2015-04-13, 20:12
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Nej du har inget konto på facebook för du har konto på flashback istället

Provocerande ja

Ja, Flashback är roligt, Facebook är tråkigt och meningslöst

Men för att bli lite OT igen. Hoppar alltså över Varvet i år, men kommer troligen springa det nästa år. Vad jag förstår så får ett startled baserat på de två senaste årens resultat. Mitt resultat från 2014 skulle räckt till startled 3 i år, så om jag inte springer nåt seedningslopp så blir det väl nånstans där jag kan tänkas få starta nästa år. Men såklart har jag högre mål och om träningen går som den ska så borde jag gå under 40 på milen inom ett år och kan då seeda upp mig på seedningsloppet i Göteborg i mars nästa år.

Fan, man är lite sugen ändå. Varje år brukar jag gnälla om att Varvet är för dyrt och för kommersiellt, men ändå står man där och tycker det ska bli skitkul att springa.
Citera
2015-04-15, 13:15
Medlem
dödsknivens avatar
Amen, springer för fjärde gången. Hoppas på under 1.30 de första 20 km och ber till gud att jag inte kraschar totalt på sista och klarar 1.36 nånting i mål

Hade 1.34 som mål tidigare men höst- och vintersäsongen har varit katastrofal sjukdomsmässigt så tvivlar på att jag fixar den tiden. Blir under 1.30 till nästa år istället.

Enda HM jag sprungit, men min känsla är att den inte är värre än något annat. Andra halvan tycker jag känns lite tyngre, men det beror nog i första hand på att jag har varit dålig på att förbereda mig med långpass tidigare år och inte pallat hålla tempo hela distansen.

Uppläget har ändrats från långsiktigt och välplanerat iom avlösande sjukor till högintensiva panikstresspass i två månader. I år igen
Citera
2015-04-16, 06:51
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Amen, springer för fjärde gången. Hoppas på under 1.30 de första 20 km och ber till gud att jag inte kraschar totalt på sista och klarar 1.36 nånting i mål

Hade 1.34 som mål tidigare men höst- och vintersäsongen har varit katastrofal sjukdomsmässigt så tvivlar på att jag fixar den tiden. Blir under 1.30 till nästa år istället.

Enda HM jag sprungit, men min känsla är att den inte är värre än något annat. Andra halvan tycker jag känns lite tyngre, men det beror nog i första hand på att jag har varit dålig på att förbereda mig med långpass tidigare år och inte pallat hålla tempo hela distansen.

Uppläget har ändrats från långsiktigt och välplanerat iom avlösande sjukor till högintensiva panikstresspass i två månader. I år igen

Andra halvan av Varvet ÄR värre än första halvan. Tycker i alla fall jag. Visst, man har Säldammsbacken och Älvsborgsbron som är ett par sega backar i början, men vid 14 km är man på banans lägsta punkt och ska sen på de avslutande 7 km klättra upp till målet. Då börjar det dessutom kännas att man har varit ute i högt tempo ett tag.
Citera
2015-04-16, 20:05
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Andra halvan av Varvet ÄR värre än första halvan. Tycker i alla fall jag. Visst, man har Säldammsbacken och Älvsborgsbron som är ett par sega backar i början, men vid 14 km är man på banans lägsta punkt och ska sen på de avslutande 7 km klättra upp till målet. Då börjar det dessutom kännas att man har varit ute i högt tempo ett tag.

Sant. Faktum är att första tio-tolv kanske är ovanligt lätta...?
Citera
2015-04-17, 07:21
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Sant. Faktum är att första tio-tolv kanske är ovanligt lätta...?

Tja, det finns ju lättare halvmaror, tex. Göteborgs halvmarathon. Har inte sprungit så många olika, så jag har svårt att jämföra. Prinsens Minne i Halmstad lär vara hyfsat flack. Motvinden kan dock ställa till det, och även på GBG-Varvet såklart.
Citera
2015-04-17, 13:29
Medlem
bosseblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Tja, det finns ju lättare halvmaror, tex. Göteborgs halvmarathon. Har inte sprungit så många olika, så jag har svårt att jämföra. Prinsens Minne i Halmstad lär vara hyfsat flack. Motvinden kan dock ställa till det, och även på GBG-Varvet såklart.
Dn Sthlm Halvmarathon och Kungsholmen runt 21 km känns båda lättare än Göteborgsvarvet. Jag har siktet inne att springa varvet på mellan 1:25 och 1:30 i år. Tror rentav det är klart realistiskt om jag inte blir sjuk eller skadad strax innan.
Citera
2015-04-27, 19:35
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Ja så typiskt att man ska bli sjuk nu när träningen gått så bra om så nära tävlingen. Bara förkylning men lite feber så inget pass nu på 1 vecka tror jag. Hur brukar ni träna om ni blir sjuka nära en tävling och brukar ni komma kapp när ni kan träna bara kanske 3 veckor med bra grund innan?

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-04-28, 16:32
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar.
Ja så typiskt att man ska bli sjuk nu när träningen gått så bra om så nära tävlingen. Bara förkylning men lite feber så inget pass nu på 1 vecka tror jag. Hur brukar ni träna om ni blir sjuka nära en tävling och brukar ni komma kapp när ni kan träna bara kanske 3 veckor med bra grund innan?

/ Cykel-Ingemar

Brukar inte få panik om jag behöver hålla upp en vecka. Man tappar minimalt och är snabbt igång igen. Dock är det förstås inte optimalt bara tre-fyra veckor innan en tävling, då ligger man antagligen i tung träning för att toppa formen, och man lär missa en del viktig träning. Man kan få sänka målsättningen något, men om man har en bra grund sen innan så påverkar det inte jättemycket.
Citera
2015-05-16, 22:15
Medlem
vadsaduattdusasadus avatar
Bara en vecka kvar nu!

Hur är formen hos er som ska springa? Hur ser er sista träningsvecka ut?
Citera
2015-05-16, 22:32
Medlem
bosseblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsaduattdusasadu
Bara en vecka kvar nu!

Hur är formen hos er som ska springa? Hur ser er sista träningsvecka ut?
Har fått en del träningsveckor förstörda pga löparskador. Är inte i toppform, men tror fortfarande sub 1:30 är realistiskt och möjligt.
Citera
2015-05-17, 00:22
Medlem
Är det någon här med namnet Gabriel som inte tänker springa i år och säljer sin plats? Plötsligt är man sugen igen så här en vecka innan... skicka gärna ett PM
Citera
2015-05-18, 12:45
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Någon som har koll på maxtiden? Hur gott om tid har man om man börjar i sista startgruppen? Typ tre timmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in