2015-04-19, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Ni har ett av allsvenskans sämsta försvar. Ett ickeexisterande anfallsspel med GHT i spetsen och ett mittfält som hellre spelar handbollsspel än att skjuta på mål. Klart jag ser det som ett monumentalt misslyckande om vi inte vinner med 3-0.

Sen ja, jag kommer säkert vara ruggigt besviken efter säsongen eftersom jag tror vi faller på målsnöret och slutar tvåa efter elfsborg.

Men det stämmer ju inte? När vi mötte er sist var det uselt, men det berodde på skador på Atta och Arkivuo, dessutom hade vi inte fått in Lugano än. Det är 3 nya i försvaret sedan förra mötet vilket kommer bli tydligt idag.
Citera
2015-04-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gefle-Halmstad igår kan vara det tråkigaste jag sett i allsvenskan sedan vi själva mötte Mjällby hemma för fyra-fem år sedan...Jisses vad tråkigt det var igår.
Inramningen saknades ju men spelmässigt tycker jag det var en underhållande match från Gefles sida. Med bättre effektivitet hade man kunnat göra många mål samtidigt som Halmstad hade några vassa omställningar.

Lite lustigt att Gefle är mer offensiva än Djurgården. PO-effekten.

Inför vår match imorgon borta mot Malmö förväntar jag mig en klar förlust. Tar vi poäng lär hybrisen stiga än mer och vi lär aldrig kunna komma ner på jorden igen efter det.
Citera
2015-04-19, 16:53
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har garderat tvåan med en etta. Fortsätt och skriv ner anfallarna så kommer GHT och DR att göra ett mål per skalle. Blir det Diego och Jasmin som innerbackar eller får Wahlström ena platsen?
Ingen Wahlström. Backlinjen: Kari Arkivou, Diego Lugano, Jasmin Sudic, Leonard Zuta
Citera
2015-04-19, 19:55
Medlem
Lite överdrivet firande av Göteborgaren efter den feldömda straffen, kris i Häcken?

Tänkte göra en ordvits av sista satsen men avstod, är trots allt inte född i Göteborg.
Citera
2015-04-19, 20:00
Medlem
MangoChutneys avatar
En skön seger utan skönspel. Ingen av danskarna som var särskilt bra idag i en match som av tv-bilderna att döma var sällsynt gnällig och där domaren släppte mycket av det fysiska spelet. Nåja, tre poäng är tre poäng.

Återigen var det dock tydligt att Blåvitt saknar en skicklig, kreativ offensiv mittfältare, likaså att Sebastian Eriksson har en bra bit kvar till gammal god form.
Citera
2015-04-19, 20:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lite överdrivet firande av Göteborgaren efter den feldömda straffen, kris i Häcken?

Tänkte göra en ordvits av sista satsen men avstod, är trots allt inte född i Göteborg.

Du firar inte en feldömd straff eller?
Ge dig.

Skön vinst och 3p.

Häcken är inge vidare, för vi var verkligen inte heller bra idag. Ändå är vi betydligt bättre än Häcken typ hela matchen.
Citera
2015-04-19, 20:07
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Feldömd och feldömd, svår situation och gick egentligen bara att se på reprisbilderna. Hursomhelst skönt att Blåvitt kunde klippa Häcken...
Citera
2015-04-19, 20:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Damp-Sebastian.

Feldömd? Solklar. Sudic försöker sparka undan bollen men det enda han sparkar undan är Ankersens ben.

/feldgrau
Citera
2015-04-19, 20:11
Medlem
ArneIIIs avatar
Skön seger men ändå inget skönspel. Ska inte upprepa vad som haltar i vårt spel, det ser alla. Vi är iallafall tyngst i AS att möta, har rätt gubbar och ger inte iväg tre eller två poäng enkelt.
Alla poäng i början av säsongen tackar jag för. Vi kommer igång snart...

Vad är rätt salva för Häckens hemorrojder?
Citera
2015-04-19, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du firar inte en feldömd straff eller?
Ge dig.

Skön vinst och 3p.

Häcken är inge vidare, för vi var verkligen inte heller bra idag. Ändå är vi betydligt bättre än Häcken typ hela matchen.

Jag förutsätter att du inte såg matchen för så enögd kan ju någon omöjligt vara. Helt jämn match som kan sluta hursomhelst. Dock har ju Blåvitt som vanligt fördelen av att ha domaren med sig precis som alla andra lag som möter Häcken.

Väääldigt misstänkt offside innan straffen, hursomhelst var den mycket klarare än avvinkningen på Makondele i första halvlek där vi hade skapat ett 2 mot 1 läge.
Senast redigerad av trazke 2015-04-19 kl. 20:24.
Citera
2015-04-19, 20:21
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Damp-Sebastian.

Feldömd? Solklar. Sudic försöker sparka undan bollen men det enda han sparkar undan är Ankersens ben.

/feldgrau
Dock offside i inspelet.

Roligast var ju i slutet när Lugano sattes upp som topp och det matades långbollar, och när han efter en dålig boll sträckte upp två tummar mot skyn, skrattade och skakade på huvudet och såg ut att tänka "vad fan gör jag i den här skitligan?".
Senast redigerad av Casaba 2015-04-19 kl. 20:25.
Citera
2015-04-19, 20:22
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Skön seger men ändå inget skönspel. Ska inte upprepa vad som haltar i vårt spel, det ser alla. Vi är iallafall tyngst i AS att möta, har rätt gubbar och ger inte iväg tre eller två poäng enkelt.
Alla poäng i början av säsongen tackar jag för. Vi kommer igång snart...

Vad är rätt salva för Häckens hemorrojder?
Finns det något som tyder på att ni ska komma igång då? Har sett matcherna mot Häcken, Malmö och andra halvlek mot Åtvidaberg, och målchanserna kommer nästan uteslutande på motståndares misstag. Det egna spelet lyser med sin frånvaro än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in