Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Fast arbetskraftsinvandringen är det inte särskilt många som stör sig på, att dra in den i folkomröstningen vore att sparka in en öppen dörr.
Alla är inte överens om den. Frågar du SD så vill de se ändringar, är jag ganska övertygad om.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Det här skulle ju handla om att skaffa mandat för att lägga om kursen i asylpolitiken, något som både S och M borde vilja göra om de vill att vare sig de själva eller landet ska ha en framtid. Men det har blivit omöjligt att De skulle således inte vilja att SD-sidan förlorar. Detta skulle vara en ja/nej-omröstning som EU eller EMU.
Du brukar ändå skriva ganska sansat och begripligt, även om jag kan ha en annan uppfattning i sakfrågorna. Men här verkar du inte alls ha hjärnkontoret igång.
Asyl är ju inte en ja eller nej fråga. Hela mitt inlägg handlar ju om svårigheterna med att formulera alternativen. Inte ens SD vill säga blankt nej till asylinvandring.
Du kan väl inte mena att vi ska ha en omröstning med ja eller nej till asylinvandring. Det blir SVP'arna som röstar nej och alla andra ja. Vad ser du för mening med en sådan omröstning.
För att det inte ska bli helt meningslöst så är frågan man kan ställa till folket hur folket vill ha det med immigrationen. Och då kan du läsa mitt inlägg igen och se om det trots allt inte är hyggligt realistiskt.