2015-04-18, 19:26
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
En annan tjomme räknade skott men du tycker att laget med størst kansli är moralisk vinnare?

Jag har inte påstått något sådant. Du är bara löjlig.

Jag vet att Luleå Hockey var på väg mot en miljonförlust. Det trots att man haft flera matcher hemma i CHL och att man dessutom vunnit en miljon i prispengar för turneringen. Ändå var man på väg mot ekonomisk förlust. Nu fick man fyra matcher hemma efter grundserien och ovanpå det har man sålt fastigheter. Tack vare det kommer man att göra en vinst den här säsongen men jag är ändå orolig. I grunden har man haft en verksamhet som inte har gått runt och nu ska man öka spelarbudgeten med 10-20 %. 10 % står Porser för - de andra 10 % hoppas man kunna få från övriga sponsorer. Den som lever får se. Jag är ändå orolig för ekonomin som sagt. Tecknen finns i skyn.

Att du, övriga Färjestassare och övriga Brynäsare inte är oroliga för sina lags situation - trots att tecknen finns i skyn - betyder bara att ni är dumma i huvudet. Ni sticker huvudet i sanden för uppenbara problem. Fine - gör så. Lev i en fantasivärld.

Jag är generellt orolig över att Karlstad och Gävle - två klassiska hockeystäder - har tappat så markant med publik. Färjestads nedgång är under en rätt lång tid. Men visst fan är det oroande att Färjestad lockar tusen pers mindre per match än vad man gjorde för 7-8 år sedan? Tänk på att Färjestad inte hade ett J20 på den tiden och sparade in kanske 6-7 miljoner om året på det, minst. Nu har man tappat publik och måste ha ett J20 lag enligt SIF.

Ta Brynäs, de har tappat huvudsponsorer, de har tappat - vad är det, 900 i publik per match - på några få säsonger. Men Brynäs-idioterna sitter ändå och skrockar. Business as usual.

Det jag oroar mig för ar ifall vi ser en trend nu i svensk hockey. Kommer övriga lag att börja tappa publik? Är det snart vår tur. Vi har trots allt spelat i högsta serien sen 1984. Vår publik borde ju vara lika mätt som den i Karlstad och Gävle.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-04-18 kl. 19:29.
Citera
2015-04-18, 19:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag har inte påstått något sådant. Du är bara löjlig.

Jag vet att Luleå Hockey var på väg mot en miljonförlust. Det trots att man haft flera matcher hemma i CHL och att man dessutom vunnit en miljon i prispengar för turneringen. Ändå var man på väg mot ekonomisk förlust. Nu fick man fyra matcher hemma efter grundserien och ovanpå det har man sålt fastigheter. Tack vare det kommer man att göra en vinst den här säsongen men jag är ändå orolig. I grunden har man haft en verksamhet som inte har gått runt och nu ska man öka spelarbudgeten med 10-20 %. 10 % står Porser för - de andra 10 % hoppas man kunna få från övriga sponsorer. Den som lever får se. Jag är ändå orolig för ekonomin som sagt. Tecknen finns i skyn.

Att du, övriga Färjestassare och övriga Brynäsare inte är oroliga för sina lags situation - trots att tecknen finns i skyn - betyder bara att ni är dumma i huvudet. Ni sticker huvudet i sanden för uppenbara problem. Fine - gör så. Lev i en fantasivärld.

Jag är definitivt orolig før mitt lag, sillyn har varit obefintlig førutom att Lilja har gått till Cluben.

Men jag tror att det är ett tecken bland många att många lag har lagt på sig lite väl mycket organisation och att det kostar då det inte bidrar till økade intäkter men till økade kostnader. Vissa lag tar tag i det tidigare än andra. Du kan kalla det løjligt om du vill.
Citera
2015-04-18, 19:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ta Brynäs, de har tappat huvudsponsorer, de har tappat - vad är det, 900 i publik per match - på några få säsonger. Men Brynäs-idioterna sitter ändå och skrockar. Business as usual.
Jadå. Vi skiter i. Ingen av oss Brynäsare här förstår allvaret i att gå 4mkr back.
Citera
2015-04-18, 20:00
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jadå. Vi skiter i. Ingen av oss Brynäsare här förstår allvaret i att gå 4mkr back.

Varför måste du spela Allan Ballan hela tiden då?
Citera
2015-04-18, 20:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag är definitivt orolig før mitt lag, sillyn har varit obefintlig førutom att Lilja har gått till Cluben.

Men jag tror att det är ett tecken bland många att många lag har lagt på sig lite väl mycket organisation och att det kostar då det inte bidrar till økade intäkter men till økade kostnader. Vissa lag tar tag i det tidigare än andra. Du kan kalla det løjligt om du vill.

Men med svensk arbetsrätt så avskedar du inte bara folk hur som helst utan ska du banta så gör du det genom naturliga avgångar. Annars blir det ju en facklig förhandling och är ekonomin tip-top så kommer du inte kunna avskeda sex personer hur som helst.
Citera
2015-04-18, 20:04
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
För att du skriver att vi har kass ekonomi trots eget kapital på runt 20 miljoner, ett av de högsta i ligan.
Citera
2015-04-18, 20:14
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Men med svensk arbetsrätt så avskedar du inte bara folk hur som helst utan ska du banta så gör du det genom naturliga avgångar. Annars blir det ju en facklig förhandling och är ekonomin tip-top så kommer du inte kunna avskeda sex personer hur som helst.

I den verkliga världen så är det tack och lov enklare än så. Inte minst om de som slutar får något med sig när de slutar eller är inhyrda konsulter vars avtal avslutas.

Jag ser deras agerande som ett friskhetstecken, de - och många andra - har lagt på sig "dødkøtt" och tappat fokus på vad som är kärnverksamheten.

I just Färjestads fall var väl scoutingen en av uppgifterna som avslutades i den här vevan. Det kan ha helt andra orsaker än rent ekonomiska...
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-18 kl. 20:16.
Citera
2015-04-18, 20:38
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
För att det är kul att göra narr av att du hade fel om typ exakt allt du skrev om Brynäs förra året.

Vilket lag tycker ni har gjort bäst silly hittills?
Senast redigerad av Illusioner 2015-04-18 kl. 20:48.
Citera
2015-04-18, 20:51
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För att du skriver att vi har kass ekonomi trots eget kapital på runt 20 miljoner, ett av de högsta i ligan.
Snart kommer Kalle-Noll-Kolle och berättar för dig hur det egna kapitalet egentligen inte spelar någon roll eftersom det kan vara uppbundet i t.e.x arena, skridskolager och alla reklamfria tröjor som endast användes vid Brynäs träninsmatcher förra säsongen
Vidare förklarar han att Gävle är rena vilda västern (eller skall vi säga vilda Ryssland) där ekonomin är så dålig att man betalar sina spelare i rubel och massörerna kommer till jobbet packade. Källorna håller han till sig själv (såklart).

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vilket lag tycker ni har gjort bäst silly hittills?
Brynäs

Får väl säga Lule då, om endast för att de tog Bill "Brutus" Sweatt från oss. Ryno var alldeles för dyr för att jag skall säga att det var en bra värvning från fbks sida. Men jag kan såklart ha fel.
Senast redigerad av Stegen 2015-04-18 kl. 20:54.
Citera
2015-04-18, 23:33
Medlem
JoshTees avatar
DIF måste väl ha gjort bäst hittills? Press, Hultström, Sallinen, Anderson och Brodin. 3 av 5 som skulle gå in i de flesta lags första eller som sämst andrafemma.
Citera
2015-04-18, 23:56
Medlem
Thains avatar
Rhett verkar vara helt gone från VLH... LHC ser det ut att bli
Citera
2015-04-19, 00:32
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Rhett verkar vara helt gone från VLH... LHC ser det ut att bli

Japp han vill väl till ett lag där han inte riskerar att nöta bänk när han underpresterar. Ryktet säger att även KHK är intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in