2015-05-01, 14:54
Medlem
AREA-51s avatar
Förslaget innebär bara att eventuell maffia bossar (om det nu finns några) åker fast.
Själva tiggeriet kommer inte försvinna från våra gator och torg.
Det är bara inse att vi genom vår "givmildhet" har permanentat fattigdom och uppbyggande av kåkstäder i Sverige, med en enorm nedskräpning som följd.
Tiggare tillåts sova i gallerier, använda offentliga toaletter för personlig hygien etc.
Sverige är inte bara Europas socialkontor utan ett härbärge för allahanda parasiter.
Senast redigerad av AREA-51 2015-05-01 kl. 15:02.
Citera
2015-05-01, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Källa = en stor majoritet av det svenska folket är "knäppa liberaler"

Ja det är organiserat. Knäppa liberaler hävdar att dem endast samåker till Ullared och andra inkomstbringande köpcentrum. Det finns ingen organisation bakom det alls, utan det är bara vanlig car pooling. Romerna tänker grönt helt enkelt.

Sure! Så måste de vara. Bara för någon Södermalms journalist påstår att de inte är organseierat så är det inte. Att sedan folk ser tiggar hallicka som plocka pengar av dem och att man ta betalt för tiggarplatser.

Fråga man vanliga medborgare, så anser det flesta att det är organiserat. Sedan finns de korrupta politiker som har vinst intressen i tiggeri verksamheten, det finns många miljoner att tjäna på att driva härbärgen för tiggare osv.
Citera
2015-05-01, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Är det inte enklare att bara förbjuda utländska medborgare att tigga?

Det vore rasism! Tillåt tiggeriet, men gör det tillstånd pliktig istället , ha höga straff om man väljer att göra fel när man tigger.
Citera
2015-05-01, 15:13
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det vore rasism! Tillåt tiggeriet, men gör det tillstånd pliktig istället , ha höga straff om man väljer att göra fel när man tigger.
Tillstånd löser inga problem eftersom alla tiggare förmodligen skulle få tillstånd att tigga.
Annars är det ju diskriminering.
Citera
2015-05-01, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Tillstånd löser inga problem eftersom alla tiggare förmodligen skulle få tillstånd att tigga.

Bara det betala 10.000:- för sitt tillstånd så.
Citera
2015-05-01, 15:24
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varför vore det rasism om man förbjöd utländska tiggare att tigga här? Förklara gärna. Som jag ser det vore det inte alls rasism om man förbjöd detta. Däremot vore det rasism om man explicit förbjöd exempelvis zigenare att tigga.
Citera
2015-05-01, 15:58
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Varför vore det rasism om man förbjöd utländska tiggare att tigga här? Förklara gärna. Som jag ser det vore det inte alls rasism om man förbjöd detta. Däremot vore det rasism om man explicit förbjöd exempelvis zigenare att tigga.
Jag vet inte om du har legat i dvala eller koma det senaste året, men jag kan i alla fall upplysa sig om att majoritet som tigger är just zigenare. Och då blir det pr definition rasistiskt.
Citera
2015-05-01, 16:19
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Jag vet inte om du har legat i dvala eller koma det senaste året, men jag kan i alla fall upplysa sig om att majoritet som tigger är just zigenare. Och då blir det pr definition rasistiskt.

Intressant. Vad tycker du om förbudet mot att råna åldringar? Är även det rasistiskt?
Citera
2015-05-01, 16:23
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:

Då skulle vi åtminstone ha vunnit en tiggeriräknare genom att se hur många tillstånd som delats ut. Som det är nu så kan politikerna låtsas som att det bara är 4000 tiggare i landet, när det förmodligen är två eller tre gånger så många.
Citera
2015-05-01, 16:24
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Nej, jag har inte befunnit mig i dvala och jag vet mycket väl att flertalet av dem som tigger är zigenare. Men om utlänningar förbjuds att tigga, så blir det per definition inte rasism, eftersom en sådan lag riktar sig mot utländska och inte zigenska tiggare. Och då spelar det ingen roll om 80, 90 eller 100 procent av tiggarna är zigenare. Sedan kan man tycka eller uppfatta det som rasism, men det är en helt annan sak.
Citera
2015-05-01, 16:52
Medlem
Readyfreddies avatar
"En majoritet av ledamöterna i riksdagens justitieutskott avvisar ett förbud mot organiserat tiggeri. Åtta av tolv tillfrågade säger bestämt nej, enligt TV4."

Endast M och SF säger ja.

I en undersökning av Expressen/Demoskop tycker en majoritet, 71 proc, att det är bra att förbjuda organiserande av tiggeri.

Hur vore det att följa folkviljan för en gångs skull?
Citera
2015-05-01, 16:58
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Då skulle vi åtminstone ha vunnit en tiggeriräknare genom att se hur många tillstånd som delats ut. Som det är nu så kan politikerna låtsas som att det bara är 4000 tiggare i landet, när det förmodligen är två eller tre gånger så många.
1 349 ICA butiker
700 Coop-butiker
100 ÖB butiker
143 Willys butiker
180 hemköp butiker
169 Lidl butiker
= 2641 tiggare

Sen tillkommer alla lösa tiggare på gator och torg, som kan vara svårt att uppskatta.
Men 4000 tiggare låter ändå som en ganska rimlig summa.
Det är i vilket fall som helst på tok för många.

Komplettera gärna listan, jag kanske har glömt flera olika butiker och andra parametrar
Senast redigerad av AREA-51 2015-05-01 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in