2015-04-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Med tanke på att vårt bollinnehav inte renderar i några målchanser utan framförallt är koncentrerat till passningar i försvarslinjen så är väl den enda uppsidan att vi låter motståndarna jaga boll och bli trötta. Med det sagt så kan det nog passa oss ganska bra att låta Malmö ha bollen och sedan ligga på rullning för kontringar.

Företrädesvis startar både Brustad och eventuellt också Eliasson då båda är snabba. Sen bör vi väl spela med Blomberg för att försöka förvalta de fasta situationer vi får.

Carlgren
HHH-Sonko Sundberg-Pertan-Nisse
Brustad-Blomberg-Ofori-Panos-Eliasson
Goitom

Eller något sådant.
Gnaget har väl inte vunnit i Malmö sedan 1996, så det är väl inte mycket att be för.
Är det något annat lag som har en längre (pågående svit) mot något lag?
Citera
2015-04-08, 13:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gnaget har väl inte vunnit i Malmö sedan 1996, så det är väl inte mycket att be för.
Är det något annat lag som har en längre (pågående svit) mot något lag?
Häcken har aldrig vunnit i Solna tex. Sen vann vi i Malmö i cupen 2000 eller 2001.

Men jag tror verkligen inte på seger i morgon, snarare på stortorsk.
Citera
2015-04-08, 13:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Malmö möter ju AIK och IFK redan i omgång 2 samt 3.

Cynikern/pessimisten i mig säger att MFF har avgjort guldstriden efter omgång 3.

Sen är det bara en kamp om andraplatsen.
Citera
2015-04-08, 13:41
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Malmö möter ju AIK och IFK redan i omgång 2 samt 3.

Cynikern/pessimisten i mig säger att MFF har avgjort guldstriden efter omgång 3.

Sen är det bara en kamp om andraplatsen.
Äh, dom möter Bajen i 4:e omgången och efter det lever guldstriden igen!

Eller inte.

**
Inga höga förhoppningar på dagens match mot Elfsborg heller men det är å andra sidan inte dom matcherna vi ska vinna för att hänga kvar. (Vilket är det jag i första hand riktar in mig på i år)
Citera
2015-04-08, 13:48
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Äh, dom möter Bajen i 4:e omgången och efter det lever guldstriden igen!

Eller inte.

**
Inga höga förhoppningar på dagens match mot Elfsborg heller men det är å andra sidan inte dom matcherna vi ska vinna för att hänga kvar. (Vilket är det jag i första hand riktar in mig på i år)
Hänga kvar tror jag faktiskt inte blir några problem. Hoppas det går bättre ikväll än i cupen.
Citera
2015-04-08, 13:51
Moderator
easy_dans avatar
Känner mig lugn och smått uppgiven inför idag, som sagts ovan får man mest hoppas på att det ser bättre ut än det gjorde i cupen. Spännande om Solheim får starta dessutom, då har vi bytt halva backlinjen sedan cupmatchen och förhoppningsvis inte samma svängdörrar.
Citera
2015-04-08, 14:26
Medlem
Att vara gotlänning & ett fan av Helsingborg är en tråkig kombination...
Ny match mot FFF ikväll, blir att följa på streamen. Såg en intervju med Wede efter matchen och blir lite orolig när han förkunnade att han var nöjd med resultatet 0-0 uppe i Kalmar. Jag såg matchen på plats och var allt annat än nöjd.

HIF bolltrixade fint på små ytor i 60 min, därefter lånade de knappt bollen. Opartiskt skulle jag påstå att Kalmar tycktes ha bättre kondition/fysik. Deras spelíde eller frånvaro av egen spelidé var jag mindre imponerad av. Ingen press på egen planhalva, enbart ligga rätt och försöka göra en snabb omställning med rakt spel vid uppsnappat felpass från HIF. Jag tror många lag kommer få problem med att få hål på köttmuren nere på kyckling-arenan.

Jag känner mig kluven till om HIF var dåliga eller om Kalmar gjorde det svårt för dem. Jag tror på en kombination. Viktor Pålsson var inte med i matchen och saknades på mittfältet. Den inlånade mittbacken Helstrup gav intryck av att vara ett fynd: bolltrygg och följsam. Jordan Larsson visar stundtals prov på fint "one-touch" spel men är alldeles för vek mot tuffa mittbackar i allsvenskan när det spelas mot lag som inte vill anfalla ens på hemmaplan och djupledsspelet äro obefintligt.

Jag satt mest och väntade på ett frisparkstillfälle som aldrig kom - övertygad om att Bojanic hade bredsidat in den under ribban.

För AIK:fansen som följer tråden så kan jag berätta att Atakora gav ett vasst intryck. Han & Wede spelar ungefär lika lång tid på varje kant (platsbyten) och Atakora var den som stod ut mest. Han försökte ta sig framåt genom dribblingar & väggpass och såg riktigt rörlig ut med fin bollkänsla och bra teknik. Dock har jag sett alldeles för lite av honom för att kunna göra en rättvis bedömning.

Bedömning av Kalmar. Tråkiga Kalmar. Inte samspelt. Ingen press på egen planhalva, 11 spelare bakom bollen. Jobba jobba - Viktor Elm är ett fysiskt praktexemplar. När bytena skedde i andra halvlek så förändrades Kalmars utseende. Jonathan Ring och ngn Brasse kom runt fint på kanterna och måttade farliga inlägg mot långa Kalmar. Jag vet inte om Kalmar tog över pga deras fysik eller om HIF är dåligt tränade. Jag blev lite orolig.

Match mot fff och jag känner att nu måste vi vinna för att hänga på "racet" så att min dröm om ett "rimjobb" utfört av ZlatanMania lever fram till sommaruppehållet
Senast redigerad av Bowlaren77 2015-04-08 kl. 14:28.
Citera
2015-04-08, 14:32
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Att vara gotlänning & ett fan av Helsingborg är en tråkig kombination...

Hade varit lite roligt om Gotland hade haft ett elitlag i AS. Hade varit en najs bortaresa. Vilket lag är annars vanligast att supporta på Gotland?
Citera
2015-04-08, 14:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Hade varit lite roligt om Gotland hade haft ett elitlag i AS. Hade varit en najs bortaresa. Vilket lag är annars vanligast att supporta på Gotland?

Bajen. Är väl massa mediamänniskor från Sthlm som har hus på Gotland.
Citera
2015-04-08, 14:44
Medlem
Citat:

Visby Gute såklart. De har det svårt ekonomiskt vilket är otroligt med tanke på Gerndt-pengarna som trillat in under åren. Gamle fina Robert mutumba är spelande tränare. Kuriosa: Under ett besök hemma på Gotland såg jag en 17 årig Gerndt dominera med sin snabbhet & teknik i div 2 och skrevpå HIF forum att de borde plocka över honom, vilket de gjorde - 8 år senare för 8 miljoner. Haha, brukar påpeka detta för mina polare därnere "Hade ni lyssnat på mig så hade ni sparat...."
I div 3 har vi hårdsatsande Dalhem som tog över ett par juggar på korttidskontrakt förra sommaren till högsta gotlandsserien! Som de lekte hem serien. Nu kan man säga att vi har två ganska likvärdiga lag på Gotland. Många gutespelare som lämnar för Dalhem.

Generellt på Gotland så har vi ju ett idrottsligt vanstyre. Kommunen la om gräset på Gutavallen för 1,5 år sedan och skulle bygga om löparbanorna. Fortfarande spelar Gute sina matcher i rävhagen längre ut från stan eftersom planens skick varit undermåligt med jordhögar lite där och var.

Gute var mycket bättre för 15 år sedan. Hade en del tekniska ryssar i laget då. Jag tycker vi borde kunna ha ett lag i superettan. Hade jag varit ordförande i Gute så hade jag jobbat för ett samarbetsavtal med avk & ve - Kalmar. Men ännu hellre om det varit möjligt: AIK.

Kul fråga: hursomhelst
Citera
2015-04-08, 14:45
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Bajen. Är väl massa mediamänniskor från Sthlm som har hus på Gotland.

Jo jag tänkte lite så också, att Stockholmslagen skulle vara vanliga. Men vad hejar infödingarna på? Kalmar? FC Gute?

edit: kul och bra info bowlaren77!
Senast redigerad av RoyJones 2015-04-08 kl. 14:48.
Citera
2015-04-08, 14:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jo jag tänkte lite så också, att Stockholmslagen skulle vara vanliga. Men vad hejar infödingarna på? Kalmar? FC Gute?

Dom har ju sin nationalsport Keno dock på Gotland.

Men annars antar jag att det är Kalmar samt Stockholmslagen typ. Och rimligen lite Blåvitt och MFF pga att de är störst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in