2015-04-22, 20:35
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det vet jag väl att Rend inte har cooldown, men den hjälper WotB samt CotA att cooldown:a snabbare.

Ja det kan jag dock hålla med om då det är en Fury-spender
Citera
2015-04-22, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Ja det kan jag dock hålla med om då det är en Fury-spender

Hans poäng är ju att man använder den för att få perma-WotB, då WW inte kostar tillräckligt mycket för att själv klara av det. Även med WW-set så används inte rend primärt för sin dmg.
Citera
2015-04-23, 08:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Hans poäng är ju att man använder den för att få perma-WotB, då WW inte kostar tillräckligt mycket för att själv klara av det. Även med WW-set så används inte rend primärt för sin dmg.

Say what again?
WW kostar 10 Fury, 10 Fury behövs för att Cooldown ska gå ner med 3 sekunder på Wrath of Berzerk samt Ancients.
Vi var inne på GR spela förut så jag tar detta som att vi är på GR spel fortfarande och i GR så kör ingen med costreduce, varför?
Vet man inte det så ska man nog spela en annan karaktär än Barbar.

Skulle man nu prata om Public-spel så lägger man upp hela sin spelstil på ett helt annat sätt.
Då är det Movespeed, DPS och spruta ut så mycket HP-globes som möjligt som gäller.

2 helt vilt skilda spelstilar och gear man använder.
Citera
2015-04-23, 08:14
Medlem
Moffins avatar
Börjar redan ledsna lite på min barbar faktiskt. Har 5/6 IK nu, F+R och random neck, bracers, shoulders. Hittade en guide på diablofans för speedfarming i T6 och saknar en del IK samt det ena BK-vapnet. Har en halvdålig furnace nu. Det står i guiden att 4-set IK är det viktiga och att det funkar utan 6s, toughness är irrelevant för T6 tydligen vilket jag även sett i andra guides.

Förstår inte riktigt vad jag gör för fel isåfall. Min gear är ju inte bra men heller inte värdelös. Jag kan sola T6 nu men inte superfort och jag dör fortfarande då och då. Måste vara noga med att hålla mig undan boss affixes annars dör jag fort. Har ju ändå lite över 800k HP och ~12-13 mil toughness. Borde jag verkligen vara så squishy fortfarande?
Jag nämnde sola för jag kan inte ha någon annan i partyt, då dör jag på ett par sekunder.
Citera
2015-04-23, 08:14
Medlem
Går det att lira seasons på ps4? Vad skiljer mer i spelet kontra dator?
Citera
2015-04-23, 09:02
Bannlyst
Citat:
Say what again?
WW kostar 10 Fury, 10 Fury behövs för att Cooldown ska gå ner med 3 sekunder på Wrath of Berzerk samt Ancients.
Vi var inne på GR spela förut så jag tar detta som att vi är på GR spel fortfarande och i GR så kör ingen med costreduce, varför?
Vet man inte det så ska man nog spela en annan karaktär än Barbar.

Skulle man nu prata om Public-spel så lägger man upp hela sin spelstil på ett helt annat sätt.
Då är det Movespeed, DPS och spruta ut så mycket HP-globes som möjligt som gäller.

2 helt vilt skilda spelstilar och gear man använder.

Vilken del fattar du inte?

Spenderar du 10 fury per sekund, dvs endast WW, så sänker du CD på WotB med 3 sekunder för varje sekund som går. Alltså under WotB duration så sänker du dess cooldown med 20x3 = 60 sekunder. Det räcker inte för att du ska kunna ha permanent WotB (utan att ha massa CDR). För att ha permanent WotB så lägger man ut lite rends, så att man spenderar mer fury, och sänker cooldown på WotB, så att man kan ha uppe den hela tiden.
Senast redigerad av Illsuionist 2015-04-23 kl. 09:05.
Citera
2015-04-23, 10:19
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vilken del fattar du inte?

Spenderar du 10 fury per sekund, dvs endast WW, så sänker du CD på WotB med 3 sekunder för varje sekund som går. Alltså under WotB duration så sänker du dess cooldown med 20x3 = 60 sekunder. Det räcker inte för att du ska kunna ha permanent WotB (utan att ha massa CDR). För att ha permanent WotB så lägger man ut lite rends, så att man spenderar mer fury, och sänker cooldown på WotB, så att man kan ha uppe den hela tiden.

Fattar och fattar.
WW kostar som sagt 10 Fury, jag har då inga problem att hålla perma WotB med endast WW, men visst, kasta ut Rend underlättar, men inte avgörande för att hålla perma WotB eller ej

Sen beror det ju givetvis på Public eller Great Rift spela hur man lägger upp sin Gear och skills som sagt.
I public har jag inga bekymmer med perma WotB då jag kör med Gogok blandannat samt lite cdr på gear.
I GR har jag inte heller problem, där kör jag dock utan Gogok men i en GR med så används Rend mer flitigt.
Även om det inte avgör för mig om perma WotB.
Citera
2015-04-23, 12:02
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
30-50% knockback, mycket hjälpsam (i solo grifts). lägg där till strongarms för 30% mer damage.

har även börjat tveka lite på att crossbows fortfarande är bättre än bows. folk verkar fortfarande gå på "but higher weapon dmg", men jag tycker inte det gäller lika bra i denna patchen då man 1) kör multishot istället för cluster arrow som är mkt dyrare (mer viktigt att utnyttja hatred på hög weapon damage) samt 2) focus+restraint vilket ändå tvingar en att skjuta generator var femte sekund. jag tycker man hittar en bra rytm på typ 2 multishots-1 evasive fire med en båge utan att gå out of hatred.

Kom faktiskt att tänka på en grej till. Borde inte då cluckeye fungera på ungefär samma sätt? Det känns som att den potentiellt skulle kunna vara top tier bland bågarna för multishot?

Sen har jag sett att det finns idéer om kridershot med ele arrow immolation och med marked for death mortal enemy. Potentiellt hur mycket hatred "som helst" eftersom immolations ticks proccar de fyra hatred du får från marked for death.
Citera
^Eazs avatar

Moderatormeddelande

Postat av ^Eaz 2015-04-23, 14:51
Moderator
Detta är inte rätt tråd för att hitta folk att spela med, då gäller (FB) Spelare söker spelare och även de extra reglerna som skrivs i förstainlägget.

Ang. Flashbackklan, så är det ok i /Spel att ha klaner/grupper för FB spelare där alla Flashbackare är välkomna. Det finns en Flashback Community i Diablo 3 som är öppen för alla.

Bryter man sig ut och startar egna, selektiva klaner så får man fixa ett annat ställe att diskutera detta t.ex ett klanforum eller liknande.

/Mod
Senast redigerad av memymo 2022-04-14 kl. 21:04.
2015-04-23, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Går det att lira seasons på ps4? Vad skiljer mer i spelet kontra dator?

Nope, det går ej. Alltså D3 på konsol är rätt värdelöst, det finns massa fusk och inga leaderboards. Nästan inga som spelar där jämfört med PC. Tycker man att det är roligt att spela solo någon gång då och då kanske konsol kan vara ett alternativ.

Citat:
Fattar och fattar.
WW kostar som sagt 10 Fury, jag har då inga problem att hålla perma WotB med endast WW, men visst, kasta ut Rend underlättar, men inte avgörande för att hålla perma WotB eller ej

Sen beror det ju givetvis på Public eller Great Rift spela hur man lägger upp sin Gear och skills som sagt.
I public har jag inga bekymmer med perma WotB då jag kör med Gogok blandannat samt lite cdr på gear.
I GR har jag inte heller problem, där kör jag dock utan Gogok men i en GR med så används Rend mer flitigt.
Även om det inte avgör för mig om perma WotB.

Okej, CDR och gogok känns rätt gimpat, men klart att det funkar i t6 och sånt, men där kan man ju köra lite vad som helst. Utan någon CDR så räcker inte WW för att hålla uppe WotB, det är därför man använder rend, som var poängen med hela diskussionen.
Citera
2015-04-23, 22:35
Bannlyst
Någon som har koll på hur crusaders är nu i denna patchen?
Citera
2015-04-24, 04:18
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Någon som har koll på hur crusaders är nu i denna patchen?

Hela reddit och diablofans.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in