2015-03-30, 23:40
Medlem
nakkimakkaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Vad kör ni för öppnare?
Ifall de har några särskilda bilder eller beskrivning så brukar jag börja med att spinna på det, men om detta inte finns så får jag svårt att hitta på nåt specifikt att börja med.
Då blir det bara "Hej, gillar din stil" eller "Hej, vad händer ikväll?". Det börjar bli tjatigt.

Vissa brukar tydligen försöka bryta isen med en random fråga om en specifik sak, typ "öl eller vin?" - funkar det verkligen? Jag föreställer mig bara att det skulle bli en ganska kort konversation med 2-3 svar åt varje håll om det ämnet och efter det kännas svårt att byta ämne

- Gokväll! Säg mig "Anna", vad är din sämsta egenskap?
Funkar bra, lätt och avgöra vilka tjejer som har något bakom pannbenet eller inte.

- "Anna", jag har fått skilsmässopapprena nu. Du får ta allt, men Hugo stannar hos mig, du vet våran franska bulldog. Okej?!
Rollspel är alltid kul, brukar köra olika varianter. Denna har dock funkat bäst då tjejer älskar hundar. Sen är det bara spinna vidare och ses irl. "Vi kanske måste ta ett snack om det här över en kopp kaffe?"

Det gäller att sticka ut från mängden, fånga damens intresse. Då räcker det inte med "Vad händer ikväll?"
Citera
2015-03-30, 23:54
Avslutad
Någon annan som inte verkar ha någon "limit" just nu?
Citera
2015-03-31, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Någon annan som inte verkar ha någon "limit" just nu?
Jag har motsatsen, och kan inte uppgradera till Tinder Plus.
Citera
2015-03-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonWatcher
Nån som har problem med sms-verifiering? Kommer inte in alls, tar inte nåt mobilnummer.
Jag har problem med sms-verifieringen.
Citera
2015-03-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakkimakkara
- Gokväll! Säg mig "Anna", vad är din sämsta egenskap?
Funkar bra, lätt och avgöra vilka tjejer som har något bakom pannbenet eller inte.

- "Anna", jag har fått skilsmässopapprena nu. Du får ta allt, men Hugo stannar hos mig, du vet våran franska bulldog. Okej?!
Rollspel är alltid kul, brukar köra olika varianter. Denna har dock funkat bäst då tjejer älskar hundar. Sen är det bara spinna vidare och ses irl. "Vi kanske måste ta ett snack om det här över en kopp kaffe?"

Det gäller att sticka ut från mängden, fånga damens intresse. Då räcker det inte med "Vad händer ikväll?"
Bra tips, precis den nivå jag var ute efter!
Citera
2015-03-31, 20:30
Medlem
Tycker ni många är utseendefixerade? Jag får den känslan...
I helgen var jag i Polen och ja jävlar vad det rasslade in matchs..på 3 dagar fick jag lika mycket respons som jag fått på typ ett halvår i Sverige. Helt galet!
Citera
2015-03-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
I helgen var jag i Polen och ja jävlar vad det rasslade in matchs..på 3 dagar fick jag lika mycket respons som jag fått på typ ett halvår i Sverige. Helt galet!

Definitivt, dock får jag betydligt mer matches i sthlm jämfört med andra ställen i landet. Dock beror väl att det är svårare att få matches i sverige generellt på att tinder är en typisk "liggapp" utomlands så folk drar väl ned standarden lite och vill bara ligga. Det jag kan tycka är konstigt är väl att de absolut snyggaste brudarna man matchar med är extremt svåra att faktiskt före en vettig konversation med på tinder. Vettefan varför det är så, de kan ju inte ha så många att chatta med då de bör vara rätt kräsna.
Citera
2015-04-01, 08:35
Medlem
TaxMonkeys avatar
Hur länge brukar ni vänta med att fråga om att ses? Själv blir jag jävligt less på att bullshittande och allt mer långsökta försök att vara rolig, så brukar att ta det steget ganska snabbt.

Tycker i och för sig att det är mycket lättare att vara social face to face än via text, så det beror väl på det.
Senast redigerad av TaxMonkey 2015-04-01 kl. 08:40.
Citera
2015-04-03, 03:43
Medlem
Va fan!!!
Ser jävligt bra ut. Göteborg utgångspunkt.
Radie på 15 kilometer.
Blev medlem igår och "lajkat" nästan 500 brudar.
0 (!!!) Matches.
Huh?!

Antidepp och sprit snart med en snara runt halsen.
Citera
2015-04-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4x

Är det inte det tinder handlar om, utseende?

-

Är det förresten nån som vet om det visas senaste aktivitet om man klickat i att man inte är upptäckbar?
Citera
2015-04-04, 00:06
Medlem
Jane Does avatar
Alltså jag har vart med på Tinder ett tag och det jag förundras över är hur h*vetes passiva killarna är!!!

Jag har fått flera matchningar och 90% av fallen så tar jag kontakt först och säger "Hej!"
Hälften svarar inte men de som svarar är så slööö i konversationen. Vad gör jag för fel?!?! Jag förstår inte spelet

Jag är 30+ och har seriösa intentioner och vill såklart träffa någon för ett förhållande. Kan iof tänka mig ett KK men då måste han vara förbannat snygg om det endast ska vara fysiskt.
Jag är vältränad, smal och tar hand om min kropp och utseende.

Styrde upp en dejt ganska snabbt med en kille som jag hade haft en konversation med i nån dag bara. Dejten var trevlig och han var hur trevlig som helst, kände iof ingen större attraktion men sånt kan ju ta ett tag. Killen följde med mig en bit på vägen och sa "middag" nån gång bla bla varpå jag svarade absolut! Han kramade mig hej då och dagen efter skrev jag o tackade för gårdagen och fick "tack själv" som svar.

BOM* .... Sedan inte ett ljud från typen. Wtf hände?

Hur ska man som tjej göra för att killen ska ta initiativ?
Vill verkligen träffa någon....
Citera
2015-04-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Doe
Alltså jag har vart med på Tinder ett tag och det jag förundras över är hur h*vetes passiva killarna är!!!

Jag har fått flera matchningar och 90% av fallen så tar jag kontakt först och säger "Hej!"
Hälften svarar inte men de som svarar är så slööö i konversationen. Vad gör jag för fel?!?! Jag förstår inte spelet

Jag är 30+ och har seriösa intentioner och vill såklart träffa någon för ett förhållande. Kan iof tänka mig ett KK men då måste han vara förbannat snygg om det endast ska vara fysiskt.
Jag är vältränad, smal och tar hand om min kropp och utseende.

Styrde upp en dejt ganska snabbt med en kille som jag hade haft en konversation med i nån dag bara. Dejten var trevlig och han var hur trevlig som helst, kände iof ingen större attraktion men sånt kan ju ta ett tag. Killen följde med mig en bit på vägen och sa "middag" nån gång bla bla varpå jag svarade absolut! Han kramade mig hej då och dagen efter skrev jag o tackade för gårdagen och fick "tack själv" som svar.

BOM* .... Sedan inte ett ljud från typen. Wtf hände?

Hur ska man som tjej göra för att killen ska ta initiativ?
Vill verkligen träffa någon....

I vilken stad/område får du matchningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in