Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-20, 09:24
  #2605
Medlem
Enzymes avatar
Folk som parkerar slarvigt så det blir onödigt trångt. Min granne ställer sig alltid för långt till vänster i garaget.
Citera
2015-04-20, 09:40
  #2606
Medlem
T_Sands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men dimljus fram när det inte är dimma är helt okej, eller? Jag ser inte logiken i ditt uttalande.
Dimljus, fram och bak, ska användas vid DIMMA, är det så förbannat svårt att begripa!
Dimljus ska användas vid dålig sikt. Under dagtid får man ersätta halvljuset med dimljuset. Bara det inte är mer än 2 starka ljuspunkter.
Citera
2015-04-20, 13:01
  #2607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Folk som parkerar slarvigt så det blir onödigt trångt. Min granne ställer sig alltid för långt till vänster i garaget.
Jag har samma problem. Min, till vänster ställer sig till och med in på min yta åt höger vilket resulterar i att han tränger sig mot min förarsida om jag kör in.
Jag har sett hans vanor och han är borta en vecka i stöten för att sedan långtidsparkera i garaget.
Enligt mina beräkningar bör han komma hem i dag eller i morgon. Då kommer han bli glatt överaskad då jag nu, omsorgsfullt, backat in min bil som inte ska användas mer denna vecka. Jag står på min yta. Men det är inte mer
Hoppas han förstår piken
Citera
2015-04-20, 14:19
  #2608
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T_Sand
Dimljus ska användas vid dålig sikt. Under dagtid får man ersätta halvljuset med dimljuset. Bara det inte är mer än 2 starka ljuspunkter.
Man måste inte använda dimljus vid dålig sikt. Du fick det att låta så.
Dimljus är värdelöst rent praktiskt hur man än vrider och vänder på saken. Det finns bara 2 användningsområden för dimljus: slita mindre på halvljusets glödlampor/xenonlampor och/eller pga. estetiska skäl.
Period.
Citera
2015-04-21, 23:00
  #2609
Medlem
tadamms avatar
AUDI-förare
Citera
2015-04-21, 23:10
  #2610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Jag har samma problem. Min, till vänster ställer sig till och med in på min yta åt höger vilket resulterar i att han tränger sig mot min förarsida om jag kör in.
Jag har sett hans vanor och han är borta en vecka i stöten för att sedan långtidsparkera i garaget.
Enligt mina beräkningar bör han komma hem i dag eller i morgon. Då kommer han bli glatt överaskad då jag nu, omsorgsfullt, backat in min bil som inte ska användas mer denna vecka. Jag står på min yta. Men det är inte mer
Hoppas han förstår piken

Exakt så har jag fått göra många gånger. Han har bytt till smalare bil nu.
Citera
2015-04-25, 23:52
  #2611
Medlem
Vet inte om jag är irriterad eller bara fundersam då jag inte blev arg.
Jag åker ofta en väg över slätten där hastigheten är 80km/h och där jag brukar hålla 110.
På denna väg passerar man en ort samt en liten by.
I tätbebyggt område ser inte jag någon anledning att stå på.
Så hastighetsbegränsningarna börjar med 40 blir sedan 30 för att återgår till 40 och sedan en sträcka på en km i 60. Här brukar bilar komma ifatt men som jag oftast kör ifrån eller får efter mig på avstånd när det blir 80. Efter en mil kommer byn och där är det 50.
Jag har märkt att de bakom blir stressade när jag håller 60 på 60-väg.

I dag kom en familjeracer i form av en Toyotabuss på 30-sträckan. Jag ser i backspegeln hur han söker omkörning och på rakan ut ur orten kör han om och håller vad jag uppskattar 80 knyck. Väl ute så drar jag upp till mina 110, kommer ifatt. Väl bakom så konstaterar jag att han håller 80km/h så jag kör om.
Den försvinner i backspegeln.
Straxt innan byn så slår jag av på gasen och rullar ner till 50. Inte riktigt lagligt i början men med god sikt. Denna sträcka genom byn är 800m lång.
Snart är familjeracern ifatt igen i tätbebyggt område och söker än en gång omkörning. En refug omöjliggör det och efter byn så klr jag än en gång ifrån och när jag är framme där vägen slutar ser jag inte honom mer.

Det som gör mig fundersam över är att många legat stressat bakom mig i tätbebyggelse för att sedan knappt öka när man ser en mil framåt.
Exemplet i dag höll 20km/h för fort i tätort men lagligt på en landsväg i öppen terräng.
Som sagt. Jag blir inte förbannad då detta inte påverkar min framfart.
Möjligen gör det mig förbannad att de kan köra för fort där bla barn rör sig men feskör när det enl mig (inte staten) är säkert att dra på.
Citera
2015-04-26, 00:05
  #2612
Medlem
dayweeds avatar
Glömstavägen i Huddinge. 60-sträcka. Omkörd utav en Passat som dessutom drog om 3 andra bilar. Du HAR INTE så jävla bråttom så du måste göra en sådan dum manöver. Idiotjävel.

Sen folk som inte blinkar höger i cirkulationsplats så jag vet att jag kan köra ut
Citera
2015-04-26, 19:10
  #2613
Medlem
Albozs avatar
Taxichaufförer har vid ett flertal gånger utsatt mig och andras liv i fara. De kör som fullständiga IDIOTER och gör manövrar i trafiken som är LIFSFARLIGA! Dom tycks skita i om dom skulle totalkvadda sin egna bil därför skiter dom även i om de skulle smälla in i mig.

Jag kommer på fullaste allvar slå sönder en taxiförare en vacker dag. Horungar.
Citera
2015-04-26, 21:53
  #2614
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Jag har märkt att de bakom blir stressade när jag håller 60 på 60-väg.
...
på rakan ut ur orten kör han om och håller vad jag uppskattar 80 knyck. Väl ute så drar jag upp till mina 110, kommer ifatt. Väl bakom så konstaterar jag att han håller 80km/h så jag kör om.
Den försvinner i backspegeln.
Samma hände mig idag, dessutom gjorde han ganska idiotiska omkörningar. Otroligt frustrerande med den som kör med farthållare på på vägar med varierande hastighetsgränser. I mitt fall försvann han i backspegeln och dök han inte upp igen men det kan ha varit så att jag höll "lite över 110" på 2+1 sträckorna.
Citera
2015-04-26, 21:58
  #2615
Medlem
Elementarts avatar
Folk som kör bil på det här sättet. http://i2.photobucket.com/albums/y17...pse86b3dd8.jpg
Citera
2015-04-27, 20:49
  #2616
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Folk som kör bil på det här sättet. http://i2.photobucket.com/albums/y17...pse86b3dd8.jpg

Jävligt avslappnande dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback