2015-04-29, 15:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Det är en bra värvning med allsvenska mått mätt. Speciellt när allsvenskan blir sämre. Rätt säker på att det kommer 3-4 spelare till tänkta för de två första kedjorna. Backsidan håller hög allsvensk klass redan.
Svårt att se vilka som ska konkurrera i toppen av allsvenskan förutom ni och VIK. Hästen kanske. Eller Bofors. Kanske gnaget om de får in nån finansiär.

Håller med. Jag är störtnöjd över värvningarna och över att man tänker hålla i pengarna. Orkar inte värva Grosek och hamna i Uppdrag Granskning igen.

Tror Leksand kommer få ett bra topplag i Allsvenskan i år och av de vi har hittills känns det som att alla kommer bidra till det, även om jag inte sett alla spela.

Mycket intressant säsong väntar och dessutom utan alla råttor som lämnat, härligt!
Citera
2015-04-29, 16:15
Medlem
Illusioners avatar
Fyfan vad alla gnäller. Det är väl jättebra att vi äntligen gjort klart med en assisterande. Jag tror Sjödin är rätt man, lite liknande personlighet som Bulan och en kille som kan backar.

Värvningar kommer. Varför är ni så jäkla otåliga?
Citera
2015-04-29, 16:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Fyfan vad alla gnäller. Det är väl jättebra att vi äntligen gjort klart med en assisterande. Jag tror Sjödin är rätt man, lite liknande personlighet som Bulan och en kille som kan backar.

Agneta Sjödin?

Klart folket är otåliga. Silly innebär ju att man går på nålar 24/7. Sämre för nerverna än slutspel nästan. Samtidigt är det egentligen bra att det dras ut på spänningen. Men man känner sig som ett barn fredag kväll innan lördagsgodiset. Bulan är för övrigt kung!
Citera
2015-04-29, 16:32
Medlem
Thains avatar
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/29/nick-johnsson-pa-ingang-i-brynas/

Bara gratulera om detta stämmer.

Nick var en personlig favorit....
Citera
2015-04-29, 16:37
Medlem
Displaceds avatar
Nick Johnson skulle inte vara helt fel.

Citat:
Jag är inte otålig, bara tveksam om ytterligare ett kompisjobb inom Brynäs är en bra idé.
Citera
2015-04-29, 16:44
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Håller med. Jag är störtnöjd över värvningarna och över att man tänker hålla i pengarna. Orkar inte värva Grosek och hamna i Uppdrag Granskning igen.

Tror Leksand kommer få ett bra topplag i Allsvenskan i år och av de vi har hittills känns det som att alla kommer bidra till det, även om jag inte sett alla spela.

Mycket intressant säsong väntar och dessutom utan alla råttor som lämnat, härligt!

Är svårt att veta vad som är bäst för att gå upp från allsvenskan. Men när vi(DIF) hade vår första säsong förlitade vi oss mycket på gamla kända namn(Linkan, Finpen, Otto, Jimmie, Tim E). Det gick inte så jävla bra som alla vet.
Året då vi gick upp fick vi nog ihop truppen bra. De bästa spelarna var unga spelare(Sörensen, Ljungh, Högström, Henrik E) men ändå meriterade på allsvensk nivå som tog stora kliv och nu är vår stomme i elitserien. Sen fick vi bra utdelning på många egna juniorer(Arnesson, Norell, Englund) vilket inte kostar många kronor kombinerat med ett fåtal importer(Johner, Saviano) som presterade. Och sen en ung målvakt i Reideborn som tog stora kliv ch var bäst när det gällde.

Så får ni era juniorer att vara duktiga allsvenska spelare, hittar hyfsade allsvenska spelare som utvecklas till toppspelare, och att ni hittar en målvakt som är bäst när det gäller samtidigt som ni får in ett par lyckade importer så ska det nog gå.
Citera
2015-04-29, 16:45
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/29/nick-johnsson-pa-ingang-i-brynas/

Bara att gratulera Brynäs isåfall. Där har de en fullgod ersättare för Sweatt.
Citera
2015-04-29, 17:11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Nick Johnson skulle inte vara helt fel.

Jag är inte otålig, bara tveksam om ytterligare ett kompisjobb inom Brynäs är en bra idé.
Sjödin känns inte lika mycket kompistjänst som tidigare. Tror det blir bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Thain

Johnson vore en fantastisk värvning! Håller tummarna!

Har sett lite i slutspelet men, styrkor/svagheter?
Citera
2015-04-29, 17:20
Medlem
Stegens avatar
Citat:

Håller med, alla gnäller som kärringar! Inte konstigt Brynäs blivit en riktig mesklubb. Nu har vi äntligen en sportchef som inte är rädd för att säga att Brynäs minsann ska spela både fult och bissväligt, och då är helt rätt att ha lite "hotheads" i båset också.
Citera
2015-04-29, 17:22
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Sjödin känns inte lika mycket kompistjänst som tidigare. Tror det blir bra!
Mjo hans engagemang går ju inte att ta miste på. Vi får se om två lite hetlevrade personligheter passar ihop.

Citat:
Johnson vore en fantastisk värvning! Håller tummarna!

Har sett lite i slutspelet men, styrkor/svagheter?
Bäst +- i hela serien. Svagheter vet jag inte. 38p är ju dock riktigt bra.
Citera
2015-04-29, 17:41
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Märkligt att han inte får vara kvar i Växjö.

Sweat skulle jag dock ranka över Johnson.
Citera
2015-04-29, 17:43
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Märkligt att han inte får vara kvar i Växjö.

Sweat skulle jag dock ranka över Johnson.

Förmodligen någonting bättre på G. Man släpper ju även Welch och samtidigt ryktas Heikkinen vara klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in