2015-02-09, 11:58
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Inte är jag mallig inte. kunde egentligen inte bry mig mindre om det kommer först eller överhuvudtaget.

Peka gärna ut det som får dig att tro att jag är:
1. Förbannad
2. Fanboy

Anser du att när man tillrättavisar en idiot (troll eller inte), som skriver dynga tagit helt ur luften och som inte har något med verkligheten att göra överhuvudtaget, att vara fanboy? lol. Skrattretande

Varför då? Du har till och med skickat PM till mig angående denna tråd så lägg av nu..

Jag ger dig detta, det är du värd. Jag tar bara saker i luften och jag är en idiot. DrAg00nEn har rätt när det gäller allt. Han är inte självgod eller arrogant och kan bedöma om saklig fakta inte är fakta.

Xb1 och ps4 är båda bra konsoler men ps4 är alltid lite bättre oavsett personliga åsikter, för det är gemensamt för alla, vilken konsol som är bäst. Ps4 har kraftigare hårdvara och det är den enda faktorn om vilken konsol som är bäst, allt annat är fel. Så här tycker jag för att det har DrAg00nEn lärt mig är rätt.
Citera
2015-02-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergodic
Varför då? Du har till och med skickat PM till mig angående denna tråd så lägg av nu..

Jag ger dig detta, det är du värd. Jag tar bara saker i luften och jag är en idiot. DrAg00nEn har rätt när det gäller allt. Han är inte självgod eller arrogant och kan bedöma om saklig fakta inte är fakta.

Xb1 och ps4 är båda bra konsoler men ps4 är alltid lite bättre oavsett personliga åsikter, för det är gemensamt för alla, vilken konsol som är bäst. Ps4 har kraftigare hårdvara och det är den enda faktorn om vilken konsol som är bäst, allt annat är fel. Så här tycker jag för att det har DrAg00nEn lärt mig är rätt.

Haha... Och återigen så hittar du på skit. Dags att lägga ner nu tror jag.
Kan du snälla ge datum och tid på då jag skickat dig PM. Min skickat mapp innehåller nämligen inga spår av något sådant. inte heller minns jag att jag skickat något till dig.

Har jag sagt att min åsikt är fakta? nej.
Har jag tillrättavisat dig när du baserat "saklig fakta" på lösa rykten? Ja.
Har jag förklarat för dig att jag kommer att skaffa en Xbox one i något skede, dock inte nu eftersom de exklusiva spelen inte tilltalar mig tillräckligt för att lägga ut 400€ igen, men att när det kommer spel till den som är "must buy" för mig så köper jag en... JA.
Har jag sagt att xbox one är skit? nej.

Antar att orsaken till att du inte vill peka ut var du tycker jag är en förbannad fanboy är för att du inte kan. lite som listan med 100 spel du hade...

Ångrar verkligen nu att jag citerade dig angående spotify grejen. Jag har lärt mig min läxa, och tyvärr börjar jag få den bilden av dig som att du faktist inte är ett troll...
Citera
2015-02-09, 13:24
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Haha... Och återigen så hittar du på skit. Dags att lägga ner nu tror jag.
Kan du snälla ge datum och tid på då jag skickat dig PM. Min skickat mapp innehåller nämligen inga spår av något sådant. inte heller minns jag att jag skickat något till dig.

Har jag sagt att min åsikt är fakta? nej.
Har jag tillrättavisat dig när du baserat "saklig fakta" på lösa rykten? Ja.
Har jag förklarat för dig att jag kommer att skaffa en Xbox one i något skede, dock inte nu eftersom de exklusiva spelen inte tilltalar mig tillräckligt för att lägga ut 400€ igen, men att när det kommer spel till den som är "must buy" för mig så köper jag en... JA.
Har jag sagt att xbox one är skit? nej.

Antar att orsaken till att du inte vill peka ut var du tycker jag är en förbannad fanboy är för att du inte kan. lite som listan med 100 spel du hade...

Ångrar verkligen nu att jag citerade dig angående spotify grejen. Jag har lärt mig min läxa, och tyvärr börjar jag få den bilden av dig som att du faktist inte är ett troll...

Ja du har rätt, helt rätt, alltid rätt. Vi vet det nu.

Mer än gärna! Vi lägger ner.
Citera
2015-02-09, 16:02
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergodic
Ja du har rätt, helt rätt, alltid rätt. Vi vet det nu.

Mer än gärna! Vi lägger ner.
Ja absolut lägg ner gärna vettja, pussas via PM istället.

OnT: Wii U'n går i min bok alltför underskattad, tveksamr om den någonsin ens får ett rejält säljmässigt språng uppåt. Trots ett rätt lovande 2015 på pappret.
Citera
2015-03-02, 14:04
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det är rätt ironiskt hur alla old-school gejmers gnällde på Wii som sålde sjukt bra. Nu säljer Wii U dåligt (antagligen pga. namnet, så fruktansvärt korkat att döpa den så) men är den konsolen som old-school gejmers verkar gilla mest

Jag ska köpa ett Wii U i framtiden pga. Zelda precis som att jag köpte Wii när Skyward Sword kom, vilket var det enda spel jag köpte till den konsolen (förutom det jag fick med+Ocarina på virtual console)

Äger ett PS4 nu och det enda riktigt bra spelet som finns där är ett PS3-spel från början (The last of us) än så länge. Men med tanke på att Uncharted 4 är på gång och förhoppningsvis typ ett nytt God Of War eller The last Guardian (om det någonsin kommer) så ser jag absolut PS4 som mer intressant än Xbox.
Citera
2015-03-12, 16:32
Medlem
thrown-outs avatar
Tjena folket. Ska också köpa mig en konsol imorgon. Valet står mellan xbox one & ps4.

Är lite kluven & har inte alls bestämt mig. Gillar kontrollen på 360 & den till One är ju ännu bättre. Hur står sig kontrollen till ps4 om man jämför mot 360 & one?

Sen undrar jag också vilka filer som dom båda konsolerna stödjer, stödjer någon av dom mkv filer (även mkv 3D) & andra filmer man laddar ner?

Har läst mycket om att ps4 ska vara den bättre av dom. Är det någon man märker om man jämför spel som finns till dom båda konsolerna?

Vad kostar "live" till ps4?

Kommer säkert på fler frågor men börjar med dessa.
Citera
2015-03-12, 16:36
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Tjena folket. Ska också köpa mig en konsol imorgon. Valet står mellan xbox one & ps4.

Är lite kluven & har inte alls bestämt mig. Gillar kontrollen på 360 & den till One är ju ännu bättre. Hur står sig kontrollen till ps4 om man jämför mot 360 & one?

Sen undrar jag också vilka filer som dom båda konsolerna stödjer, stödjer någon av dom mkv filer (även mkv 3D) & andra filmer man laddar ner?

Har läst mycket om att ps4 ska vara den bättre av dom. Är det någon man märker om man jämför spel som finns till dom båda konsolerna?

Jag har både en PS4 och en X1, men jag använder min X1 betydligt mer. Man får uppdateringar och nya funktioner varje månad, Sony är inte alls lika snabba på att få ut nya uppdateringar.

Kontrollen till X1 är helt magisk och överlägsen PS4, dock är nya PS kontrollen betydligt bättre nu än tidigare.

PS4 är kraftfullare, men sitter man inte med X1 och PS4 side by side så är det inget man märker av. Finns Plex till X1 och Microsoft meddelade nyss att snart kommer X1 få extremt mycket appar från tredjepart vilket är ett stort plus.

MKV spelas fin fint på X1, ps4 har inte stöd för det ännu konstigt nog.
Citera
2015-03-12, 16:56
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:

Några länkar:
Här kan du se en jämförelse på Alien Isolation: https://www.youtube.com/watch?v=44n31JLsYR4
Här kan du se en lista över saker som skiljer konsolerna åt: http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS...mparison_Chart
Citera
2015-03-12, 17:09
Medlem
No6s avatar
Om hållbarheten på kontrollerna är viktigt så välj inte en PS4. Jag har haft 5+ kontroller sen jag köpte spelet en vecka efter release 2013, alltid är det nån jävla knapp som krånglar eller så lossnar greppet på spakarna. Som min nuvarande kontroll, L2 knappen är kärv och låter när jag ska hålla ner den. Konrollen innan var det L2 som fastna. Första kontrollen så lostna hela greppet från spakarna. Skräp rent ut sagt. Om ekonomin inte är ett problem är det ju bara att köpa nya, men mina 360-kontroller höll i flera år. Knappen när man ska mata ut skivan är också otroligt dumt gjord(touch som jag HATAR), den krånglar alltid när jag ska mata ut skivor ser ut som ett CP när står där och pillar.

Annars är jag skitnöjd med min PS4.

/MF
Citera
2015-03-12, 17:24
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:

Det finns väl fler och bättre spel på xbox one?
Citera
2015-03-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Det finns väl fler och bättre spel på xbox one?

Fler? Nej.
Bättre? Vissa tycker det, andra inte.
Citera
2015-03-22, 20:25
Medlem
Halloj! Sparar i detta nu ihop till en konsol. PS4 eller X1. Hade föredragit PS4 men med Windows 10 på både X1 och min PC så känns det som om man kommer kunna "göra mer" med X1. Samtidigt är en nära polare till mig en riktig PS4-fan och att köra online tsm hade varit störtkul. Är fruktansvärt kluven här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in