Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
En annan tjomme räknade skott men du tycker att laget med størst kansli är moralisk vinnare?

Jag har inte påstått något sådant. Du är bara löjlig.
Jag vet att Luleå Hockey var på väg mot en miljonförlust. Det trots att man haft flera matcher hemma i CHL och att man dessutom vunnit en miljon i prispengar för turneringen. Ändå var man på väg mot ekonomisk förlust. Nu fick man fyra matcher hemma efter grundserien och ovanpå det har man sålt fastigheter. Tack vare det kommer man att göra en vinst den här säsongen men jag är ändå orolig. I grunden har man haft en verksamhet som inte har gått runt och nu ska man öka spelarbudgeten med 10-20 %. 10 % står Porser för - de andra 10 % hoppas man kunna få från övriga sponsorer. Den som lever får se. Jag är ändå orolig för ekonomin som sagt. Tecknen finns i skyn.
Att du, övriga Färjestassare och övriga Brynäsare inte är oroliga för sina lags situation - trots att tecknen finns i skyn - betyder bara att ni är dumma i huvudet. Ni sticker huvudet i sanden för uppenbara problem. Fine - gör så. Lev i en fantasivärld.
Jag är generellt orolig över att Karlstad och Gävle - två klassiska hockeystäder - har tappat så markant med publik. Färjestads nedgång är under en rätt lång tid. Men visst fan är det oroande att Färjestad lockar tusen pers mindre per match än vad man gjorde för 7-8 år sedan? Tänk på att Färjestad inte hade ett J20 på den tiden och sparade in kanske 6-7 miljoner om året på det, minst. Nu har man tappat publik och måste ha ett J20 lag enligt SIF.
Ta Brynäs, de har tappat huvudsponsorer, de har tappat - vad är det, 900 i publik per match - på några få säsonger. Men Brynäs-idioterna sitter ändå och skrockar. Business as usual.
Det jag oroar mig för ar ifall vi ser en trend nu i svensk hockey. Kommer övriga lag att börja tappa publik? Är det snart vår tur. Vi har trots allt spelat i högsta serien sen 1984. Vår publik borde ju vara lika mätt som den i Karlstad och Gävle.