2015-04-19, 01:16
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nanne blir kinkig utan sina bullar, hoppas skåningarna vet om att de ska bjuda på bulla på måndag!

Har för mig att vi brukar bjuda på en gedigen presskonferensfika numera, CL-pengarna gör skillnad
Senast redigerad av 3ndymion 2015-04-19 kl. 01:19.
Citera
2015-04-19, 07:41
Medlem
kostymnisses avatar
Gefle-Halmstad igår kan vara det tråkigaste jag sett i allsvenskan sedan vi själva mötte Mjällby hemma för fyra-fem år sedan...Jisses vad tråkigt det var igår.

Idag skall vi alltså spela "derby" även om jag hetsar upp mig lika mycket för denna kamp som inför en kamp mot typ nämnda Gefle...
Dock är det inte säkert att det blir enkelt bara för att det är serielunk, men vi har inte torskat på flera år mot Häcken och känslan är att det fortsätter så. Varenda en verkar kunna spela iaf och jag tror nog att man väljer att starta med Mikkelsen och slänga in Boman i andra iom att Boman inte är klar för 90 än.
Jag föredrar alltid i sådana lägen att starta med den som kan spela 90 min än att starta med någon man vet att man måste byta ut efter en timme, då har man bränt ett byte redan innan matchstart och får man då en skada är man hänvisad till endast ett enda taktiskt byte vilket jag ogillar.

Väldigt viktigt att vi kommer tillbaka direkt efter torsken senast. Skall vi enas om 3-0 till oss inför 11000 pers?
Citera
2015-04-19, 08:57
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Utsökt komponerat inlägg.

_____

Oförtjänta tre poäng ikväll, men oerhört viktiga. Förhoppningsvis kan vi bygga vidare på detta till sexpoängsmatchen mot Sundsvall. Kvällen till ära ska jag inte gå in på hur bedrövliga vi är, utan nöjer mig med qtt konstatera att det är sjukt att Arvidsson frälser oss från ett givet mål för andra matchen i rad.

Utöver målet var det roligaste att se DFG försöka bestämma sig för var de skulle hänga sin banderoll..

Haha ja undrar vem dom satte upp banderollen för eftersom att den inte syntes ett dugg från där dom satt upp den, Hade dom flyttat den 10 meter å lagt den över stolarna så hade den synts på både tv & inne på arenan...Bättre lycka nästa gång
Citera
2015-04-19, 10:17
Avslutad
Såg man cupmatchen mellan oss och Blåvitt förstår jag om man tror att det blir en enkel seger för Blåvitt idag. Den stora skillnaden mellan nu och då är att vi nu har ett riktigt starkt försvar istället för ett som håller div.5-klass. Blåvitt såg ju ut som Barcelona mot Wahlström och gubbarna sist.

Något annat som talar för Häcken är att alla segrar vi tagit mot Blåvitt genom åren har kommit när vi varit tydliga underdogs. Detta är nog det första mötet sedan 2011 där vi inte ses som favoriter eller jämbördiga.

Det som talar emot Häcken idag och ända fram till sommarfönstret är våran brist på kompetenta anfallare.
Citera
2015-04-19, 10:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Såg man cupmatchen mellan oss och Blåvitt förstår jag om man tror att det blir en enkel seger för Blåvitt idag. Den stora skillnaden mellan nu och då är att vi nu har ett riktigt starkt försvar istället för ett som håller div.5-klass. Blåvitt såg ju ut som Barcelona mot Wahlström och gubbarna sist.

Något annat som talar för Häcken är att alla segrar vi tagit mot Blåvitt genom åren har kommit när vi varit tydliga underdogs. Detta är nog det första mötet sedan 2011 där vi inte ses som favoriter eller jämbördiga.

Det som talar emot Häcken idag och ända fram till sommarfönstret är våran brist på kompetenta anfallare.
Jag har garderat tvåan med en etta. Fortsätt och skriv ner anfallarna så kommer GHT och DR att göra ett mål per skalle. Blir det Diego och Jasmin som innerbackar eller får Wahlström ena platsen?
Citera
2015-04-19, 11:02
Medlem
DonDrapers avatar
Jag har en stark känsla att det blir 1-1 på Gamla Ullevi idag. Lugano kommer nicka in en hörna, Blåvitt kvitterar med en halvtimme kvar men lyckas inte få in nåt segermål.
Citera
2015-04-19, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har garderat tvåan med en etta. Fortsätt och skriv ner anfallarna så kommer GHT och DR att göra ett mål per skalle. Blir det Diego och Jasmin som innerbackar eller får Wahlström ena platsen?

Jag vet inte om det hjälper, lex flashback har aldrig kommit till min undsättning! Det måste bli Lugano/Sudic om båda är 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Jag har en stark känsla att det blir 1-1 på Gamla Ullevi idag. Lugano kommer nicka in en hörna, Blåvitt kvitterar med en halvtimme kvar men lyckas inte få in nåt segermål.

Han har varit nära att knoppa in en boll i båda matcherna han spelat så vi får hoppas på tredje gången gillt idag.
Citera
2015-04-19, 12:48
Medlem
junkbords avatar
Allt mindre än 3-0 till IFK får ses som ett monumentalt misslyckande.
Citera
2015-04-19, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Allt mindre än 3-0 till IFK får ses som ett monumentalt misslyckande.

Oj! Om du har så höga krav på Blåvitt är risken stor att du blir besviken både idag och resten av säsongen.
Citera
2015-04-19, 13:09
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Oj! Om du har så höga krav på Blåvitt är risken stor att du blir besviken både idag och resten av säsongen.

Nej då.
Häcken är dock ett lag för nedre halvan i år. Blir inte förvånad ifall dom får kvala tom.
Citera
2015-04-19, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Nej då.
Häcken är dock ett lag för nedre halvan i år. Blir inte förvånad ifall dom får kvala tom.

Så om Häcken är ett lag för nedre halvan så bör Blåvitt vinna med minst 3-0 för att det inte skall vara ett monumentalt misslyckande? Jag kan inte dra mig till minnes att det är vanligt att Blåvitt vinner med sådana siffror ens mot dom absoluta bottenlagen.

Då måste det ju vara så att du har extremt höga tankar om årets Blåvitt? Alltså lär du vara ruggigt besviken efter säsongen.
Citera
2015-04-19, 13:30
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Så om Häcken är ett lag för nedre halvan så bör Blåvitt vinna med minst 3-0 för att det inte skall vara ett monumentalt misslyckande? Jag kan inte dra mig till minnes att det är vanligt att Blåvitt vinner med sådana siffror ens mot dom absoluta bottenlagen.

Då måste det ju vara så att du har extremt höga tankar om årets Blåvitt? Alltså lär du vara ruggigt besviken efter säsongen.

Ni har ett av allsvenskans sämsta försvar. Ett ickeexisterande anfallsspel med GHT i spetsen och ett mittfält som hellre spelar handbollsspel än att skjuta på mål. Klart jag ser det som ett monumentalt misslyckande om vi inte vinner med 3-0.

Sen ja, jag kommer säkert vara ruggigt besviken efter säsongen eftersom jag tror vi faller på målsnöret och slutar tvåa efter elfsborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in