2015-03-22, 12:13
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Jag vill bara lätta på mitt hjärta..senast idag tackade jag nej till 2 olika kvinnor som kom fram till mig och ville ligga med mig.Jag sa bestämt att jag är gift man och gör inte sånt med främmande
En av brudarna lyssnade inte så bra som jag hoppades utan började massera mig på ryggen...det kändes otroligt förnedrande eftersom hon hade stora bröst och ingen bh.Jag hade ju förklarat mitt synpunkt.
Jag får dom här frågorna varje vecka även jag ser inte som Brad Pitt eller vad han heter...
mvh.Raikkonen

Grattis.

Enligt nedanstående bild, som jag tror stämmer ganska väl, är du väldigt sexuellt eftertraktad för att vara man.

http://genusdebatten.se/wp-content/uploads/2013/09/Namnl%C3%B6s2-300x201.png

Bildtext:
"Mängden sexuell makt växer när man går från vänster till höger i figuren.
Den sexuella makten är fördelad på individer enligt en normalfördelningskurva. Också män har sexuell makt, men betydligt mindre än kvinnor. Symons uttrycker saken som så att genomsnittsmannen (B) i figuren ovan upplever sig få en tjänst om han har sex med en kvinna på ”kvinnokurvan” till höger om honom själv (ca. 95 % av kvinnorna). Genomsnittskvinnan (C) däremot upplever att hon får en tjänst om hon har sex med en man som befinner sig på den del av ”manskurvan” som ligger till höger om henne själv (ca. 15 % av männen).
"
Citera
2015-04-23, 11:47
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det är inte bristen på sex som ger "ett hål i själen", det är själva tron på att man måste få ligga med en annan människa för annars dör man, som ger det hålet.

För vad säger verkligheten? Jo, att det i årtusenden vimlat av människor, däribland många, många män, som frivilligt väljer ett liv helt eller delvis utan sex med andra utan att det medfört depression och död. Vi vet också att det vimlat av människor som ofrivilligt levt ett liv helt eller delvis utan sex med andra, utan att det medfört depression och död. Vi vet t.o.m. garanterat att män som inte får sex med en kvinna inte alls automatiskt får ett stort hål i sin själ.

Vi lever i en enormt sex- och kärleksfixerad tid där det finns miljardindustrier som mer än gärna eldar på under din tro så att de kan tjäna fler miljarder. Men sex och kärlek är en bonus i livet, inte en rättighet för någon. Fram till bonusen infaller, om den infaller, har vi alla ett liv att leva och faktum är att massor av människor som gått före oss visar att det går utmärkt att göra det meningsfullt även utan bonusar.
Varför äter du något annat än gristarmar. Du hade ju överlevt på det, utan att det medfört depression och död. Hycklare.
Citera
2015-04-23, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Du har sexuell makt över mig om jag har större intresse av att ha sex med dig än vad du har intresse av att ha sex med mig.
Det du beskriver är värde utifrån tillgång och efterfrågan. En vara som har liten tillgång och stor efterfrågan får ett högt pris. Makt däremot är förmåga att kontrollera andra människor.
Citera
2015-04-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Varför äter du något annat än gristarmar. Du hade ju överlevt på det, utan att det medfört depression och död. Hycklare.

Efter att ha stirrat på ditt inlägg ett bra tag är detta det enda min hjärna får fram:

Gristarmar? Gristarmar?!

Ditt inlägg är alldeles för djupt för en enkel själ.
Citera
2015-04-23, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Efter att ha stirrat på ditt inlägg ett bra tag är detta det enda min hjärna får fram:

Gristarmar? Gristarmar?!

Ditt inlägg är alldeles för djupt för en enkel själ.
Som den enkla själ du är så föreslår jag att du fyller gristarmarna med gris och benämner denna maträtt korv. Går alldeles utmärkt att överleva på en korvdiet.
Citera
2015-04-24, 00:17
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

...Ovan saker skiljer också, i hur ev. lösningar ser ut och vad dessa lösningar ställer till med för motparten. Tror du förstår vart jag vill komma. Sexuellt våld, tvång, könstympning, förbud, oskuldskrav, tvångsgifte, homofobi, stigmatisering är alla aktiva "handlingar" som riktas mot en grupp, tar man bort denna så är det ingens liv eller sexualitet som drabbas. Visst de som går igång på att slå ihjäl sin sexpartner eller gillar att våldta, köpa någon unge, tjäna pengar på andras lidande, eller vill ha total kontroll över sin partners kropp och sexuella liv från och med födelsen tills hen dör, de kanske får det tufft…men vet du I don't give a shit. Tycker faktiskt dessa personer får avstå dessa sina behov.

funkar som svar?

din meningsfrände "Soraya Viola Heléna Post, född 15 oktober 1956 i Oskar Fredriks församling i Göteborg, är en svensk politiker och ledamot av Europaparlamentet. Soraya Posts far är tyskfödd jude och hennes mor tillhör resandefolket."... gifte, sålde sin 16 åriga dotter.
Tror det var ungefär samtidigt som meningsfrände nr 2 satt och pissade i en biograf.
Tycker faktiskt dessa personer får avstå dessa sina behov.
tufft…men du, don't give a shit.
Citera
2015-04-24, 00:24
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
din meningsfrände "Soraya Viola Heléna Post, född 15 oktober 1956 i Oskar Fredriks församling i Göteborg, är en svensk politiker och ledamot av Europaparlamentet. Soraya Posts far är tyskfödd jude och hennes mor tillhör resandefolket."... gifte, sålde sin 16 åriga dotter.
Tror det var ungefär samtidigt som meningsfrände nr 2 satt och pissade i en biograf.
Tycker faktiskt dessa personer får avstå dessa sina behov.
tufft…men du, don't give a shit.

Nu var det ju ett frivilligt bröllop och inte ett arrangerat tvångsgifte dock.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/post-min-dotter-gifte-sig-nar-hon-var-16

Och ja, alkoholism är en allvarlig och mycket tragisk sjukdom. Det kan nog Gudrun skriva under på.
Citera
2015-04-24, 00:50
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Och ja, alkoholism är en allvarlig och mycket tragisk sjukdom. Det kan nog Gudrun skriva under på.

En gammal fin zigenare tradition, värdig en hycklande feminist.

Alkoholism är inte det enda tragiska med Gudrun.

Sköna juveler i feminismens krona!
Citera
2015-04-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

I allafall om sociopaten Gudrun Schymann kan vinna sympatier på alkoholismen.

Lika allvarligt var det inte i Lars Werners fall som Gudrun Schymann mobbade bort ur vänsterpartiet för hans alkoholism när hon var sugen på tronen. "Dessa alkoholiserade gubbar!"
Citera
2015-04-24, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Som den enkla själ du är så föreslår jag att du fyller gristarmarna med gris och benämner denna maträtt korv. Går alldeles utmärkt att överleva på en korvdiet.

Korv? Korv?! Ja! Det gick helt klart mycket bättre för hjärnan att processa korvar än gristarmar.
Citera
2015-04-29, 16:11
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Det du beskriver är värde utifrån tillgång och efterfrågan. En vara som har liten tillgång och stor efterfrågan får ett högt pris. Makt däremot är förmåga att kontrollera andra människor.

Ja? Ju mer du kan tillföra andra människor ju mer makt får du över dem, och här har kvinnor fått en del gratis efter varpå män får kompensera på andra plan redan från pubertetsålder. Denna kompensation kan innefatta att skaffa mer social kompetens, social status och pengar vilket är trådens grund.
Citera
2017-06-28, 00:52
Medlem
Varför erkänner inte feminister kvinnors sexuella makt?

Överallt ser vi hur feminister i synnerhet bara klagar på hur dåligt kvinnor har det, men samtidigt ignorerar dem de fält där kvinnor har enorm makt eller har fördel. Feminister varken erkänner kvinnans sexuella makt eller föreslår lösningar för att göra det jämställt.

* Det är män som har bekymmer på dejtingfronten, inte kvinnor.
* Det är fler män som lever i fattigdom än kvinnor, där mannen får skylla sig själv och kvinnan både får sympati och hjälp.

Feminismen uppkom originellt med stark koppling till jämställdhet. Dagens feminism är något helt annat, där mansfan ska ner och kvinnan ska upp - och hon ska inte ge ett skit för det.

Varför ska vi män någonsin acceptera att jobba bort alla kvinnors problem i samhället om de inte ens lyfter fingret för oss? Är kvinnan verkligen så besatt i hennes sexuella makt att hon kommer alltid vägra att ge upp den?

Prova skapa en fejk kvinnlig dejtingprofil på valfri site och se omedelbar exempel på hur bra kvinnor har det idag. Det är otroligt att de ens kan klaga när de kan välja och vraka som de vill.
Senast redigerad av ArabiskaPrinsen 2017-06-28 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in