2015-04-28, 13:00
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Seriöst, man lägger inte till 100 ändringar på en patch direkt. Icefraud har alltid varit en idiot och det skulle inte förvåna mig om Dota 2 kommer minska med massor av spelare nu.

Ironiskt att du kallar honom for en idiot pga av andringarna han gor och sen ar du inte ens kapabel att forsta vad andringarna innebar...
Citera
2015-04-28, 13:16
Medlem
Vissens avatar
Fattar inte hur ni kan klaga på den här patchen. 100-tals ändringar och ta mig fan över 90 % är ju helt spot on.

Det ser i alla fall jäkligt bra ut på pappret tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
...

Vi avslutar vår diskussion med lite mer hård fakta. Du verkar ju gilla det.

Citat:
Ursprungligen postat av Valve
Sniper

Sniper agility gain from 2.9 to 2.5
Shrapnel recharge time increased from 40 to 55
Shrapnel delay increased from 0.8 to 1.4 seconds
Shrapnel now gives vision when the shrapnel lands rather than instantly
Headshot can now miss
Assassinate damage from 355/505/655 to 320/485/650
Citera
2015-04-28, 14:55
Medlem
Citat:
Seriöst, man lägger inte till 100 ändringar på en patch direkt. Icefraud har alltid varit en idiot och det skulle inte förvåna mig om Dota 2 kommer minska med massor av spelare nu.

Om du tycker "Icefraud har alltid varit en idiot" så har du uppenbarligen inte sett hur dota var innan icefrog med hjältar som gambler med sin 2500 dmg single target nuke.
Icefrog är mil framför någon annan när det gäller att balansera ARTS-spel och utan honom hade dota bara varit ännu en map till wc3.
Citera
2015-04-28, 16:27
Medlem
chessjamts avatar
Fattar inte riktigt Ursas Enrage. Har de gjort den ännu värre vad gäller skada så att Fury Swipes multipliceras men som kompensation sänkt varaktigheten sjukt mycket, typ bara 4 sekunder?
Citera
2015-04-28, 17:06
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Fattar inte riktigt Ursas Enrage. Har de gjort den ännu värre vad gäller skada så att Fury Swipes multipliceras men som kompensation sänkt varaktigheten sjukt mycket, typ bara 4 sekunder?
Det är givetvis en buff. Innan var enrage bara en medioker skill som fick en att önska att Ursa var en strength hjälte. DMG:n var medioker och gjorde inte direkt att man kunde singla ut någon snabbt som det är tänkt att hjälten ska göra.

Med multipliern kommer han göra 70 skada i level 7 med ultin igång, och han kommer antagligen få ut alla hitsen. Det är lite mer itemreliant, men den kan även användas för sin DMG reduction, som verkligen är jättebra.
Citera
2015-04-28, 19:23
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är givetvis en buff. Innan var enrage bara en medioker skill som fick en att önska att Ursa var en strength hjälte. DMG:n var medioker och gjorde inte direkt att man kunde singla ut någon snabbt som det är tänkt att hjälten ska göra.

Med multipliern kommer han göra 70 skada i level 7 med ultin igång, och han kommer antagligen få ut alla hitsen. Det är lite mer itemreliant, men den kan även användas för sin DMG reduction, som verkligen är jättebra.

Ja man tyckte det var synd att skadan ökades efter hur mycket styrka han hade då han hade agility som främsta attribut. Nödvändig förändring.

Vad för slags items skulle fungera bra med den nya enragen? Attackhastighet får han ju med overpower så vanliga carryitems som typ Skull Basher -> Abyssal Blade och Crystalys -> Daedalus skulle passa bra? Eller är det härligare kanske att köra mer agilityitems nu när enrage skiter i styrkenivån, typ Yasha och Butterfly?

Älskar Ursa men har inte haft så bra winning rate med honom senast jag spelade han, vilket var ett ganska bra tag sen.
Citera
2015-04-28, 20:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Spelet är broken, ser ni inte KoTl? 4 sekunder mindre CD på tex earthshaker ger 12 sekunder permastun, Icefraud är en JÄVLA IDIOT. Finns så sjukt många fel i patchen.

Edit : Scepter på Londedruid? haha wtf.

Jävla gnäll på dig.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mb7md4YT001ql5008o1_1280.gif
Citera
2015-04-29, 12:00
Medlem
wastaahs avatar
Alliance dumpar niqua, känns som ett ganska ass move efter han spelat med dem när de var som allra sämst och hjälpt dem tillbaka. Bulldong gissar jag kommer komma tillbaka till laget efter de buffat båda hans signaturhjältar ganska ordentligt .

Folk på reddit spekulera i att de gör sig av med Niqua för de inte kommer få direkt inv till TI och har större chans att ta sig genom qual med bulldong. Men å andra sidan sa de ju att bulldong bara tog ett break från laget temporärt.
Citera
2015-04-29, 12:52
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Bulldong gissar jag kommer komma tillbaka till laget efter de buffat båda hans signaturhjältar ganska ordentligt .
Dongen spelade med [A] mot NiP igår (och förlorade).
Senast redigerad av Sane? 2015-04-29 kl. 12:56.
Citera
2015-04-29, 13:02
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Alliance dumpar niqua, känns som ett ganska ass move efter han spelat med dem när de var som allra sämst och hjälpt dem tillbaka. Bulldong gissar jag kommer komma tillbaka till laget efter de buffat båda hans signaturhjältar ganska ordentligt .

Folk på reddit spekulera i att de gör sig av med Niqua för de inte kommer få direkt inv till TI och har större chans att ta sig genom qual med bulldong. Men å andra sidan sa de ju att bulldong bara tog ett break från laget temporärt.

Samtidigt tror jag att Niqua hade någorlunda koll på läget. The Dong har ju aldrig lämnat Alliance riktigt och det har varit ganska uppenbart att han förr eller senare vill börja spela igen. Nu blev dessutom två av hans signature heroes väldigt buffade.

Niqua har gjort det bra och verkar vara en skön kille, men Bulldog är förstås en bättre spelare med mycket bredare heropool.

Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Dongen spelade med [A] mot NiP igår (och förlorade).

Han spelade riktigt bra.
Citera
2015-04-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Fattar inte hur ni kan klaga på den här patchen. 100-tals ändringar och ta mig fan över 90 % är ju helt spot on.

Det ser i alla fall jäkligt bra ut på pappret tycker jag.

Vi avslutar vår diskussion med lite mer hård fakta. Du verkar ju gilla det.
Och självklart har du fortfarande inte förstått ett ord. ^_^
Citera
2015-04-29, 13:51
Medlem
Lingon_s avatar
Patchen ser överlag intressant ut. Hade dock föredragit fler nerfs på Lina, främst mot den efterblivna rangen hon fick i förra patchen. Tror det kommer komma ut en b version väldigt snabbt med tweaks på exempelvis Octarine core som är övertunad så in i helvete just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in