2015-05-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hedman trivdes inte i Färjestad och saknade sitt gamla Luleå, inte svårare än så. Gunnarsson kan också komma tillbaka när han har skärpt till sig defensivt.

Han gick tillbaka för att han inte trivdes med kraven på sig. Och annat som jag skrev innan.
Har du annan källa så ge den isf. Annars svamlar du likt din gode vän ballen.

Hur känns det att ev värva Rajala som hellre spelar i Färjestad än i ditt Fuleå? Han kritar enbart på för en bra lön hos er.
Vore kul att få en seriös kommentar på det.
Citera
2015-05-14, 17:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Hedman trivdes inte i Färjestad och saknade sitt gamla Luleå, inte svårare än så. Gunnarsson kan också komma tillbaka när han har skärpt till sig defensivt.

Defensiven är det inget fel på Gunnarsson. Däremot får han ju tunnelseende så fort han står på offensiva blå. Han kan stanna kvar i FBK och spela playin.
Citera
2015-05-14, 17:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Han gick tillbaka för att han inte trivdes med kraven på sig. Och annat som jag skrev innan.
Har du annan källa så ge den isf. Annars svamlar du likt din gode vän ballen.

Hur känns det att ev värva Rajala som hellre spelar i Färjestad än i ditt Fuleå? Han kritar enbart på för en bra lön hos er.
Vore kul att få en seriös kommentar på det.
Sägs att Rajala inte är intresserad av pengarna utan endast chansen att vinna guld med Luleå, pengar så det räcker har han redan sugit ut från HV och FBK. Värvningen av Hedman är tydligen avgörande för att locka Toni till Luleå om jag fattat det rätt, dom gillar att lira med varandra.
Citera
2015-05-14, 17:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Defensiven är det inget fel på Gunnarsson. Däremot får han ju tunnelseende så fort han står på offensiva blå. Han kan stanna kvar i FBK och spela playin.
Rätt, jag svamlade där.
Det är hans brister som offensiv back med PP-kvalitet som inte fungerat, dock tyckte jag att han avslutade säsongen bra. Tror fortfarande på att Gunnarsson kan "bli nåt".
Citera
2015-05-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Hur är det nu med lönerna? Ska du vara ett troll eller inte?

Citat:
Sägs att Rajala inte är intresserad av pengarna utan endast chansen att vinna guld med Luleå, pengar så det räcker har han redan sugit ut från HV och FBK. Värvningen av Hedman är tydligen avgörande för att locka Toni till Luleå om jag fattat det rätt, dom gillar att lira med varandra.

Rajala vill vara i Färjestad och inget annat.
Men Rajala kanske kan göra att ni fyller ut läktaren i ett slutspel
Citera
2015-05-15, 00:26
Bannlyst
Citat:
Haha, jag tror fan jag smäller storhetsvansinnet vet inga gränser här
Citera
2015-05-15, 00:44
Bannlyst
Citat:
En annan rolig sak är den där varför i hela fridens namn är ni så besatta av att slippa betala lön till spelare.

Ni skryter över att ni slapp betala fullt ut till Klasen, ni skryter över att ni bara behövde betala Ledin 4 miljoner för 2 urkassa säsonger, ni är stolta över att ni sparade ingenting genom att fimpa bort er bästa spelare till HV71, nu vill du ha Bajala utan att betala för er. Är det inte en hederssak att kunna betala ut full lön för utfört arbete?
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-15 kl. 00:47.
Citera
2015-05-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Är det inte en hederssak att kunna betala ut full lön för utfört arbete?

Varför tror du Omark och Klasen spelar i utlandet? Snål-Ostens fel.
Citera
2015-05-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Procentuellt sett så är chansen ljusår större att vinna guld i Hv,Skellefteå och Färjestad än i Fuleå.
Ledin och Hento lämnade ditt bajs lag och flyttade söder över för att få vinna sina guld (FBK och HV 71)

Rajala ville spela i FBK men ev flyttar till obyggden,varför tror du han gör det?

Hedman flyttar tillbaka av 3 ting.

1 Bättre lön i Fuleå än i Färjestad.
2 Han fick inte spela sitt våldsspel i Färjestad
3 Han är van att lalla runt i loser lag som som Fuleå och Modo där det inte ställs några krav. I Färjestad ställdes det krav,krav som han,Linus och Gunnarsson inte klarade av att hantera. Därav inget slutspel.
Men i Gunnarsson och Perssons fall har man förståt vad som krävs för att vinna. Medan Hedman valde att fylla på sitt bankkonto.

Klockren analys, sen en viktig punkt också är att i Luleå så tacklar man aldrig i huvudet, och bedöms det ändå som det av några "värdelösa domare" så får man alltid för hårda straff enligt deras sportchef och pöbeln. Det är nog en trygghet för Hedman.
Citera
2015-05-15, 11:01
Medlem
Citat:
En annan rolig sak är den där varför i hela fridens namn är ni så besatta av att slippa betala lön till spelare.

Ni skryter över att ni slapp betala fullt ut till Klasen, ni skryter över att ni bara behövde betala Ledin 4 miljoner för 2 urkassa säsonger, ni är stolta över att ni sparade ingenting genom att fimpa bort er bästa spelare till HV71, nu vill du ha Bajala utan att betala för er. Är det inte en hederssak att kunna betala ut full lön för utfört arbete?

Glöm inte att du har med rå kommunister att göra. Dom vill bara snylta på andra.
Och nu ska Rajala till Fuleå för att vinna ett sm guld

Men ack så besviken han kommer att bli,enda han kommer få lära sig är att tacklas andra mot huvudet alt armbåga.

Men måste vara underbart för Fuleå och deras inavlade fans att veta att Rajala hellre spelade i Färjestad
Citera
2015-05-15, 13:40
Medlem
JoshTees avatar
Jämtin till SAIK? Mycket konstiga rykten dit. Både Jämtin och Ledin har nu ryktas dit.
Citera
2015-05-15, 13:54
Medlem
Embas avatar
Citat:
Min uppfattning är den att Stillman är mr HV71. Han har bevisat det som spelare, som tränare, som sportchef.

Håller med.

Citat:
Davidsson är för mig än så länge bara en spelare, inget annat, ställer han till med problem är han inte helig för mig alls, han har aldrig visat att han har kompetens nog att vara ledare inom HV71 som sportchef eller tränare.

För det första så tror jag inte Davidsson är en kille som ställer till "problem" och nej ingen i organisationen är helig. Skölden är större än individen. Med det sagt så är jag tämligen övertygad om att det är till stor del Davidssons förtjänst att vi värvat så bra som vi gjort, hittills. Tror även att han kan komma att växa in i rollen med bravur. Som du skriver här nedan så gjorde Stillman exakt samma resa och jag vet att Stillman fortfarande agerar som mentor för Johan både professionellt och som vän.

Citat:
Ska man vara ärlig så har Davidsson bara åkt räkmacka till sin nuvarande tjänst, det gjorde iofs Stillman oxå en gång i tiden men Stillman har bevisat att han klarar av jobben på kompetens och kunnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in