Vilken jävla parodi på fotboll första halvlek var. Båda lagen såg så fruktansvärt usla ut. Andra började inte mycket bättre men efter Djurgården får sitt flytmål så börjar ju isf dom att spela fotboll, så det är inget snack om att Djurgården vann rättvist.
Vi verkar ju ha enorma problem med att spela hemma av någon anledning, visserligen har vi ju mött bättre lag hemma än de två vinsterna vi tagit borta. Men spelet ska verkligen inte behöva se ut som det gör, och inte se så jäkla krampaktigt ut. Skapar ju knappt en enda vettig målchans på hela matchen.
Sen 0-1 målet, vad i helvete? Nicka bakåt, nästa spelare drar och nickar rakt i ribban, sen är det bara beta in bollen för Colley. Här kan man ju inte annat än kritisera Naurin, ska jag vara helt ärlig är det nog den spelaren jag är mest besviken på under inledningen av denna säsong. Verkar tyvärr vara som så att han inte håller för Allsvenskan. En målvakt som har minsta pondus ska bara plocka ner eller boxa iväg den bollen både en och två gånger. Tränarna misslyckas än en gång med att ändra en usel matchbild där ingenting går rätt.
Varför startar Runar på bänken om han ändå byts in när Helg blir skadad? Han ska ju gå före Chenouffi alla dagar i veckan. Påtal om fler spelare jag är besvikna på så får tyvärr Eklund sig en släng, även fast han gjort 2 mål och 2 assists, så ser han så borta ut i spelet. Och varför Dibba får gå ut när han varit den enda som hotat något, till viss mån även Sellin, så undrar jag hur tankegångarna går hos tränarna, matchcoachning lyser med sin frånvaro och Franzén som har hand om "försvaret" kan ju bara ta och rannsaka sig själv eller avgå direkt. Snackar skit i media gör han också.
Tur att vi vunnit de matcher vi ska vinna, även om man borde tagit iaf en pinne mot Djurgården. Nu ser spelschemat betydligt tuffare ut, med bortamatch mot Helsingborg (första matchen för säsongen på gräs dessutom) där det alltid brukar gå åt helvete. Sen är det svårspelade Elfsborg på hemmaplan. 1 poäng på dessa två matcher får man kanske tyvärr vara rätt nöjd med. Hoppas de andra bottenlagen fortsätter att tappa poäng.
Sen är det väl Hammarby borta, som vi relativt haft hyfsat lätt för de senaste säsongerna, däremot alltid svårt på bortaplan, och som dessutom har förstärkt laget fint denna säsong och fortsätter att imponera.
Jaja nu får det räcka med klagandet. Grattis ni Djurgårdare här på forumet iaf till vinsten.