2015-04-10, 02:47
  #2593
Medlem
Väntar på att köra in i en två-filig rondell. Ska lägga mig i det yttre fältet i rondellen. I inre körfältet där en kvinna som ska köra ut ur rondellen men blinkar inte. Då personen inte blnkar tar jag förgivet att hon ska köra vidare i rondellen och börjar därmed köra ut. Bromsar såklart när jag ser att hon ska köra ut ur rondellen... Jävlar vilken sur blick jag fick från henne, trots att det var hon som gjorde fel

Stör mig även på alla som accelerar långsamt efter rödlysen. Är det 60-väg så kan det ta ett part 10-tal sekunder innan vissa ligger i rätt fart.

Stör mig även på folk som inte vill släppa förbi dig vid en omkörning. Finns en rondell där det är 2-filigt en kort bit efter rondellen. där brukar jag passa på att gasa om 2-3 bilar men vissa idioter börjar då accelera utav helvete och släpper inte förbi dig
__________________
Senast redigerad av sensess 2015-04-10 kl. 02:54.
Citera
2015-04-10, 08:32
  #2594
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Väntar på att köra in i en två-filig rondell. Ska lägga mig i det yttre fältet i rondellen. I inre körfältet där en kvinna som ska köra ut ur rondellen men blinkar inte. Då personen inte blnkar tar jag förgivet att hon ska köra vidare i rondellen och börjar därmed köra ut. Bromsar såklart när jag ser att hon ska köra ut ur rondellen... Jävlar vilken sur blick jag fick från henne, trots att det var hon som gjorde fel

Va? Herregud! Även om hon borde blinkat var det du som begick det stora felet här. Du har väjningsplikt mot all trafik i rondellen och även om hon legat kvar i den inre filen, så får du inte köra ut i det läget. Förhoppningsvis tar du lärdom av faran som uppstod!
Citera
2015-04-10, 08:43
  #2595
Medlem
Superlemons avatar
folk som blinkar åt fel håll. speciellt i rondeller ,blinkar vänster men kör lik förbannat rakt fram
men blir oftast inte så irriterad då alla gör misstag och jag är rätt avslappnad i trafiken. Men tutar åt folks misstag om det är mycket trafik för det bidrar oftast inte till någon hjälp. när folk stannar mitt i vägen för att prata med sin kompis som går på trottoaren bredvid kan man bli lite irriterad och oftast då min tuta får vakna till liv
Citera
2015-04-10, 11:17
  #2596
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Stör mig även på alla som accelerar långsamt efter rödlysen. Är det 60-väg så kan det ta ett part 10-tal sekunder innan vissa ligger i rätt fart.

Stör mig även på folk som inte vill släppa förbi dig vid en omkörning. Finns en rondell där det är 2-filigt en kort bit efter rondellen. där brukar jag passa på att gasa om 2-3 bilar men vissa idioter börjar då accelera utav helvete och släpper inte förbi dig


Du vill accelerera kraftigt efter en rondell och stör dig på andra som gör samma sak?
Citera
2015-04-10, 11:23
  #2597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Väntar på att köra in i en två-filig rondell. Ska lägga mig i det yttre fältet i rondellen. I inre körfältet där en kvinna som ska köra ut ur rondellen men blinkar inte. Då personen inte blnkar tar jag förgivet att hon ska köra vidare i rondellen och börjar därmed köra ut. Bromsar såklart när jag ser att hon ska köra ut ur rondellen... Jävlar vilken sur blick jag fick från henne, trots att det var hon som gjorde fel

Stör mig även på alla som accelerar långsamt efter rödlysen. Är det 60-väg så kan det ta ett part 10-tal sekunder innan vissa ligger i rätt fart.

Stör mig även på folk som inte vill släppa förbi dig vid en omkörning. Finns en rondell där det är 2-filigt en kort bit efter rondellen. där brukar jag passa på att gasa om 2-3 bilar men vissa idioter börjar då accelera utav helvete och släpper inte förbi dig

Du gjorde lika mycket fel som henne.
Citera
2015-04-19, 16:40
  #2598
Medlem
Cyklister som vinglar förbi cirka 1 cm från bilen när de ska köra om, helst svartklädda och utan fungerande lysen. Cyklister överhuvudtaget som verkar tro att de inte behöver stanna vid rödljus osv bara för att de sitter på en cykel. Inför körkort för cyklister.
Citera
2015-04-19, 16:55
  #2599
Medlem
Anon2s avatar
Folk som aktiverar dimljuset bak så fort det är en aning dimmigt, regnar lite, eller snöar lite. När dimljuset inte gör någon som helst skillnad.
Ibland ser man t.o.m. folk som har det tänt även fast det är helt klart väder. Snacka om tvångssyndrom.
Citera
2015-04-19, 18:22
  #2600
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Folk som aktiverar dimljuset bak så fort det är en aning dimmigt, regnar lite, eller snöar lite. När dimljuset inte gör någon som helst skillnad.
Ibland ser man t.o.m. folk som har det tänt även fast det är helt klart väder. Snacka om tvångssyndrom.
Men dimljus fram när det inte är dimma är helt okej, eller? Jag ser inte logiken i ditt uttalande.
Dimljus, fram och bak, ska användas vid DIMMA, är det så förbannat svårt att begripa!
Citera
2015-04-19, 18:57
  #2601
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men dimljus fram när det inte är dimma är helt okej, eller? Jag ser inte logiken i ditt uttalande.
Dimljus, fram och bak, ska användas vid DIMMA, är det så förbannat svårt att begripa!
Jag stör mig inte på dimljus fram, oavsett väder/tid på dygnet.

Egentligen störs jag inte av dimljus bak heller, utan jag begriper bara inte hur någon kan vara så jävla paranoid.

Förresten så är det helt lagligt att ersätta halvljuset med dimljus när det är klart väder och dagsljus. Så i alla fall där har du ingen anledning att störa dig på det.

Enligt mig så är dimljus olämpliga att använda vid dimma. Eftersom dimljus ger noll belysning.
Om man inte vill se något när man kör, ja då kan man ersätta halvljuset med dimljuset vid dimma.
__________________
Senast redigerad av Anon2 2015-04-19 kl. 19:02.
Citera
2015-04-19, 20:13
  #2602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Jag stör mig inte på dimljus fram, oavsett väder/tid på dygnet.

Egentligen störs jag inte av dimljus bak heller, utan jag begriper bara inte hur någon kan vara så jävla paranoid.

Förresten så är det helt lagligt att ersätta halvljuset med dimljus när det är klart väder och dagsljus. Så i alla fall där har du ingen anledning att störa dig på det.

Enligt mig så är dimljus olämpliga att använda vid dimma. Eftersom dimljus ger noll belysning.
Om man inte vill se något när man kör, ja då kan man ersätta halvljuset med dimljuset vid dimma.
Dimljus fram är bra då mötande ser dig i dimman. I tät dimma kan du ha vilket lyse du vill. Du kommer ändå inte se någonting. Dimljus bakåt är för de flesta bra då man ser bilar framför på längre avstånd och kan planera sin körning innan man ligger i röven på dem och blir irriterad över det skarpa ljuset.
Blir du bländad så kan jag tipsa om längre avstånd eller solglasögon, beroende på om du vill vara trafiksäker eller bara ta en cool selfie.
Citera
2015-04-19, 21:34
  #2603
Medlem
Stör mig på blinkersanvändandet i rondeller! Särskilt när de blinkar höger men fortsätter vänster i rondellen! När jag tog körkort fick jag lära mig att skall du ta första avfarten ur rondellen blinkar du höger när du kör in, ska du rakt fram så blinka höger efter du kört in i rondellen och ska du ta tredje avfarten blinka vänster in i rondellen sedan höger när du skall ut! Tycker verkar logiskt men dom reglerna kanske inte gäller längre efter mina 11år i trafiken
Citera
2015-04-20, 09:20
  #2604
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz85
Stör mig på blinkersanvändandet i rondeller! Särskilt när de blinkar höger men fortsätter vänster i rondellen! När jag tog körkort fick jag lära mig att skall du ta första avfarten ur rondellen blinkar du höger när du kör in, ska du rakt fram så blinka höger efter du kört in i rondellen och ska du ta tredje avfarten blinka vänster in i rondellen sedan höger när du skall ut! Tycker verkar logiskt men dom reglerna kanske inte gäller längre efter mina 11år i trafiken

Dom gäller fortfarande enligt min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in