Citat:
Ursprungligen postat av
Tlagnoj
Senaste gången vi vann i borås gjorde
Alm matchens enda mål
Men ja vårat bortafacit där ser nästan värre ut än i malmö, senaste åren ser det värre ut. Flertaler 3-0 torsk och nån 4-0.
Men jag ser det som ett tecken, Svensson lagar dålig tacos till lunch imorrn och smittar halva laget med magsjuka, vinst 4-1!
För att vara lite seriös, Bahoui har bra facit mot Elfsborg och Bangura likaså, han kanske känner lite att bevisa också sedan sin sejour där, hoppas båda skapar en bra glöd. Bakåt vet jag inte om jag vill ha Sauli (försökte stava hans efternamn flera gånger innan jag gav upp) eller Sonko.
Saknar helgi, han vore ett skitbra tillskott i truppen. Men på tal om truppen, vi måste ha en riktigt billig trupp i år, de flesta är ju jullar med några få tyngre. Hade nog hellre haft Helgi + en till försvarare istället för Etuhu (givet att han nu är en stor lönepost).
Väisänen (utan att dubbelkolla.)
Mjo det är skönt att ha Bahoui tillbaka men man vet inte vart han står, hela hans försäsong har präglats av småskavanker och nu en hjärnskakning på detta samtidigt som man inte direkt varit så bra som han var i höstas då det var landslagsklass.
Helgi var ett nödvändigt tapp, på många sätt är det synd att han lämna när han själv ville förlänga och hade en hög lägstanivå i en spelarroll som inte uppmärksammas särskilt mycket men å andra sidan vore det fel att inte satsa på dom yngre förmågorna som fanns där och då samtidigt som hans själv säkert inte ville ha en kontinuerlig bänkplats.
Tror inte Etuhu har en lön ala Majstorovic men säkert en relativt stor lön med allsvenska mått.