2015-05-01, 14:11
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Inte etta kanske, men den av de fyra kvarvarande som vinner VM kommer gå upp som tvåa bakom Selby. Skulle ju kännas lite tveksamt med Bingham som världstvåa

Det ligger nog väldigt mycket i detta. Trump har naturligtvis enbart titeln i huvudet, medan Bingham förmodligen njuter av att få spela på center-courten i VM efter alla dessa år.

Visst är det möjligt att snookervärlden i längden tjänar på att Trump vinner detta, men jag skulle inte kunna låta bli att glädjas om Bingham eller Hawkins skulle gå och vinna hela skiten. Tack för lång och trogen tjänst liksom!

Precis!

Hur kan man inte känna för Bingham? Karln började ju gråta av glädje för att han gick till semi! Och vem älskar inte en underdog? Vinsten i kvarten kan också innebära att Bingo själv fattar att han faktiskt KAN vinna VM och då höjer sig ytterligare ett snäpp. Jag hoppas att han kan hålla i spelet även idag, gårdagen lovade gott.

Snookerpubliken (jag själv inräknad) är på det sättet lite speciell, vi älskar att den stora stjärnan stormar fram genom turneringarna och detroniserar allt motstånd. Och det klart att Ronnie, när han har lust, spelar otrolig snooker.

Jag tror faktiskt det är skitsamma för snookervärlden, på lång sikt, vem av Trump, Murphy eller Bingham som vinner. Hawkins lär väl knappast överleva nästa session. Jag tror att om Myran McGill hade gått till final så hade det gynnat snookern, ett helt nytt affischnamn!

Snarast tror jag att det, på kort sikt, kan ge lite extra rubriker med Binghams seger, presenterad som en Askungesaga, och att Bingham är en riktig slitvarg, trogen vinner, gammal är äldst... Tack för alla år etc...

Jag håller iaf både tummar och tår för att Bingham håller hela vägen, eller åtminstone går till final.
Citera
2015-05-01, 15:04
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Precis!

Hur kan man inte känna för Bingham? Karln började ju gråta av glädje för att han gick till semi! Och vem älskar inte en underdog? Vinsten i kvarten kan också innebära att Bingo själv fattar att han faktiskt KAN vinna VM och då höjer sig ytterligare ett snäpp. Jag hoppas att han kan hålla i spelet även idag, gårdagen lovade gott.

Snookerpubliken (jag själv inräknad) är på det sättet lite speciell, vi älskar att den stora stjärnan stormar fram genom turneringarna och detroniserar allt motstånd. Och det klart att Ronnie, när han har lust, spelar otrolig snooker.

Jag tror faktiskt det är skitsamma för snookervärlden, på lång sikt, vem av Trump, Murphy eller Bingham som vinner. Hawkins lär väl knappast överleva nästa session. Jag tror att om Myran McGill hade gått till final så hade det gynnat snookern, ett helt nytt affischnamn!

Snarast tror jag att det, på kort sikt, kan ge lite extra rubriker med Binghams seger, presenterad som en Askungesaga, och att Bingham är en riktig slitvarg, trogen vinner, gammal är äldst... Tack för alla år etc...

Jag håller iaf både tummar och tår för att Bingham håller hela vägen, eller åtminstone går till final.

Mkt bra inlägg! Håller med om det mesta. Avskyr dessutom frågan om vad som skulle vara bäst för "snookervärlden". Vem f-n bryr sig? Jag vill ha min snooker ifred! och skiter högaktningsfullt i om den får mediauppmärksamhet eller ej. Snooker är en privatsak!

"Trump-effekten" kommer att kosta mer än den smakar.
Kvalitet framför kvantitet.
Citera
2015-05-01, 19:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick

Myran McGill är redan en "coming man" och sannolikt får han sitt genomslag i år. Jag hyser vissa förhoppningar till Liam Highfield som från ingenting slog ut Selby tidigare i vår. Idiotryck kan visserligen alla få men jag tror Highfield har potential att bli en storspelare.

Det finns några kineser som är bra men som inte riktigt lyfter. Ding är ett mysterium. Allen och Maguire är duktiga spelare men tar inte det sista steget.

Det gamla gänget med Ronnie, Mark Williams, Ken Doherty, John Higgins är bra (ibland riktigt bra) men tiden löper ifrån dom.

På elitnivå finns också Mark Selby, Neil Robertson och (periodvis) Shaun Murphy.

Sen har vi gänget med Bingham, Hawkins, Carter, Walden, Dott, Perry, Fu + några till. Har gynnats av det utökade spelschemat sedan Barry Hearn tog över cirkusen och gör ibland mycket bra turneringar. Problemet är att ingen av dom är några framtidsmän.

Vi behöver med andra ord nya killar som Trump, vi hade egentligen behövt 3-4 nya Trumpar.
Senast redigerad av Moltas666 2015-05-01 kl. 20:08.
Citera
2015-05-02, 14:18
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag hoppas verkligen att det var många av er som såg den dramatiska defensiva duellen mellan Trump och Bingham.
Det var snooker på en helt annan nivå...jisses.
Citera
2015-05-02, 15:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag hoppas verkligen att det var många av er som såg den dramatiska defensiva duellen mellan Trump och Bingham.
Det var snooker på en helt annan nivå...jisses.

Jag har sett mycket snooker men det var bland det grymmaste jag sett.

Citera
2015-05-02, 21:08
Medlem
Jag tycker att "kicks" händer ofta, vad beror det på?.
Citera
2015-05-02, 21:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jag tycker att "kicks" händer ofta, vad beror det på?.

Egentligen är det ingen som vet. Många spekulerar om statisk elektricitet men något entydigt bevis finns inte.
Citera
2015-05-02, 21:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad tror mina herrar, kommer Trump att vända detta?

Personligen tycker jag att unge Judd är en väldigt underhållande spelare, och en vacker vårdag så kommer killen att bli världsmästare...så är det bara.
Citera
2015-05-02, 21:51
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad tror mina herrar, kommer Trump att vända detta?

Personligen tycker jag att unge Judd är en väldigt underhållande spelare, och en vacker vårdag så kommer killen att bli världsmästare...så är det bara.

Jag tror att the Candyman aka Bingham håller undan till vinst. Trump kommer att vinna VM...helt klart.
Citera
2015-05-02, 21:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag tror att the Candyman aka Bingham håller undan till vinst. Trump kommer att vinna VM...helt klart.

Nu känns det som 14-15...så jag kontrar och säger Trump vänder detta
Citera
2015-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Egentligen är det ingen som vet. Många spekulerar om statisk elektricitet men något entydigt bevis finns inte.

Det är tråkigt att det kan förstöra så mycket...men som tur är kan alla få det.
Citera
2015-05-02, 22:25
Medlem
tempeZZts avatar
Det är Smurfens år i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in