Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 22:33
Medlem
bralesss avatar
om en kille bara envist första gången vill ses dagtid, och aldrig när han är ute full vad betyder det? vi har haft fina konversationer, allt känns jättebra, jag fattar inte.
Citera
2015-04-30, 23:17
Medlem
Är appen endast till för ligg eller skulle man kunna hitta något mer seriöst där?
Citera
2015-05-01, 02:16
Medlem
Tycker tinder funkar helt okej, tror dock att majoriteten av användarna ser det som en knullapp - men absolut inte alla.

Jag brukar köra att om min match inte skriver hej, så gör jag det. Har de inte svarat inom en vecka tar jag bort matchningen, om jag inte skrev tar jag bort matchningen efter tre veckor.. Känns bara konstigt att ha kvar dem annars, om det ändå aldrig kommer leda till att man ses.

Ett tips till killar: ni måste inte posera med en fisk. Det är inte ett måste för att vara medlem på tinder.
Citera
2015-05-01, 09:23
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Jag ser mig själv som average Joe jag med. Brunt hår och blå ögon precis som vem som helst. Och som sagt; Jag är inte vältränad, har inte ens en helkroppsbild eller någon bild som visar mer än ansiktet. Jag är inte fet eller anorektisk. Möjligen lite mager.

Jag har 990+ matchningar (1000 förmodligen imorgon skål!), hur det har gått till vet jag ärligt talat inte. Det enda tjejerna har att gå på är mitt ansikte (jag vet, sorry). Min presentation är tom.

Värt att tillägga är att jag aldrig haft flickvän och "i verkligheten" kan jag knappt prata med tjejer. Över nätet är jag mästercharmören själv.

Jag antar att du opererar i nån av de tre större städerna. Jag hade faktiskt hundra eller flera hundra matchningar i sthlm för nåt år sen.

Kan du beskriva vilka sorts bilder du har? Ser man dina ögon tydligt etc? Gör du dig till? Var har du tagit bilderna, har nån annan tagit dem, vilket humör var du på? Hur många bilder har du?
Citera
2015-05-01, 09:59
Medlem
Fick 1 match samma dag som jag skaffade appen. Nu har det snart gått 9 månader sedan den dagen och inte fått en enda matchning Är inte ful eller fet och bor i en medelstor stad.
Citera
2015-05-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalDude
Fick 1 match samma dag som jag skaffade appen. Nu har det snart gått 9 månader sedan den dagen och inte fått en enda matchning Är inte ful eller fet och bor i en medelstor stad.

Jag har blivit mer och mer säker på att utstrålning på bilder är sjukt viktigt för killar.
Citera
2015-05-01, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Jag antar att du opererar i nån av de tre större städerna. Jag hade faktiskt hundra eller flera hundra matchningar i sthlm för nåt år sen.

Kan du beskriva vilka sorts bilder du har? Ser man dina ögon tydligt etc? Gör du dig till? Var har du tagit bilderna, har nån annan tagit dem, vilket humör var du på? Hur många bilder har du?
Jag täcker in Köpenhamn, Malmö och Lund inom de 40km jag ställt in. Kan i princip få in hela skåne och halva Danmark om jag ökar till max radie (160km).

Jag knäppte ett par selfies samma dag som jag laddade ner appen, förmodligen de bästa selfies jag någonsin tagit. Ja, man ser mina ögon tydligt. Det är också dem jag får kommentarer på. Har rätt så markerade ögonbryn, blå ögon åt det mörkare hållet och långa svarta ögonfransar. Jag var medveten om att jag hade fina ögon redan "innan tinder", om man säger så, men den här responsen trodde jag inte på.

På en av bilderna, som alla är tagna i vardagsrummet, så gör jag mig till, någon halvkass grimas som tjejerna tydligen älskar. Inga leenden någonstans även om ögonen åtminstone på en bild ser glada ut. Men som sagt, jag skulle vilja påstå att jag är "average". Om man bortser från ögonen.
Citera
2015-05-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Jag täcker in Köpenhamn, Malmö och Lund inom de 40km jag ställt in. Kan i princip få in hela skåne och halva Danmark om jag ökar till max radie (160km).

Jag knäppte ett par selfies samma dag som jag laddade ner appen, förmodligen de bästa selfies jag någonsin tagit. Ja, man ser mina ögon tydligt. Det är också dem jag får kommentarer på. Har rätt så markerade ögonbryn, blå ögon åt det mörkare hållet och långa svarta ögonfransar. Jag var medveten om att jag hade fina ögon redan "innan tinder", om man säger så, men den här responsen trodde jag inte på.

På en av bilderna, som alla är tagna i vardagsrummet, så gör jag mig till, någon halvkass grimas som tjejerna tydligen älskar. Inga leenden någonstans även om ögonen åtminstone på en bild ser glada ut. Men som sagt, jag skulle vilja påstå att jag är "average". Om man bortser från ögonen.

Okej! Då borde jag teoretiskt kunna lyckas lite bättre! Har också ögon som tjejer gillar även om just mina är bruna. Har inte haft Tinder på ett år nu.

Problemet är bara att jag ser så jävla ful ut med vanliga selfies, tar dem helst i spegeln i halvprofil. Antar att man kan ta hundratals bilder iofs, lägga upp de bästa på Badoo och se vilka som rankar högst.

Dock kan jag inte täcka ett område på flera miljoner invånare där jag bor:P
Citera
2015-05-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
om en kille bara envist första gången vill ses dagtid, och aldrig när han är ute full vad betyder det? vi har haft fina konversationer, allt känns jättebra, jag fattar inte.

vill han inte ses när han är full? vad är problemet? letar du efter alkisar?
Citera
2015-05-01, 17:22
Medlem
tjenare.knugens avatar
Tjena

Tänkte ge Tinder en chans, men undrar först lite hur kopplingen till Facebook fungerar. Kommer mina vänner på Facebook se att jag börjat använda Tinder?
Om man laddar upp en bild på Tinder för att ha som profilbild, kommer den även att dyka upp på min Facebook?
Citera
2015-05-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Tjena

Tänkte ge Tinder en chans, men undrar först lite hur kopplingen till Facebook fungerar. Kommer mina vänner på Facebook se att jag börjat använda Tinder?
Om man laddar upp en bild på Tinder för att ha som profilbild, kommer den även att dyka upp på min Facebook?
Nejdå, inget sprids på Facebook. I appen kan du även se om personerna har gemensamma vänner med dig.

Du kan lägga upp en bild på Facebook och bara "Visa för dig själv" och sen använda den i Tinder.
Citera
2015-05-01, 20:05
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandarin0
Nejdå, inget sprids på Facebook. I appen kan du även se om personerna har gemensamma vänner med dig.

Du kan lägga upp en bild på Facebook och bara "Visa för dig själv" och sen använda den i Tinder.

Ok, tack. Jag får alltså skapa upp ett nytt album på Facebook och välja att bara visa för mig själv. För man kan väl inte välja det på enstaka foton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in