2015-04-20, 12:12
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
100k bloodshards på vapen senaste veckan. ger upp och börjar satsa på att uppgradera sista setdelarna till ancient istället, då droppar denna ur en jävla kista http://i.imgur.com/RkHOs3R.png

Bara att gratulera!
Då blir det "blue balls" på dig nu då
Själv fick jag en ancient Krider typ 2h efter att jag dingat 70. Dock utan discipline roll så kunde inte lägga in 10% damage på den utan va tvungen att rolla secondary stat.
Har en fet ancient Windforce och perfekta ancient Strongarms i stashen. Så ska testa din variant ikväll tänkte jag.
Citera
2015-04-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Bara att gratulera!
Då blir det "blue balls" på dig nu då
Själv fick jag en ancient Krider typ 2h efter att jag dingat 70. Dock utan discipline roll så kunde inte lägga in 10% damage på den utan va tvungen att rolla secondary stat.
Har en fet ancient Windforce och perfekta ancient Strongarms i stashen. Så ska testa din variant ikväll tänkte jag.

hittills gillar jag windorce mycket mer än lightning ball, ccn är skön. kan vara för jag inte spelat med lightning ball sen vanilla och suger på det iofs. dock endast testat solo hittills
Citera
2015-04-20, 12:31
Medlem
Skulle behöva lite koll på läget med tanke på jag inte spelat på typ 1 år.

generella frågor

-hur funkar season? Allt gear och paragon man samlar på sig behåller man det efter season slutar?
Spelar dom flesta season eller är det många som spelar som vanligt? Vad är största moroten till att lira season?
- Hur gör jag greater rifts?

Monks

- vilka set är bäst just nu?
- Vilken elemental specc funkar bäst?
Citera
2015-04-20, 12:34
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hittills gillar jag windorce mycket mer än lightning ball, ccn är skön. kan vara för jag inte spelat med lightning ball sen vanilla och suger på det iofs. dock endast testat solo hittills

Vad är det som skulle göra windforce bättre än t.ex. en vettig Barb?

Citat:
Ursprungligen postat av stolten85

generella frågor

-hur funkar season? Allt gear och paragon man samlar på sig behåller man det efter season slutar?
Spelar dom flesta season eller är det många som spelar som vanligt? Vad är största moroten till att lira season?

Monks

Season flyttas över till nonseason när den tar slut. Ungefär som ladder fungerade i D2. Season har något högre droprates och vissa legendaries som bara finns i season.

Greater rifts gör du egentligen på samma sätt som vanliga rifts. Du spelar adventure mode och samlar rift key fragments, när dessa vanliga riftbossar dör kan de droppa en greater rift key (100% på T6) och med hjälp av dessa startar du greater rift.

När det gäller munkar har jag tyvärr inte den blekaste.
Senast redigerad av N3ss3 2015-04-20 kl. 12:37.
Citera
2015-04-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Vad är det som skulle göra windforce bättre än t.ex. en vettig Barb?

30-50% knockback, mycket hjälpsam (i solo grifts). lägg där till strongarms för 30% mer damage.

har även börjat tveka lite på att crossbows fortfarande är bättre än bows. folk verkar fortfarande gå på "but higher weapon dmg", men jag tycker inte det gäller lika bra i denna patchen då man 1) kör multishot istället för cluster arrow som är mkt dyrare (mer viktigt att utnyttja hatred på hög weapon damage) samt 2) focus+restraint vilket ändå tvingar en att skjuta generator var femte sekund. jag tycker man hittar en bra rytm på typ 2 multishots-1 evasive fire med en båge utan att gå out of hatred.
Citera
2015-04-20, 12:41
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85

generella frågor

Monks

För munkar är det "dash" builden, googla det
Citera
2015-04-20, 14:30
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Full grupp ger ju +75% från party-buffen, så det är minst dubbelt så bra som solo i och med att det är lättare att klara en grift i grupp än solo (förutsatt att det är samma nivå).

Exp-gear hjälper, men du kan inte gimpa dig för mycket.

Så kör grifter runt 40 med bra grupper och lagom mycket exp-gear så forsar levlarna in.

Synd bara att man är barb, för ingen vill väl ha med oss i sina grupper..

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Du måste göra något fel. Jag kör weapon master + ancients och har alltid fury, har till och med dumpat reapers till förmån för strongarms (ess of johan på mig så fin synergi).

Okej, jag kör visserligen inte Weapon's Master + Ancient's Fury så det kanske är därför jag har problem. Om jag försöker pusha GR så kör jag TaO-runan på mina Ancients, fast det är kanske inte det bästa alternativet då jag redan kör 2x Unity. Ska testa WM + AF istället!
Citera
2015-04-20, 14:37
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Okej, jag kör visserligen inte Weapon's Master + Ancient's Fury så det kanske är därför jag har problem. Om jag försöker pusha GR så kör jag TaO-runan på mina Ancients, fast det är kanske inte det bästa alternativet då jag redan kör 2x Unity. Ska testa WM + AF istället!
Jo det är ju från CotA som större delen av all fury kommer från. Hur genererade du fury nu?
Citera
2015-04-20, 14:49
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Jo det är ju från CotA som större delen av all fury kommer från. Hur genererade du fury nu?

Jo, det är sant. Har kört med Wind Shear + Weapon's Master, vilket funkar bra så länge man inte pushar GR för då behövs det mer heal.
Citera
2015-04-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Synd bara att man är barb, för ingen vill väl ha med oss i sina grupper..

2x unity räcker gott. Att du inte använt weapon master + ancients fury förklarar ju en del:P

Ang. grupper så är vi absolut välkomna i 40's. Det är när man ska pusha grupprifts på allvar som det inte finns plats för något annat än 2X DH, WD, CRUS typ.
Citera
2015-04-20, 15:00
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Kravet vi har satt är att man är trevlig och insatt i spelet, samt håller en generellt hög nivå.
Idag la vi också in att man fixar minst grift 45 med sin main char innan s3 är slut för att få vara med vidare till s4

Okej, PMar om jag hinner såpass långt då
Citera
2015-04-20, 15:01
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Kravet vi har satt är att man är trevlig och insatt i spelet, samt håller en generellt hög nivå.
Idag la vi också in att man fixar minst grift 45 med sin main char innan s3 är slut för att få vara med vidare till s4

45 solo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in