Citat:
Ursprungligen postat av
sexmaestro138
Superb final som väntat, men det är Higgins som slår Ronnie 10-7.
Man kan tycka vad man vill om Higgins, men det som är säkert är att han inte har tappat hungern för titlar och är antagligen utan tvekan världens bästa spelare just nu. Tänk att han har slagit: Williams, Carter, Allen, Bingham, Murphy, Trump, Ding och O'Sullivan allihop inom 12 dagar!
Ja, det är bara att gratulera Higgins. Han har varit bäst i världen under denna tvåveckorsperiod. Det är en vecka sedan jag skrev att det är mycket osannolikt att Higgins vinner ytterligare en VM-titel, men jag måste medge att om han i Sheffield skulle klara av att spela som han gjort under dessa 12 dagar så är det faktiskt inte omöjligt. Dock är det ju första gången på några år han spelar riktigt bra, så vi kanske inte ska dra för stora växlar ännu.
____
Jag skrev i ett tidigare inlägg att Selby, Bingham och Robertson står över NI Open, men vi kan nu också konstatera att både Trump och Ali Carter dragit sig ur. Förståeligt då de tävlat mycket och UK Championship kommer mycket snart. Ding, Higgins, Ronnie och Allen är väl de hetaste namnen i den turneringen skulle jag påstå. Wenbo fortsätter jaga miljonen, och det finns säkert ett antal lägre rankade spelare som kan överraska då de inte tävlat på ett tag.
_____
Råkade även notera att enligt cuetracker så fyller Kim 70 idag:
Citat:
Sweden Kim Hartman (referee, 70)
Grattis Kim!