Citat:
Jag tror det är värdefullt att separera svenskar från invandrare och även undersöka undergrupperna i gruppen invandrare. Jag föreställer mig att finländare, tyskar, japaner och nordamerikaner röstar annorlunda än afghaner, irakier, syrier och somalier. I probleminvandringsgrupperna kommer nog bara skötsamma integrerade utbildade välfungerande normalintelligenta rösta SD. Den nyligen intervjuade lågmälde asylsökande afghanen får symbolisera den gruppen, "det finns inga bostäder och Sverige fortsätter ta hit asylsökande, är det ingen som har tänkt?"
Jag kan lätt se att polacker, tyskar, jänkare etc välja SD i högre utsträckning än bland svenskarna.
Jag kan också förstå poängen med att undersöka och följa utvecklingen på hur många svenska män som skulle välja ett invandringskritiskt parti. Det blir en liten indikator hur illa svenska männen tycker massinvandringen och utvecklingen på samhället är. Säger man inte att 70% av alla väljare är fullständigt politiskt ointresserade och ytterligare 20% är ganska ointresserade? Man väljer väl generellt inte SD om man är ointresserad av politik. Kan man av det dra slutsatsen att av de politiskt intresserade är det väldigt många som röstar SD?
När varannan eller var tredje svensk man tycker att det är åt helvete och röstar SD så går väl larmet på msb?
Citat:
Exakt så. Kvinnorna är väl 2-3 år efter männen om man ska följa trenden. Det betyder att vid nästa val 2018 kommer kvinnliga väljare ligga runt 15-20% och männen på +30%. Valresultatet bör hamna någonstans kring 25%. Med tanke på den extremt snabba utvecklingen bland manliga väljare blir man lite nyfiken på taket, SD´s manliga väljare har gått från drygt 7% till 20-25% på bara 4 1/2 år. Jag gissar att taket bland manliga väljare ligger någonstans emellan 30-40%. Och som sagt, kvinnorna följer efter 2-3 år senare.
Alla i 7K verkar vilja öka invandringen. SOM-institutet kom fram till att 70% av befolkningen inte vill öka invandringen, borde ju taket för invandringskritiskt parti objektivt då ligga på 70%?