2015-04-23, 10:35
Medlem
Jesse Joensuu är klar för Jokerit.
Inget Hv 71 alltså.
Citera
2015-04-23, 10:37
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ingen vidare bra spelare med primitiv skridskoåkning och spelstil som numera dessutom är till åren kommen. Man kan väl säga att hans lag vann KHL trots honom. Att vi sedan har galen norrman på forumet som hajpar upp skräpet ska du inte fästa någon betydelse vid. Blir kvalspel för DIF nästa säsong och troligen så ryker man.
Haru mer roliga historier på G?
Citera
2015-04-23, 10:39
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Oscar Eklund lämnar Brynäs.
Lämnar till vad, kommer hem till Dif?
Citera
2015-04-23, 10:42
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Oscar Eklund lämnar Brynäs.
Japp, att både Eklund och Westlund lämnar är nu bekräftat http://www.brynas.se/artikel/66526/

Verkar som iaf den förstnämnda lämnar självmant genom en klausul i kontraktet.
Citera
2015-04-23, 10:45
Bannlyst
Tydligt att Leffe hellre ser Nygga än Salmela nästa säsong. Bara en tidsfråga innan Nygren skriver på, skulle tro att han avvaktar och väntar på ett NHL-bud han aldrig kommer få (i varje fall inte den här sommaren) samtidigt som FBK är osäker på hans form.

Nej, förlänger vi med Rajala och löser backfrågan så ser det här riktigt fint ut. Riktigt gött med lite hemvändare och mer "säkra" kort än förra säsongen, enda jag är osäker på är nye Robbie Earl. Har dåliga erfarenheter av transatlanter de senaste säsongerna.
Citera
2015-04-23, 10:47
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Lämnar till vad, kommer hem till Dif?

Han är för dålig för DIF. Tror Jocke och KG tackat nej till honom tidigare under sillyn. Karlskrona?
Citera
2015-04-23, 10:53
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Han är för dålig för DIF. Tror Jocke och KG tackat nej till honom tidigare under sillyn. Karlskrona?

För dålig? Haha, ni sitter ju inne med ligans sämsta backuppsättning.
Citera
2015-04-23, 10:53
Medlem
leddans avatar
Citat:
Tycker du, Khk ja kanske? Har sett sex matcher live i år mot brunsås å kan inte säga att Oskar gjort bort sig direkt, och då kollade jag lite extra på Oskar och Daniel givetvis.
Citera
2015-04-23, 11:01
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
För dålig? Haha, ni sitter ju inne med ligans sämsta backuppsättning.

Ska det värvas nåt mer så måste det in något vettigare. Vi har 10 kontrakterade backar redan. Ligans mest underskattade backar isf. De gjorde ett riktigt bra jobb denna säsong. Nu har vi dessutom fått in en av seriens bästa backar i Hultström. Falk, Holm, Högström, Norell håller bra klass. Englund, Ollas Mattsson, Westlund och Press har framtiden för sig. Tycker faktiskt inte Eklund är speciellt mycket bättre än nån av de jag nämnde isf marginellt och då är det inte värt det.
Citera
2015-04-23, 11:06
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ska det värvas nåt mer så måste det in något vettigare. Vi har 10 kontrakterade backar redan. Ligans mest underskattade backar isf. De gjorde ett riktigt bra jobb denna säsong. Nu har vi dessutom fått in en av seriens bästa backar i Hultström. Falk, Holm, Högström, Norell håller bra klass. Englund, Ollas Mattsson, Westlund och Press har framtiden för sig. Tycker faktiskt inte Eklund är speciellt mycket bättre än nån av de jag nämnde isf marginellt och då är det inte värt det.

Extremt färgad märker jag. Hultström en av ligans bästa backar? Jösses.. Sedan nämner du en hel del bra prospect, absolut.

Dock ganska övertygad om att Eklund hade platsat i DIF.
Citera
2015-04-23, 11:13
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Haha. Aldrig varit med om maken hur färgad man kan vara som supporter 😂
Citera
2015-04-23, 11:20
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Extremt färgad märker jag. Hultström en av ligans bästa backar? Jösses.. Sedan nämner du en hel del bra prospect, absolut.

Dock ganska övertygad om att Eklund hade platsat i DIF.

Hultström gjorde flest poäng av alla backar förra året i 5vs5 och han är bra på transportera puck. Skulle absolut ranka honom topp 5. Eklund kanske skulle ta plats men skulle göra för lite skillnad för att det skulle vara värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in