållplatsen där vittnen sett Malin gå ut från bussen ligger bara ett dike i mellan Olofs dåvarande bostad. (Teori: han såg en förvirrad Malin kliva av bussen från sitt fönster och gick sedan ut och började konversera?)
Till saken hör ju också att Malin inte var skarpaste kniven i lådan, dvs han kunde nog ganska lätt lura henne att "kom vi tar en genväg här genom skogspartiet så är vi i husum snart"..
Sedan överfaller han henne.

Saken är den dock, han måste ju haft något slags fordon när han forslade kroppen till fyndplatsen, varför har han inte lämnat minsta spår av blod i sagda fordon, eller har man ens hittat rätt fordon?
För det blir rätt söligt ifall man ska knivhugga någon så pass många ggr som han gjort..
Citera
2015-05-05, 09:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Inbillar du verkligen dig att polisen samt TV4 missat detta? Då får du tursamt nog tänka om.

Den misstänkte blev ju inte dömd i domstol, så för polisen är det ju bara att fortsätta utreda mordet. Vet inte om det är möjligt att kräva att den tidigare misstänkte ska lämna DNA-prov, även om han inte kan bli dömd.

Vill också reservera mig för att jag inte är hundra procent säker på att jag inte vet om jag förstår lagen rätt. Men det här handlar ju lite om juridiskt knep och knåp som en polis sannolikt inte kommer i kontakt med någon gång i sin karriär, att de ska veta hur det ligger till med detta kan man inte riktigt begära, tycker jag.
Citera
2015-05-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Ja. Bevisningen var otillräcklig.

Fel. Bevisningen tolkades var bit för sig av hovrätten, hur dumt det än kan låta, istället för att lägga ett sambands- och indiciepussel av alla de olika bevisen som faktiskt finns. Att just dessa bevis, händelser och artiklar, skulle vara 'slumpartade sammanträffanden' ger jag inget för. Lägg till detta att OW själv har placerat sig på brottsplatsen i en filmad rekonstruktion och även uppvisat saker som bara mördaren kan ha vetat eller utfört. Hur dum får man vara OW?

Att hovrätten friar torde vara en rättsskandal i paritet med Tomas Quick eller Mats Alm.

Mamman är en lögnare, motsäger sig själv flera gånger och kan inte ge något alibi, och OW med sin skapligt skeva syn på bundna kvinnor och sex, hans knulldockor mm. har garanterat något att dölja. Att han har en allvarlig störning är väl inte att ta i. En dag kommer de upphittade tröjfibrerna och sperman att analyseras och då slår psyksjukhusets låsta dörr/fängelsedörren igen om OW... för gott får man hoppas.

Att någon annan än Svegs egen sexmördare OW tog livet av Malin är uteslutet. Att tro något annat förutsätter att man är döv, blind och korkad utöver det vanliga. Eller så VET man 110% garanterat vem den 'alternativa' mördaren är, har ett bandat/filmat/skriftligt erkännande, mordvapen, teknisk bevisning mm mm. Men inget av detta finns ju...

Jag upprepar med en dåres envishet... OW, OW, OW...
Citera
2015-05-05, 09:47
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Vem dömdes för mordet?

Ingen.

Citat:
Hur kunde tingsrätten fria denna galning?

Hovrätten, menar du? Vet inte. Läs domen så kanske polletten trillar ner för dig.

Citat:
Sönderklippta dockor som han sätter på, vilken störd jävel.

Skulle hela svenska folkets sexvanor avslöjas för gemene man skulle nog ganska många bli 'störda jävlar'.
Citera
2015-05-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Man undrar ju vad sveg är för en inavlad liten jävla skitby, även om er ynkedom inte tillåter er att sätta honom på plats så kan ni väl åtminstone fixa fram en bild på honom, med tanke på byns storlek så är ni väl alla grannar så hur svårt ska det vara.

Alla är inte bara grannar i Sveg... alla är dessutom släkt i rakt nedstigande led.
Citera
2015-05-05, 10:01
Medlem
Är det någon här som jobbar med OW och kan berätta om han kom på jobbet idag?
Citera
2015-05-05, 10:14
Medlem
Ang mamman.. Tror hon vet mer än vad hon säger.. Malins vän sa att hon var blyg och om hon behövde fråga efter vägen så hade hon hellre valt en "tant" än en kille/man. Ja det var kanske det hon gjorde..frågade mamman om hon var ute.. Pojken såg det eller hörde och följde efter ..det är det folk har sett..och det är det mamman vet.. Hon kände nog igen Malin när bilderna kom ut och då förstod hon att grabben gjort något.. Varför skulle hon annars säga att han inte var hemma för att sedan ändra sig till att han var det.. Ja han var nog hemma men gick iväg så då var han inte hemma.. Förstår inte hur man kan uppfostra sina barn till att inte ta ansvar oavsett vad de gjort. Hur är man funtad om man visar dem att det är ok att komma undan t.o.m mord?!?
Citera
2015-05-05, 10:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om vi på Flashback har förstått lagen rätt är brottet preskat. GM kan aldrig dömas, inte ens om han erkänner och DNA-spåret matchar.

För att klargöra: Den tidigare misstänkte kan inte dömas. Är GM någon annan, som 23 november 1996 var 21 år fyllda, så kan han dömas.

Tekniskt sett är det alltså inte brottet som är preskriberat, det kan fortsätta utredas i all evighet oavsett vilket. Om jag förstår det hela rätt.
Senast redigerad av Troian 2015-05-05 kl. 10:28.
Citera
2015-05-05, 10:27
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Om man tänker på hur morsan lät och utryckte sig hörs det ju att hon ljuger. Tänk er in i att ni hade en son som var anklagad för detta och ni VISTE verkligen att ni tillbringat kvalen med honom hemma. Inte fan låter man så. Visste jag att min son varit med mig skulle man ju gått ut i alla tidningar och TV och skrikit ut hans oskuld. Jag vet ju att han är oskyldig och det är min son för helvete. Så där låter man när man försöker ljuga utan att sticka ut!
Citera
2015-05-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Till saken hör ju också att Malin inte var skarpaste kniven i lådan, dvs han kunde nog ganska lätt lura henne att "kom vi tar en genväg här genom skogspartiet så är vi i husum snart". Sedan överfaller han henne.

Vad är det för jävla skitsnack om en mördad flicka?
Men jag antar att du har bevis för att en blyg och godtrogen flicka också inte är 'skarp'? Eller betyder 'blyg' samma sak som 'trög' för dig?

På tal om "vassaste kniven i lådan", jag anar att hon var bättre i skolan än vad du någonsin var eller kommer att bli, och en långt bättre människa. Om du hade varit en person med det minsta hjärtat och blott minimal hjärna hade du i alla fall aldrig skrivit något så korkat om en död person

Men du kanske är bästis med OW och ni leker tillsammans med hans dockor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in