Citat:
Inte etta kanske, men den av de fyra kvarvarande som vinner VM kommer gå upp som tvåa bakom Selby. Skulle ju kännas lite tveksamt med Bingham som världstvåa
Det ligger nog väldigt mycket i detta. Trump har naturligtvis enbart titeln i huvudet, medan Bingham förmodligen njuter av att få spela på center-courten i VM efter alla dessa år.
Visst är det möjligt att snookervärlden i längden tjänar på att Trump vinner detta, men jag skulle inte kunna låta bli att glädjas om Bingham eller Hawkins skulle gå och vinna hela skiten. Tack för lång och trogen tjänst liksom!
Det ligger nog väldigt mycket i detta. Trump har naturligtvis enbart titeln i huvudet, medan Bingham förmodligen njuter av att få spela på center-courten i VM efter alla dessa år.
Visst är det möjligt att snookervärlden i längden tjänar på att Trump vinner detta, men jag skulle inte kunna låta bli att glädjas om Bingham eller Hawkins skulle gå och vinna hela skiten. Tack för lång och trogen tjänst liksom!
Precis!
Hur kan man inte känna för Bingham? Karln började ju gråta av glädje för att han gick till semi! Och vem älskar inte en underdog? Vinsten i kvarten kan också innebära att Bingo själv fattar att han faktiskt KAN vinna VM och då höjer sig ytterligare ett snäpp. Jag hoppas att han kan hålla i spelet även idag, gårdagen lovade gott.
Snookerpubliken (jag själv inräknad) är på det sättet lite speciell, vi älskar att den stora stjärnan stormar fram genom turneringarna och detroniserar allt motstånd. Och det klart att Ronnie, när han har lust, spelar otrolig snooker.
Jag tror faktiskt det är skitsamma för snookervärlden, på lång sikt, vem av Trump, Murphy eller Bingham som vinner. Hawkins lär väl knappast överleva nästa session. Jag tror att om Myran McGill hade gått till final så hade det gynnat snookern, ett helt nytt affischnamn!
Snarast tror jag att det, på kort sikt, kan ge lite extra rubriker med Binghams seger, presenterad som en Askungesaga, och att Bingham är en riktig slitvarg, trogen vinner, gammal är äldst... Tack för alla år etc...
Jag håller iaf både tummar och tår för att Bingham håller hela vägen, eller åtminstone går till final.