2015-04-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Fråga till alla regelkunniga: Varför blir det inte avblåst för tillbakaspel när Häcken nästan gjorde självmål nu senast? Kommer som punkt 1 på länken.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-topplistan-omgangens-snackisar---rosta-pa-din-favorit-1/
Måste vara för stolpträffen. För övrigt går det inte ens att räkna alla hemåtpassar på en hand som motståndarna i Superettan gjorde utan att domaren reagerade sen 2009.. Hände lite titt som tätt att målvakten fick för sig att plocka upp en boll med händerna på Gamla Söderstadion utan att domaren gjorde det minsta.
Citera
2015-04-29, 16:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Måste vara för stolpträffen. För övrigt går det inte ens att räkna alla hemåtpassar på en hand som motståndarna i Superettan gjorde utan att domaren reagerade sen 2009.. Hände lite titt som tätt att målvakten fick för sig att plocka upp en boll med händerna på Gamla Söderstadion utan att domaren gjorde det minsta.

Har du några exempel på det?

Jag stör mig mest på domarna tillåter massor av felaktiga inkast, men det är nog över alla lag och domare.
Citera
2015-04-29, 16:32
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det en ung Pelle Olsson man skymtar? De märkliga ögonen avslöjar honom.

Stämmer.
Citera
2015-04-29, 16:40
Medlem
Hörde på radion att inget av plastlagen tagit någon poäng på naturgräs de senaste tre omgångarna. Stämmer det? Har något av plastlagen vunnit på naturgräs i år?

Det brukar nämnas att Gnaget är ett höstlag. Är det inte samma för Elfsborg. Kan bli ett kul år, Malmö kanske inte är helt överlägset?
Citera
2015-04-29, 16:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hörde på radion att inget av plastlagen tagit någon poäng på naturgräs de senaste tre omgångarna. Stämmer det? Har något av plastlagen vunnit på naturgräs i år?

Det brukar nämnas att Gnaget är ett höstlag. Är det inte samma för Elfsborg. Kan bli ett kul år, Malmö kanske inte är helt överlägset?

Hur många konstgräslag spelade ens på naturgräs under dessa tre omgångar och hur många av dessa förväntades ta poäng? Kanske dags att räkna på fler underlag än så, bra/dåliga gräsmattor med.
Citera
2015-04-29, 16:57
Avslutad
Citat:
Gefle vann borta mot Falkenberg, jag orkar inte kolla upp fler resultat men det påståendet stämmer inte helt enkelt.
Citera
2015-04-29, 17:01
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Gefle vann borta mot Falkenberg, jag orkar inte kolla upp fler resultat men det påståendet stämmer inte helt enkelt.

Det var visserligen i första omgången det skedde, lite det som sker när man godtyckligt väljer omgång X att räkna ifrån.
Citera
2015-04-29, 17:30
Medlem
Tebos avatar
Omgång 3:
Falkenbergs FF - Örebro 2 - 0
AIK - Gefle IF FF 3 - 1
Kalmar FF - Åtvidabergs FF 2 - 1

Omgång 4:
Helsingborgs IF - IFK Norrköping FK 3 - 1
Malmö FF - Hammarby 3 - 1

Omgång 5:
Halmstads BK - IF Elfsborg 1 - 0
AIK - Örebro 3 - 0

Bortsett från Halmstad - Elfsborg är det inte direkt något som sticker ut.
Citera
2015-04-29, 17:39
Medlem
Citat:

Det är ju minst sagt ett begränsat urval bestående av sju matcher, i det urvalet är det bara Elfsborgs förlust mot HBK som sticker ut som en skräll.

Edit: Hopplöst efter Tebo.
Citera
2015-04-29, 19:23
Medlem
eternussermos avatar
Hur tänkte man när man la en allsvensk omgång på valborgsmässoafton klockan 1900?

Bålen tänds runt 2000,landet runt, och det lär vara många som inte kan gå på matcherna, alternativt se på burken.

Jaja, jag vet att jag inte är ett riktigt fans som kan övertala familjen att det är viktigare se matchen, men hur Fan tänkte de?
Citera
2015-04-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur tänkte man när man la en allsvensk omgång på valborgsmässoafton klockan 1900?

Bålen tänds runt 2000,landet runt, och det lär vara många som inte kan gå på matcherna, alternativt se på burken.

Jaja, jag vet att jag inte är ett riktigt fans som kan övertala familjen att det är viktigare se matchen, men hur Fan tänkte de?
Häcken - Norrköping börjar klockan 17 på Valborg. Många jobbar väl heldag, hinner de ens hem till TVn? Det där med rättvis jämlik schemläggning verkar vara svårt.
Citera
2015-04-29, 20:57
Medlem
svulles avatar
Nu känner man igen sitt AIK igen..

Sanslöst uselt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem