2015-04-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgervafan
Vad besviken man blir!
Skaffade Tinder igår kväll och har swipat rätt rejält om man säger så haha men har inte fått en enda matchning.

Ser bra ut och kan tillägga att jag har över 500 kvinnliga följare på instagram tex.
Ska jag sänka standarden eller?
Sviiiin!!

Ser du ut som på avataren, så kan det vara en förklaring...
Citera
2015-04-28, 18:25
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur ska du ha det? Allt är fel?

Allt är inte fel. Menar att man gillar varandras bilder, det matchas. Man väntar kanske en halvdag - dag. För att se ifall hon ska ta initiativ. Nope! Man skriver nått "roligt" och ställer någon fråga på ett par meningar. Man får tillbaka en mening som svar och så fortsätter det. Man håller på lite fram och tillbaka sen slutar dom svara. Jag kanske skriver för långa svar? Blir lätt att jag skriver en Wall of text och tillbaka får man som sagt en eller två meningar. Kanske bara är jävligt tråkig
Citera
2015-04-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Codax
Tinder är ju rena guldgruvan! Många tjejer ser ju rätt hyggliga ut dessutom.

Sjukt mycket matchningar, säkert kring 70%. Långa och fylliga konversationer från de flesta.

Synd jag inte behöver en flickvän/ligg...

Ser du ut som en fotomodell? Nyfiken bara.
Citera
2015-04-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Sett till ordalydelsen täcker "MILF" även en tjej på 15 år som har ett barn, då hon ju är mamma. Den vedertagna användningen av termen "MILF" är dock inte på personer på 22 år, såsom du tror.

Nej.
MILF = MarriedwomenILiketoFuck.
Håller dock med om att en Milf enligt kutym brukar anses vara mellan 35 och 55.

Det har inget med barn att göra.
Citera
2015-04-28, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
ALLA män utan magrutor: BOJKOTTA SKITEN och dumpa omedelbart alla brudar ni vet använder sig av den. Nu är det fan krig! (Mellan de smarta, icke kroppsfixerade männen som kan PUA-game och de kroppsfixerade gym-freaken med grav narcissism, alltså). Dessa appar är en krigsförklaring!
Jag har absolut inga magrutor, jag är inte speciellt vältränad alls faktiskt. Går inte ens på gym.

Ändå går Tinder bra för mig. Förmodligen bättre än för genomsnittsmannen.
Citera
2015-04-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Doe
Alltså jag har vart med på Tinder ett tag och det jag förundras över är hur h*vetes passiva killarna är!!!

Jag har fått flera matchningar och 90% av fallen så tar jag kontakt först och säger "Hej!"
Hälften svarar inte men de som svarar är så slööö i konversationen. Vad gör jag för fel?!?! Jag förstår inte spelet

Jag är 30+ och har seriösa intentioner och vill såklart träffa någon för ett förhållande. Kan iof tänka mig ett KK men då måste han vara förbannat snygg om det endast ska vara fysiskt.
Jag är vältränad, smal och tar hand om min kropp och utseende.

Styrde upp en dejt ganska snabbt med en kille som jag hade haft en konversation med i nån dag bara. Dejten var trevlig och han var hur trevlig som helst, kände iof ingen större attraktion men sånt kan ju ta ett tag. Killen följde med mig en bit på vägen och sa "middag" nån gång bla bla varpå jag svarade absolut! Han kramade mig hej då och dagen efter skrev jag o tackade för gårdagen och fick "tack själv" som svar.

BOM* .... Sedan inte ett ljud från typen. Wtf hände?

Hur ska man som tjej göra för att killen ska ta initiativ?
Vill verkligen träffa någon....

Är det inte bakvänt att ställa högre utseendekrav på ONS än på pojkvän?
En pojkvän ska du ju se många fler dagar och ett ONS fula nuna kan du slippa se efter knullet... Varför kan pojkvännen komma undan med att inte vara fotomodell?
Citera
2015-04-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Jag har absolut inga magrutor, jag är inte speciellt vältränad alls faktiskt. Går inte ens på gym.

Ändå går Tinder bra för mig. Förmodligen bättre än för genomsnittsmannen.
Ok. Ska kanske ge det en chans då. Tack för ditt svar.

Fast jag fattar inte hur det kan fungera för en average Joe (som mig), även om man har 170 i IQ och högt EQ också och kan PUA-game... Tjejerna har ju absolut ingen anledning att "swipa åt höger" på en kille som inte ser ut som en fotomodell. Varför skulle de göra det på en kille som ser ut som en vanlig snubbe liksom?

Vore toppen om du kunde förklara det för mig...

Jag är dessutom 170 cm, så det känns ju som att jag är helt "fucked" på Tinder. (Och inte på det sättet jag önskar då... )

På en dejtingsida kan man ju charma kvinnor med sin personlighet och sitt "game". Jag har legat med sju olika kvinnor från dejtingsidor som motesplatse, BS, Knullkontakt, etc. Men jag får inte in det i huvudet hur i helvete det kan vara möjligt att kvinnor skulle ge vanliga average Joes en chans på Tinder och dylika appar. Kvinnor överskattar ju alltid sig själva och tror ju alltid att de är Guds gåva till alla män, varför skulle de "swipa" en vanlig snubbe åt höger?

Menar du verkligen att kvinnor ger män som inte ser jävligt bra ut en chans om utseendet är allt de har att gå på? Ursäkta mina svordomar (är inte arg på dig) men vill nu svära igen: hur fan är det möjligt?
Citera
2015-04-28, 22:05
Avslutad
Citat:
Menar du verkligen att kvinnor ger män som inte ser jävligt bra ut en chans om utseendet är allt de har att gå på? Ursäkta mina svordomar (är inte arg på dig) men vill nu svära igen: hur fan är det möjligt?
Jag ser mig själv som average Joe jag med. Brunt hår och blå ögon precis som vem som helst. Och som sagt; Jag är inte vältränad, har inte ens en helkroppsbild eller någon bild som visar mer än ansiktet. Jag är inte fet eller anorektisk. Möjligen lite mager.

Jag har 990+ matchningar (1000 förmodligen imorgon skål!), hur det har gått till vet jag ärligt talat inte. Det enda tjejerna har att gå på är mitt ansikte (jag vet, sorry). Min presentation är tom.

Värt att tillägga är att jag aldrig haft flickvän och "i verkligheten" kan jag knappt prata med tjejer. Över nätet är jag mästercharmören själv.
Senast redigerad av Ensamhet. 2015-04-28 kl. 22:07.
Citera
2015-04-29, 09:12
Medlem
Stekels avatar
har 600 matchningar och det bara ökar med kanske 20st per dag.
Lägger inte ner nån tid knappt att skriva till nån, har dock lärt mig att när en tjej börjar skriva då är det genuint intresse och inte bara för uppmärksamhet.
Citera
2015-04-29, 11:24
Medlem
Citat:
Jag ser mig själv som average Joe jag med. Brunt hår och blå ögon precis som vem som helst. Och som sagt; Jag är inte vältränad, har inte ens en helkroppsbild eller någon bild som visar mer än ansiktet. Jag är inte fet eller anorektisk. Möjligen lite mager.

Jag har 990+ matchningar (1000 förmodligen imorgon skål!), hur det har gått till vet jag ärligt talat inte. Det enda tjejerna har att gå på är mitt ansikte (jag vet, sorry). Min presentation är tom.

Värt att tillägga är att jag aldrig haft flickvän och "i verkligheten" kan jag knappt prata med tjejer. Över nätet är jag mästercharmören själv.

OTROLIGT!!!!
Är så glad för din skull. Go get them boy!

Jag vill bara veta mer om detta. För Jag reagerade så starkt att en av mina kollegor ville veta varför jag nästan trillade av stolen.

En till fråga:
Över hur lång tid har du kommit upp i nästan 1000 matchningar?

Se till att få till en dejt nu och börja ligga!

Hoppas att du nu tar tag i din blyghet och ser till att det händer något IRL. Jag hejar på dig i alla fall.

Vill du ha tips kan du PM:a mig.
Citera
2015-04-29, 19:00
Avslutad
Citat:
En till fråga:
Över hur lång tid har du kommit upp i nästan 1000 matchningar?
Ungefär tre månader. Brukar försöka få till 10 matchningar per dag innan jag slutar swipea (eller till jag når min limit). Ibland blir det fler, ibland färre. Men ett snitt 10-12 ungefär.

Inte sådär speciellt jättemycket faktiskt. Tror nog jag ligger kring genomsnittet ändå? Av killar då, tjejer kan ju lätt få 50 per dag om de ser någorlunda anständiga ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Lägger inte ner nån tid knappt att skriva till nån, har dock lärt mig att när en tjej börjar skriva då är det genuint intresse och inte bara för uppmärksamhet.
Har märkt det också så jag kör på den "taktiken" jag med.
Senast redigerad av Ensamhet. 2015-04-29 kl. 19:04.
Citera
2015-04-29, 19:40
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ungefär tre månader. Brukar försöka få till 10 matchningar per dag innan jag slutar swipea (eller till jag når min limit). Ibland blir det fler, ibland färre. Men ett snitt 10-12 ungefär.

Inte sådär speciellt jättemycket faktiskt. Tror nog jag ligger kring genomsnittet ändå? Av killar då, tjejer kan ju lätt få 50 per dag om de ser någorlunda anständiga ut.

Har märkt det också så jag kör på den "taktiken" jag med.

De beror helt och hållet på var man bor någonstans i detta land.

när jag bodde i örebro så fick jag omkring 13st per dag, i norge runt 20st på en timme , i gävle runt 2 per dag - jag jobbar som montör och reser mycket därför min erfarenhet kring detta, så ni killar som inte får så värst många borde testa appen nån annanstans .
Senast redigerad av Pescass 2015-04-29 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in