2015-04-30, 16:08
Medlem
kompjuters avatar
Dags för Trump nu, bättre chans får han aldrig. Slipper Ronnie i semi och Robertson i en eventuell final.

Men många här i tråden gillar uppenbarligen inte Trump, förstår inte varför?

Har läst, valpig, snorunge bla bla....men man kan inte blunda för killens fantastiska talang!
Jag fastnade för honom direkt i VM 2011 med sin offensiva och underhållande snooker.
Det räckte till närapå titeln där Higgins blev för svår.

Jag är sedan länge en stort fan av Jimmy White och ser många likheter med Trump.
En spelare som spelar underhållande snooker och att han showar och bjuder på diverse konsttötar när läge finns, och engelsmännen verkar ju gilla honom.

Med all respekt för Ding och Neil men det är inga spektakulera spelare, rätt tråkiga faktiskt.

Det behövs verkigen en ny storstjärna efter Ronnie.

Judd Trump som 8-åring
https://www.youtube.com/watch?v=uvds9vz8TM8 Börjar vid 1:46
Senast redigerad av kompjuter 2015-04-30 kl. 16:15.
Citera
2015-04-30, 16:42
Medlem
Moltas666s avatar
Det är glädjande att Kim tar upp ett ämne som jag diskuterat några gånger - öppningsstöten. Någon tittare har tydligen hört av sig och haft synpunkter på varför så många gör dåliga öppningsstötar.

Enligt Kim så finns det nog potential för en diskussion om öppningsstötar, han till och med flaggade för ett intresse för frågan i något specialprogram om snooker.

Jag har flera gånger funderat på varför inte Eurosport, BBC och snookerförbundet skapar lite instruktionsfilmer som kan användas som diskussionsunderlag och information.
Citera
2015-04-30, 17:15
Medlem
Glappkontakts avatar
"Trumpen över Trumps framgångar". Jag tror jag har förklarat ett antal tillfällen varför jag har ohyggligt svårt för hans spel, arrogans mot övriga medtävlare och sporten. Han har talang, absolut.
En annan stor spelare som var väldigt talangfull och hade lite mentala problem var Alex Higgins. Väldigt expressiv och aggressiv i sin spelstil. Skillnaden var hans kärlek och ödmjukhet mot sporten och övriga spelare. Jimmy White var även han en härlig person som alla la märke till.

Ronnie är troligen slut som artist. Han har även sagt att han har blivit sämre spelare. Trots detta så finns det ingen som har den kontrollen som han har, när han spelar på topp med full inspiration.

Ding beklagar jag att det har gått så hårt utför med. Inte så det sprakar om honom när han spelar. Hade hemskt gärna sett honom vinna. Troligen mer än någon annan.

Moltas, om du tittar på Osullivan show så delar han även med sig en del taktik och instruktion. Förklarar även lite mer i detalj på skillnade.
Citera
2015-04-30, 17:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Moltas, om du tittar på Osullivan show så delar han även med sig en del taktik och instruktion. Förklarar även lite mer i detalj på skillnade.

Jodå, jag har kollat Ronnies show.

Murphy imponerar så här långt, 6-2 mot Hawkins vilket ser stabilt ut.
Citera
2015-04-30, 17:25
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jodå, jag har kollat Ronnies show.

Murphy imponerar så här långt, 6-2 mot Hawkins vilket ser stabilt ut.
Många vänner har ledsnat på ESP och streamar via BBC istället. Mest för att få deras kommentatorer. Ett enormt lyft då speciellt för den tekniska och taktiska delen av spelet.

Hawkins ser ofta trött ut när det närmar sig kvart och semi. Känns som att det fattas något i den mentala energin. Murphy utstrålar alltid samma energi oavsett.
Citera
2015-04-30, 18:07
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
"Trumpen över Trumps framgångar". Jag tror jag har förklarat ett antal tillfällen varför jag har ohyggligt svårt för hans spel, arrogans mot övriga medtävlare och sporten. Han har talang, absolut.
En annan stor spelare som var väldigt talangfull och hade lite mentala problem var Alex Higgins. Väldigt expressiv och aggressiv i sin spelstil. Skillnaden var hans kärlek och ödmjukhet mot sporten och övriga spelare. Jimmy White var även han en härlig person som alla la märke till.

Ronnie är troligen slut som artist. Han har även sagt att han har blivit sämre spelare. Trots detta så finns det ingen som har den kontrollen som han har, när han spelar på topp med full inspiration.

Ding beklagar jag att det har gått så hårt utför med. Inte så det sprakar om honom när han spelar. Hade hemskt gärna sett honom vinna. Troligen mer än någon annan.

Ohyggligt svårt för hans spel???
Utveckla gärna det påståendet, skulle vara intressant.

Det övriga du påstår har jag inte märkt, bara att många stör sig på att en "snorunge" kommer in och rör om i grytan.

Länka gärna till dina påståenden, jag kommer absolut att vara objektiv. Vore faktiskt intressant att läsa om hans arrogans, vad övriga medtävlare säger, osv.
Senast redigerad av kompjuter 2015-04-30 kl. 18:12.
Citera
2015-04-30, 19:03
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Ohyggligt svårt för hans spel???
Utveckla gärna det påståendet, skulle vara intressant.

Det övriga du påstår har jag inte märkt, bara att många stör sig på att en "snorunge" kommer in och rör om i grytan.

Länka gärna till dina påståenden, jag kommer absolut att vara objektiv. Vore faktiskt intressant att läsa om hans arrogans, vad övriga medtävlare säger, osv.
Lite vilda västern. Smäll på så får vi se vart det landar. Det finns ingen faktisk plan eller struktur i hans spel. Han får ofta göra mirakulösa och spektakulära stötar för att rädda sig själv. Det är ungefär lika underhållande som att göra sushi med en slö motorsåg ... i 45 sekunder.

Spelar du själv eller är insatt i spelet?
Citera
2015-04-30, 20:26
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Lite vilda västern. Smäll på så får vi se vart det landar. Det finns ingen faktisk plan eller struktur i hans spel. Han får ofta göra mirakulösa och spektakulära stötar för att rädda sig själv. Det är ungefär lika underhållande som att göra sushi med en slö motorsåg ... i 45 sekunder.

Spelar du själv eller är insatt i spelet?

Haha, nu överdriver du lite tycker jag. Inte ute efter någon fight här.
Respekterar alla spelara för vad de är och hur de spelar.

Är väl insatt i spelet och alla har sina olika spelstilar, annars vore det trist.
Jag gillar Trump och hans offensiva stil och han har bra % på sina attacker, där tycker jag du har fel.

Fanns det ingen struktur/plan i hans spel skulle han knappast vara där han är idag.

Hoppas på fortsatt bra snooker

Jag har följt i stort sett varje tävling som sänts sen i början på 90-talet när de även hade hade trickshoots varje nyår med Mike Massy, Terry Griffiths mm. En klassiker...nån som minns?

Edit: Hur många gör såna bollar som i frame 1....magiskt!
Senast redigerad av kompjuter 2015-04-30 kl. 20:31.
Citera
2015-04-30, 21:24
Medlem
Citat:
Är väl insatt i spelet och alla har sina olika spelstilar, annars vore det trist.
Jag gillar Trump och hans offensiva stil och han har bra % på sina attacker, där tycker jag du har fel.

Fanns det ingen struktur/plan i hans spel skulle han knappast vara där han är idag.

Nu är inte jag insatt men är Trump en udda/unik spelare som spelar lite osäkert och chansar mycket, då kan jag tycka att det borde vara intressant med en sådan spelare. Skulle han inte klara av det skulle vi inte veta vem han är. Samtidigt kan jag förstå om man vill se mer "kontrollerad" snooker.
Citera
2015-04-30, 21:38
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Nu är inte jag insatt men är Trump en udda/unik spelare som spelar lite osäkert och chansar mycket, då kan jag tycka att det borde vara intressant med en sådan spelare. Skulle han inte klara av det skulle vi inte veta vem han är. Samtidigt kan jag förstå om man vill se mer "kontrollerad" snooker.

Det är just det som är grejen, han chansar inte. Han har sånt självförtroende. Det är hans spelstil sen junior.
Ingen vinner titlar på chans, speciellt i snooker. Helt omöjligt med spelets små marginaler.

Men men, alla gillar vi olika spelare och jag gillar Trumps spelstil som fan.
Citera
2015-05-01, 10:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Dags för Trump nu, bättre chans får han aldrig. Slipper Ronnie i semi och Robertson i en eventuell final.

Men många här i tråden gillar uppenbarligen inte Trump, förstår inte varför?

Har läst, valpig, snorunge bla bla....men man kan inte blunda för killens fantastiska talang!
Jag fastnade för honom direkt i VM 2011 med sin offensiva och underhållande snooker.
Det räckte till närapå titeln där Higgins blev för svår.

Dagens program...

Friday 1 May

10:00 & 19:00 BST

Barry Hawkins (Eng) 2-6 Shaun Murphy (Eng)

14:30 BST

Judd Trump (Eng) 3-5 Stuart Bingham (Eng)

När det gäller Trump så var han lite skolpojkskaxig när han var yngre. Han visste att han var ett underbarn och förväntade sig att alla skulle behandla honom med "respekt". Trump har mognat och insett att för att bli accepterad så måste man jobba hårt och glappa så lite som möjligt när journalisterna lyssnar.

Många tror att Trump kör över the Canddyman aka the Lolipop aka Bingham. Då måste man samtidigt fråga sig...vem har mest att förlora?

Det är tveklöst Trump. Trump har länge varit ett underbarn, levererat en del men 2015 är året då namnet Trump skall börja förknippas med några riktigt tunga titlar. 2010/2011 vann Trump två rankingtitlar men sen har det varit tyngre.

Pressen är med andra ord stor på Trumps tunna skolpojksaxlar och han riskerar att gå samma öde till mötes som Ding.

När det gäller Bingham så kan han spela helt avslappnat. Hela sin karriär har Bingham vetat att han blir aldrig etta på rankingen, med andra ord skrattar Bingham varje gång han är på väg mot banken för att sätta in dom pengar han vunnit i sin senaste turnering. Bingham är glad för varje poäng han får och njuter av varje kvartsfinal som han lyckas komma till.

Semifinal i VM är stort. Vinner Bingham mot Trump är det tveklöst en stor överraskning. Bingham är dock rutinerad och defensivt finns det ingen spelare som lurar byxorna av Bingham.

Snookervärlden hade i förlängningen tjänat på om Trump går vidare och vinner VM. Bingham överlever även om han åker ut i semifinalen...men överlever Trump mentalt att vara nära men inte vara bäst?

En Trump som tar sig i kragen och pulvriserar Bingham och dessutom vinner finalen är vad både Trump själv och snookervärlden behöver.
Citera
2015-05-01, 10:45
Medlem
Citat:
När det gäller Bingham så kan han spela helt avslappnat. Hela sin karriär har Bingham vetat att han blir aldrig etta på rankingen, med andra ord skrattar Bingham varje gång han är på väg mot banken för att sätta in dom pengar han vunnit i sin senaste turnering. Bingham är glad för varje poäng han får och njuter av varje kvartsfinal som han lyckas komma till.
Inte etta kanske, men den av de fyra kvarvarande som vinner VM kommer gå upp som tvåa bakom Selby. Skulle ju kännas lite tveksamt med Bingham som världstvåa

Citat:
Snookervärlden hade i förlängningen tjänat på om Trump går vidare och vinner VM. Bingham överlever även om han åker ut i semifinalen...men överlever Trump mentalt att vara nära men inte vara bäst?
Det ligger nog väldigt mycket i detta. Trump har naturligtvis enbart titeln i huvudet, medan Bingham förmodligen njuter av att få spela på center-courten i VM efter alla dessa år.

Visst är det möjligt att snookervärlden i längden tjänar på att Trump vinner detta, men jag skulle inte kunna låta bli att glädjas om Bingham eller Hawkins skulle gå och vinna hela skiten. Tack för lång och trogen tjänst liksom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in