2015-04-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Var verkligen benen inblandade? Jag tyckte att det såg ut som axel mot axel och att er spelare halkade.

Jag var först tveksam och tyckte inte det var straff, men såg en repris i slutet på matchen där man tydligt ser Sudic sparka i bakhasorna på Ankersen.
Citera
2015-04-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Var verkligen benen inblandade? Jag tyckte att det såg ut som axel mot axel och att er spelare halkade.

Tycker det är ganska tydligt att han klipper benen bakifrån, och inte alls är emot med överkroppen.

Se vinkeln från 00.43 i detta klipp:

http://www.fotbollskanalen.se/video/3162232/eriksson-dunkar-in-1-0-pa-straff---och-firar-darefter/
Citera
2015-04-19, 22:22
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Såg du cupmatcherna mot Helsingborg och Häcken? Tyckte de matcherna var offensivt väldigt bra. Sedan så menar jag att Blåvitt alltid ser ut så här på våren. Oerhört skönt att få vinna matcherna mot ÅFF och Häcken som lika gärna kunde varit kryss (hade det varit förra året skulle de varit det).
Nej de såg jag förvisso inte. Men jag har bara lite svårt att se vilka spelare som ska stå för kreativiteten mot lag som mest är ute efter att täcka ytor, dra ner tempot och möjligtvis kontra in en boll eller två.
Citera
2015-04-19, 22:46
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Tycker det är ganska tydligt att han klipper benen bakifrån, och inte alls är emot med överkroppen.

Se vinkeln från 00.43 i detta klipp:

http://www.fotbollskanalen.se/video/3162232/eriksson-dunkar-in-1-0-pa-straff---och-firar-darefter/

Nog är det straff alltid, låt gå för att det är en knapp offside i momentet innan.
Citera
2015-04-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nej de såg jag förvisso inte. Men jag har bara lite svårt att se vilka spelare som ska stå för kreativiteten mot lag som mest är ute efter att täcka ytor, dra ner tempot och möjligtvis kontra in en boll eller två.

Kreativiteten. Sånt modeord Om alla löper och rör sig öppnar sig ytor för alla lag. Man behöver inte vara kreativt geni för att slå passningar i ytor. Blåvitt har sådan offensivt skicklig och rapp "4a" att det går automatiskt när alla gör det dom ska och gör det bra. Lägg därtill två offensivt starka ytterbackar. Detta var vad som hände i de två matcherna. Behöver ingen Iniesta eller Pirlo för att slå en enkel pass mellan ytterback och innerback
Citera
2015-04-20, 10:18
Moderator
easy_dans avatar
Intressant svar i spelarenkäten i Aftonbladet

Citat:
156 spelare: Arenan vi föredrar att spela på
Vilken allsvensk arena spelar du helst på förutom den egna?
Swedbank Stadion (Malmö) 29 %
Tele2 Arena (Dif, Hammarby) 29 %
Friends Arena (AIK) 12,5 %

Det så bespottade konstgräset verkar oerhört populärt att spela på, när spelarna själva får välja.

Känns rätt lugnt idag trots matchdag, inga större förväntningar på resultatet så länge det inte rinner iväg. Hoppas Söderqvist är tillbaka, tror han kan ha en bra match i ytan bakom Yotun. Haglund fick 90 minuter i u21 nu och frågan är hur vi formerar laget när han är tillbaka på allvar, om det är Saetra som petas eller om Birkir tar en ytterbacksplats.
Citera
2015-04-20, 10:20
Medlem
Vinner inte Malmö överlägset idag är det ju sjukt.

CL-lag hemma mot en nykomling.

Ska vi säga 6-0?
Citera
2015-04-20, 10:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Ska vi säga 6-0?

Vi behöver inte hålla nollan. Nöjer mig gott vid 6-1.
Senast redigerad av mishima 2015-04-20 kl. 10:27.
Citera
2015-04-20, 10:24
Medlem
svulles avatar
Citat:

Ska vi säga 6-0?

Hur ofta vann Malmö med 6-0 i fjol, då man var suveräna? Mer troligt är väl snarare 2-0 eller liknande. Visst är Malmö favoriter, men det är ju löjligt att insinuera att det skulle vara någon form av besvikelse om man bara vinner med "ett par bollar". AIK borde också, sett till hur det har sett ut tidigare år, ha joggat hem cupmatchen mot er. Så blev det inte.

Det blir nog ingen promenadseger för Malmö, vilket det ytterst sällan blir i Allsvenskan. Jag tror väl snarare på just 2-0, alternativt 3-1.
Citera
2015-04-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hur ofta vann Malmö med 6-0 i fjol, då man var suveräna? Mer troligt är väl snarare 2-0 eller liknande. Visst är Malmö favoriter, men det är ju löjligt att insinuera att det skulle vara någon form av besvikelse om man bara vinner med "ett par bollar". AIK borde också, sett till hur det har sett ut tidigare år, ha joggat hem cupmatchen mot er. Så blev det inte.

Det blir nog ingen promenadseger för Malmö, vilket det ytterst sällan blir i Allsvenskan. Jag tror väl snarare på just 2-0, alternativt 3-1.
Sch, jag för över pressen.

Ju lägre förväntningar jag har, ju lindrigare blir fallet när vi förlorar.
Citera
2015-04-20, 10:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Sch

Med det sagt så är det beundransvärt att du lägger upp det såhär, så du kan fira det som en framgång vid en förlust med ett par mål. Ni finner framgång i allt, ni.

Nästan så det vore bra för AIK om ni slog Malmö. Dels för min egen del då jag kan sitta och bröla när Åge och Rosenberg sitter och beklagar sig på presskonferensen, men också då det lär gynna biljettförsäljningen till derbyt. Sen är det förstås bra om inte Malmö springer iväg, då vi inte lär vinna mot Elfsborg imorgon.
Citera
2015-04-20, 11:42
Medlem
Ni bajare, vart ser ni P.Haglund spela i år, är det som mittback han ska konkurrera om plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in