2015-03-25, 20:11
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMD
Halloj! Sparar i detta nu ihop till en konsol. PS4 eller X1. Hade föredragit PS4 men med Windows 10 på både X1 och min PC så känns det som om man kommer kunna "göra mer" med X1. Samtidigt är en nära polare till mig en riktig PS4-fan och att köra online tsm hade varit störtkul. Är fruktansvärt kluven här...

varför vill du ha en ps4? e de bara för din kompis? hade skaffat en ny kompis o köpt en xbox one
Citera
2015-03-25, 23:04
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMD
Halloj! Sparar i detta nu ihop till en konsol. PS4 eller X1. Hade föredragit PS4 men med Windows 10 på både X1 och min PC så känns det som om man kommer kunna "göra mer" med X1. Samtidigt är en nära polare till mig en riktig PS4-fan och att köra online tsm hade varit störtkul. Är fruktansvärt kluven här...
Varför skulle du kunna göra mer med en X1 bara för att din PC kör W10? Jag skulle råda dig att fundera över vilka spel du vill spela och kommer du fram till att det främst är MP-relaterat kan det absolut vara en idé att välja samma som dina vänner. Ta en titt på vad som kommit till de gamla konsolerna, det borde ge en inblick i vad för spel man kan förvänta sig exklusivt till den här generationens konsoler.
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
varför vill du ha en ps4? e de bara för din kompis? hade skaffat en ny kompis o köpt en xbox one
Ja, vem vill ha en konsol där utvecklare som Naughty Dog, Santa Monica Studios m.fl skapar spel. Speciellt om man kan välja en konsol med Halo och Kinect dance-central*.

*Påhittad titel för att påvisa vad jag tycker att kinect tillför.
Citera
2015-03-25, 23:26
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Ja, vem vill ha en konsol där utvecklare som Naughty Dog, Santa Monica Studios m.fl skapar spel. Speciellt om man kan välja en konsol med Halo och Kinect dance-central*.

*Påhittad titel för att påvisa vad jag tycker att kinect tillför.

heh santa monica. god of war och den senaste succen the order 1988.. de enda bra de gjort e ju journey men de spelar man ut på nån timme..

o vad gör naughty dog som e så bra? uncharted e ju snyggt men som att kolla på en film, förutom all cool action e de ju skittråkig shooter. last of us e lite samma sak. bra story o riktigt snyggt men hur roligt var själva spelandet?
Citera
2015-03-26, 00:10
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
heh santa monica. god of war och den senaste succen the order 1988.. de enda bra de gjort e ju journey men de spelar man ut på nån timme..

o vad gör naughty dog som e så bra? uncharted e ju snyggt men som att kolla på en film, förutom all cool action e de ju skittråkig shooter. last of us e lite samma sak. bra story o riktigt snyggt men hur roligt var själva spelandet?

Last of Us var ett väldigt mörkt (handlingsmässigt) spel, så jag vet inte om man ska klassificera spelandet som "roligt". Det tycker jag inte gör TLOU tillräckligt mycket rättvisa. Uncharted var roligt
Men TLOU var helt enkelt en upplevelse, utöver det vanliga i spelvärlden.
Spelandet var oerhört ENGAGERANDE och man far faststpänd på sin soffa hela tiden.
Inte fan var det tråkigt kan jag tala om för dig.
Citera
2015-03-26, 01:20
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Last of Us var ett väldigt mörkt (handlingsmässigt) spel, så jag vet inte om man ska klassificera spelandet som "roligt". Det tycker jag inte gör TLOU tillräckligt mycket rättvisa. Uncharted var roligt
Men TLOU var helt enkelt en upplevelse, utöver det vanliga i spelvärlden.
Spelandet var oerhört ENGAGERANDE och man far faststpänd på sin soffa hela tiden.
Inte fan var det tråkigt kan jag tala om för dig.

roligt som i underhållande... hur engagerande va gameplayet? samma som i nästan alla andra spel ju.
Citera
2015-03-26, 01:48
Medlem
soulreapers avatar
Citat:

God of War-serien är lätt bland det bästa jag spelat. Ser man till genren i sig så är det definitivt det bästa som jag spelat.
Uncharted-serien har jag haft många underhållande timmar med, påminner lite om de bra Tomb Raider spelen. TLOU var i min mening ett av de bästa spelen om inte det bästa spelet som släpptes 2013, lägg därtill Jack and Dexter-serien som visserligen är relativt simpla men ändå underhållande plattform-spel så har de i mitt tycke en bra grund.
Vad har MS att sätta emot i riktig exklusivitet?
Förra generationen såg det ut som att de länge skulle vinna RPG-striden genom att ha ensamrätten till ME-serien, men det sket sig eftersom även denna kom till PS3.
Halo har sin motsvarighet i Killzone.
Den ronden vinner nog Halo baserat på vad jag hört om spelserierna, men råder det verkligen brist på bra FPS?
Forza har sin motsvarighet i GT.
Svårt att säga vem som vinner den ronden, om man ser till vilken serie som släppt flest spel det senaste vinner Forza. Är GT sämre än vad som kommit i Forza? Jag vet faktiskt inte, jag har inte spelat något av dem. Bilsimulatorer kan iofs vara kul men jag har inte spelat någon sedan PS2.
Fable har mig veterligen ingen riktig konkurrent, spelet finns dock på PC så frågan är hur exklusivt man kan påstå att det är. Jag har bara spelat första Fable och det var iofs kul men jag nöjer mig nog med ME och DA som båda är multi-konsol.
Gears of War kan jag inte heller riktigt hitta en ordentlig motsvarighet till. Jag är sugen på att spela dessa för jag har hört gott om dessa. Med det sagt tror jag att jag även i fortsättningen kommer tycka om Uncharthed tillräckligt mycket för att inte offra den serien för tillgång till Gears.
TLoU, finns ingen motsvarighet till.
God of War har en multiplattformsmotsvarighet i Dantes Inferno. Jag har inte spelat igenom det men det var tråkigare en GoW och finns som sagt var även till PS3. Även Devil May Cry-serien platsar väl typ in här och jag föredrar fortfarande GoW och med en PS3a fick man tillgång till alla 3 serier, med 360 bara de 2 sistnämnda, i mitt tycke sämre serierna.
MGS har mig veterligen ingen seriös konkurrent på MS sidan.
Infamous, likadant där, finns det någon motsvarighet?
Heavy Rain, ett av mina absoluta favoritspel har ingenting motsvarande på MS-sidan. QD som står bakom HR släppte även beyond: two souls, jag har inte spelat spelet men även detta var PS-exklusivt.

Listan kan säkerligen göras längre. Detta säger naturligtvis inte så mycket om denna generation eftersom allt hände förra generationen. Men historien visar ändå på någonting. Förra generationen skrattade MS-fanboysen åt att sony inte koncentrerade sig på att göra en spel-maskin utan gjorde en multimediamaskin. Detta var naturligtvis ett strategiskt val eftersom Sony insåg att de skulle kunna tjäna en hel del på att bluray-formatet som var nytt relativt nytt. Trots detta så var det PS3 som fick exklusiva titlar utanför "FPS"-genren som inte hade någon motsvarighet från MS. Nu är det MS som satsat på en "all in one (except tv, surround-system, digital reciever, and basically everything)"-maskin och Sony som försökt koncentrera sig på att göra en maskin för spel.

Trots detta ska man alltså strunta i vad ens vänner väljer och ta en X0?
Citera
2015-03-26, 10:53
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
God of War-serien är lätt bland det bästa jag spelat. Ser man till genren i sig så är det definitivt det bästa som jag spelat.
Uncharted-serien har jag haft många underhållande timmar med, påminner lite om de bra Tomb Raider spelen. TLOU var i min mening ett av de bästa spelen om inte det bästa spelet som släpptes 2013, lägg därtill Jack and Dexter-serien som visserligen är relativt simpla men ändå underhållande plattform-spel så har de i mitt tycke en bra grund.
Vad har MS att sätta emot i riktig exklusivitet?
Förra generationen såg det ut som att de länge skulle vinna RPG-striden genom att ha ensamrätten till ME-serien, men det sket sig eftersom även denna kom till PS3.
Halo har sin motsvarighet i Killzone.
Den ronden vinner nog Halo baserat på vad jag hört om spelserierna, men råder det verkligen brist på bra FPS?
Forza har sin motsvarighet i GT.
Svårt att säga vem som vinner den ronden, om man ser till vilken serie som släppt flest spel det senaste vinner Forza. Är GT sämre än vad som kommit i Forza? Jag vet faktiskt inte, jag har inte spelat något av dem. Bilsimulatorer kan iofs vara kul men jag har inte spelat någon sedan PS2.
Fable har mig veterligen ingen riktig konkurrent, spelet finns dock på PC så frågan är hur exklusivt man kan påstå att det är. Jag har bara spelat första Fable och det var iofs kul men jag nöjer mig nog med ME och DA som båda är multi-konsol.
Gears of War kan jag inte heller riktigt hitta en ordentlig motsvarighet till. Jag är sugen på att spela dessa för jag har hört gott om dessa. Med det sagt tror jag att jag även i fortsättningen kommer tycka om Uncharthed tillräckligt mycket för att inte offra den serien för tillgång till Gears.
TLoU, finns ingen motsvarighet till.
God of War har en multiplattformsmotsvarighet i Dantes Inferno. Jag har inte spelat igenom det men det var tråkigare en GoW och finns som sagt var även till PS3. Även Devil May Cry-serien platsar väl typ in här och jag föredrar fortfarande GoW och med en PS3a fick man tillgång till alla 3 serier, med 360 bara de 2 sistnämnda, i mitt tycke sämre serierna.
MGS har mig veterligen ingen seriös konkurrent på MS sidan.
Infamous, likadant där, finns det någon motsvarighet?
Heavy Rain, ett av mina absoluta favoritspel har ingenting motsvarande på MS-sidan. QD som står bakom HR släppte även beyond: two souls, jag har inte spelat spelet men även detta var PS-exklusivt.

Listan kan säkerligen göras längre. Detta säger naturligtvis inte så mycket om denna generation eftersom allt hände förra generationen. Men historien visar ändå på någonting. Förra generationen skrattade MS-fanboysen åt att sony inte koncentrerade sig på att göra en spel-maskin utan gjorde en multimediamaskin. Detta var naturligtvis ett strategiskt val eftersom Sony insåg att de skulle kunna tjäna en hel del på att bluray-formatet som var nytt relativt nytt. Trots detta så var det PS3 som fick exklusiva titlar utanför "FPS"-genren som inte hade någon motsvarighet från MS. Nu är det MS som satsat på en "all in one (except tv, surround-system, digital reciever, and basically everything)"-maskin och Sony som försökt koncentrera sig på att göra en maskin för spel.

Trots detta ska man alltså strunta i vad ens vänner väljer och ta en X0?

Problemet med Xbox är att det, i min mening, inte finns en enda "killer-app". Ett spel som man bara måste köpa konsollen för.
Visserligen vill jag gärna spela Gears, men det fångar inte mitt intresse tillräckligt mycket att jag skulle hosta up 3-4000 kr för ett Xbox.
Och Tomb Raider uppföljaren är ju bara en timed exclusive, som eventuellt kommer ut till PC och PS4.

PlayStation har flera "killer-apps" i sitt bibliotek, att om man enbart tittade på ETT av de spelen, så var det värt nog att köpa en PS4 för (Uncharted, God of War, TLOU, Heavy Rain eller liknande)
Sen så har vi ju de andra exklusiva spelen som kanske inte håller samma höga profil som de jag nämnde men ändå är riktigt bra spel. Som Ratchet, Infamous, Resistance, Killzone, Bloodborne etc.

Uncharted 4, som denna gång regisseras av Neil Druckman och Bruce Straley (The Last of Us) till skillnad från Uncharted 3, kommer krossa allting i Xbox väg.
Bara det spelet kommer lämna Krysslådan obsolete, as far as I am concerned
Senast redigerad av punanihunter 2015-03-26 kl. 11:02.
Citera
2015-04-19, 18:58
Medlem
Carnage.s avatar
Förut föredrog jag Xbox, men nu efter att ha lirat Bloodborne så känns PS4 smidigare på nått sätt. Trophy-systemet är också överlägset Achievements, men saknar att det inte finns något trackingsystem som det gör för cheevos - jävligt smart grej, faktiskt!
Citera
2015-04-19, 20:51
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Uncharted 4, som denna gång regisseras av Neil Druckman och Bruce Straley (The Last of Us) till skillnad från Uncharted 3, kommer krossa allting i Xbox väg.
Bara det spelet kommer lämna Krysslådan obsolete, as far as I am concerned

Är betydligt mer hypad för (tillfälligt X-box exklusiva) Rise of the Tomb Raider än Uncharted 4. Tomb Raider rebooten var i mina ögon ett betydligt bättre äventyrsspel än det något överskattade Uncharted 2 och det rentav dåliga Uncharted 3.

Annars kan jag hålla med dig helt. Att X-box One bara har 1-2 riktigt bra exklusiva spel på gång är lite pinsamt
Citera
2015-04-24, 15:20
Bannlyst
Jag är lite sugen på ett Xbox One, om jag någongång köper en konsol igen så känns det som Xbox One är det valet som är bäst, jag älskar verkligen Halo-serien och Halo 5 kommer enbart till Xbox One och inte till 360 tydligen.

Wii U verkar dock lite intressant, med det nya Super Smash Bros och kanske ett nytt Zelda i framtiden. När det gäller Nintendo är Zelda den stora anledningen att jag köper något av Nintendo, de brukar bli sjukt bra.

Vad har PS4 för spel som bara kommer till den konsolen?
Citera
2015-04-30, 15:41
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag är lite sugen på ett Xbox One, om jag någongång köper en konsol igen så känns det som Xbox One är det valet som är bäst, jag älskar verkligen Halo-serien och Halo 5 kommer enbart till Xbox One och inte till 360 tydligen.

Wii U verkar dock lite intressant, med det nya Super Smash Bros och kanske ett nytt Zelda i framtiden. När det gäller Nintendo är Zelda den stora anledningen att jag köper något av Nintendo, de brukar bli sjukt bra.

Vad har PS4 för spel som bara kommer till den konsolen?
Ratchet & Clank (remake på första spelet)
Uncharted 4
Let it Die
Hellblade
No Man's Sky
Street Fighter V
Until Dawn
The Tomorrow Children

Det var en del av de kommande spelen som åtminstone jag ser fram emot. Finns några till dock, men inget jag skulle spela (Amplitude, Tearaway Unfolded m.fl.)
Citera
2015-04-30, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Ratchet & Clank (remake på första spelet)
Uncharted 4
Let it Die
Hellblade
No Man's Sky
Street Fighter V
Until Dawn
The Tomorrow Children

Det var en del av de kommande spelen som åtminstone jag ser fram emot. Finns några till dock, men inget jag skulle spela (Amplitude, Tearaway Unfolded m.fl.)
Nice spel. Jag får vara lite barnslig och säga att jag älaskar Ratchet & Clank, väldigt intressant med en remake på spelen. Uncharted minns jag att jag hade lite svårigheter med, det var ett lite svårt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in