2015-04-16, 21:56
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Basten
Hihi, jo så kan man ju oxå tolka det:=)
Har man klarat Förtestet på hemdatorn, e man ju behörig till andra urvalet..

Nja, inte de som inte är behöriga, det kontrolleras ju först efteråt.

Hur är testerna som är på plats i deras lokaler? Är de mycket svårare?
Citera
2015-04-16, 22:16
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Nja, inte de som inte är behöriga, det kontrolleras ju först efteråt.

Hur är testerna som är på plats i deras lokaler? Är de mycket svårare?

Nja, mycket svårare skulle jag inte säga att de var. Lite svårare är de såklart och något nytt prov också, ännu fler ska gallras bort där ju.
Citera
2015-04-16, 22:49
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Nja, mycket svårare skulle jag inte säga att de var. Lite svårare är de såklart och något nytt prov också, ännu fler ska gallras bort där ju.

Jag sökte ju för ett år sedan för första gången, men misslyckades då på första testet. Nu fick jag godkänt på alla delar, men betyder det att om jag misslyckas på provet på plats, får jag inte söka in igen då?
Citera
2015-04-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Jag sökte ju för ett år sedan för första gången, men misslyckades då på första testet. Nu fick jag godkänt på alla delar, men betyder det att om jag misslyckas på provet på plats, får jag inte söka in igen då?

Jo du får göra alla testerna två gånger. Alltså alla delar. Första två gånger, andra två gånger, psykologen två gånger. Men det måste gå ett halvår emellan. Failar du på andra så har du alltså en chans till, men får inte göra det en tredje gång.
Citera
2015-04-17, 14:04
Medlem
Jag läser till lokförare i Mjölby. Började i februari och ska snart ut på min första praktik. Om ni har några frågor eller bara är nyfikna så är ni välkomna att besöka min blogg som handlar en hel del om utbildningen. Jag svarar på allt

Martinaauren.blogg.se
Citera
2015-04-17, 16:22
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinaauren
Jag läser till lokförare i Mjölby. Började i februari och ska snart ut på min första praktik. Om ni har några frågor eller bara är nyfikna så är ni välkomna att besöka min blogg som handlar en hel del om utbildningen. Jag svarar på allt

Martinaauren.blogg.se

Oh va skoj ?Den ska jag ta och kika in på när jag kommer hem från jobbet ??
Citera
2015-04-17, 20:59
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinaauren
Jo du får göra alla testerna två gånger. Alltså alla delar. Första två gånger, andra två gånger, psykologen två gånger. Men det måste gå ett halvår emellan. Failar du på andra så har du alltså en chans till, men får inte göra det en tredje gång.

Stort tack för svar, ska följa din blogg.
Citera
2015-04-20, 18:49
Medlem
Har bara G i allt från gymnasiet, kan det vara svårt att få en plats på utbildning pga det?
har arbetslivserfarenhet dock
Citera
2015-04-20, 19:02
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pst321
Har bara G i allt från gymnasiet, kan det vara svårt att få en plats på utbildning pga det?
har arbetslivserfarenhet dock

Nej det spelar ingen som helst roll.
Arbetslivserfarenhet kan dock ge dig en fördel i ansökningsprocessen.

http://www.lokforarutbildning.se/behorighetskrav.html
Citera
2015-04-21, 16:38
Medlem
HIMBF2s avatar
Är det någon som har provat Ascend by Assessios test? Det är logiska mönster och problemlösning, riktigt svåra mönster var flertalet utav dem, lite annat än mensas och illustrerad vetenskaps IQtests mönster.
Citera
2015-04-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Nej det spelar ingen som helst roll.
Arbetslivserfarenhet kan dock ge dig en fördel i ansökningsprocessen.

http://www.lokforarutbildning.se/behorighetskrav.html

När det kommer till TCC och snittbetyg måste det väl gynna dem som har VG/MVG i ämnena som det är krav i? Eller får alla som skickar in en giltig ansökan automatiskt tillgång/kallelse till förtest #1?

Har nämligen för mig att jag skymtade ett inlägg längre bak i tråden som berörde just frågan om låga betyg vid ansökningsprocessen.

Finns det någon här som misslyckats två gånger vid samma moment och därmed inte är behörig att söka mer, som kanske valt att gå vidare med stålförarutbildning i t.ex Norge? (NSB)
Citera
2015-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMBF2
Är det någon som har provat Ascend by Assessios test? Det är logiska mönster och problemlösning, riktigt svåra mönster var flertalet utav dem, lite annat än mensas och illustrerad vetenskaps IQtests mönster.

Det är svårt att säga då det krävs anmälan på deras hemsida/ för att göra testet? Kanske finns någon här som har gjort testet men majoriteten har nog inte det.

Jag är däremot också intresserad av tester som utmanar den spatiala förmågan och därmed kan förbereda en inför delprovet. Ni med erfarenhet kanske förklara lite på ett ungefär hur de olika momenten ser ut och vad för slags frågor det rör sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in