Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 00:48
  #1
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-...ri_4527748.svd

Som topic säger. Något SD beskyllts för rasism för att ha uttryckt. Ska vi tro på detta, eller är det som FP:s språktest/burkaförbud? Varför har de inte gjort de under de 8 år de satt vid makten?

Länkar till SVD då jag inte gillar att stödja agendasättande journalistik, men här är länken till debattinlägget: http://www.dn.se/nyheter/politik/m-f...ng-av-tiggeri/

Ur strikt juridisk mening tror jag att ett "organisations"-rekvisit kommer bli för svårbevisat. Denna lagstiftning skulle bli helt tandlös. Det vore bättre i sådana fall att kriminalisera tiggeri i sig, eller som vid sexköp, att ge pengar till tiggare och därmed skapa en marknad för människohandel.
__________________
Senast redigerad av manssmekaren 2015-04-30 kl. 00:53.
Citera
2015-04-30, 00:52
  #2
Medlem
donthackmes avatar
Jag ser detta som början på att man snart också vågar ta invandringsfrågan till en högre nivå.
Får man med även övriga från Alliansen, så är detta början på slutet för SD.
Citera
2015-04-30, 00:52
  #3
Avstängd
Njors avatar
De börjar känna av aggressionerna från folket nu och väljer att göra oss lite nöjda för att inte förstöra partiets framtidsutsikter helt och hållet.
Citera
2015-04-30, 00:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
De börjar känna av aggressionerna från folket nu och väljer att göra oss lite nöjda för att inte förstöra partiets framtidsutsikter helt och hållet.

Btw så står det att de vill förbjuda organiserat tiggeri, inte övrig tiggeri.
Jag såg det, ändrade i rubriken
Citera
2015-04-30, 00:53
  #5
Medlem
Marzzo97s avatar
Det är bara bra, såg två tiggare med SL-kort och Iphone... De tjänar mer än mig
Citera
2015-04-30, 00:54
  #6
Medlem
Captinheros avatar
Gissar att det är röst fiske i första hand. Kommer nog ta ett bra tag innan de vågar aktivt jobba för att förbjuda det
Citera
2015-04-30, 00:58
  #7
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marzzo97
Det är bara bra, såg två tiggare med SL-kort och Iphone... De tjänar mer än mig

Min tiggare går bort en bit innan han tar upp sin iPhone, ser kanske inte så bra ut att tigga med en sån i handen?

Nu är väl allt sånt här tiggande organiserat så det är en bra idé från M, tänk om man nu äntligen vill ta ett steg bort från Reinfeldt och agera som det anstår ett sk högerparti.
Gör man det ordentligt så lär som sagt SD minska men knappast utplånas.

Återstår att se reaktionerna på detta utspel. En del tror ju fortfarande inte alls på att tiggeriet är organiserat.
Citera
2015-04-30, 00:59
  #8
Medlem
Dom är så jävla äckligt fega så man bara vill spy på dom alla. Nu när tiggeriet smyger allt närmare dom, ja då fan ska det förbjudas. Eller för den delen att dom förlorar röst på röst. Allt tack vare att dom allierade sig med den stor näsade dåren som ska vara våran "ledare".

Som att det skulle vara nån nyhet att olika familjeklaner styr olika områden.
Citera
2015-04-30, 01:22
  #9
Medlem
waikikiis avatar
Röstfiskeri lång väg absolut men det är en väldigt enkel väg att gå för att gå i den riktigt de så uppenbart måste gå fullt för en dag.
Citera
2015-04-30, 01:32
  #10
Medlem
apelsinhimlens avatar
Idiotiskt och fullkomligt meningslöst förslag då allt tiggeri är organiserat. Ett förbud mot organiserat tiggeri leder ingenstans.
Citera
2015-04-30, 01:52
  #11
Medlem
Vafan! Har AKB fått en tiggare vid sin närlivs? Eller är det bara röstfiske ala FP språktest?
Citera
2015-04-30, 01:56
  #12
Medlem
Organiserat tiggeri existerar inte, hette det ju för ett tag sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback