Citat:
Ursprungligen postat av
Neverwas
Hoppas också att Åge tar itu med Jussi (Yoshi) och hans förmåga att lägga sig ner trots att han är siste man på sin kant.
Det är mycket nytt folk som roteras runt fortfarande. Kritik är bra och man ska aldrig vara nöjd, men jag tror inte att vi ska vänta att det blir några mirakel de nästkommande veckorna utan det kommer ta ett tag att spela ihop laget.
Ja, Yoshi måste verkligen skärpa sig. Han går bort sig alldeles för lätt. Något för hård är jag kanske i min kritik, för som du säger är det fortfarande ett till stora delar nytt lag som spelar ihop sig, men jag är trött på att vi släpper in mål direkt efter att vi gjort mål, om och om igen. Man kan inte slappna av så, gång på gång på gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Ni har ju felaktiga krav på MFF. Idag är man ju offensivt så bra att man är överlägsna inom svensk fotboll. Annars stabila matcher mot de andra topplagen, samt offensivt chansskapande mot bottengängen. Guldet är MFFs att förlora, men det finns inga tendenser att man går i fällan. Visst är hela backuppsättningen överskattad (minus Yotun där fallet snarare är tvärtom, iaf här på forumet), men offensiven är ju bara löjlig.
Nja, visst, det gör inget att man släpper in ett eller två mål när man gör fyra. Men att man inte ska kunna kräva bättre av försvaret med tre oerhört bra mittbackar och en riktigt bra högerback, det är felaktigt. Återigen, visst, det behövs inte för att offensiven är så bra, men icke desto mindre underpresterar de, tidvis rejält. Åtminstone i de två senaste matcherna.
Och framför allt vill jag inte att min pappa ska få hjärtattack p.g.a. att man inte kan vara säker och slappna av hemma mot HBK med 10 min kvar och ställning 3-1.