2015-04-16, 15:33
Medlem
Skatteskolks avatar
Mark Selby (Eng) v Kurt Maflin (Nor): Inbillar mig att Kurre är regerande mästare...
Stephen Maguire (Sco) v Anthony McGill (Sco): Kan bli överraskning här.
Joe Perry (Eng) v Zhang Anda (Chn): Känns säkert.
Shaun Murphy (Eng) v Robin Hull (Fin): Känns säkert. Rutinen är viktig.
Barry Hawkins (Eng) v Matthew Selt (Eng): Han ska ta det här men hans nerver kan också sumpa det.
Mark Allen (NI) v Ryan Day (Wal): En match mellan halvdant fokus och nerver av, i vart fall, inte stål.
Ali Carter (Eng) v Alan McManus (Sco): Har han orken?
Neil Robertson (Aus) v Jamie Jones (Wal): Känns säkert.
Ding Junhui (Chn) v Mark Davis (Eng): Ding åker faktiskt ut.
John Higgins (Sco) v Robert Milkins (Eng): Higgins har visat uppåtgående trend. Milkins start är helt avgörande.
Marco Fu (HK) v Jimmy Robertson (Eng): Given.
Judd Trump (Eng) v Stuart Carrington (Eng): Given.
Ricky Walden (Eng) v Graeme Dott (Sco): Tror på jämn match.
Stuart Bingham (Eng) v Robbie Williams (Eng): Går långt men aldrig hela vägen.
Mark Williams (Wal) v Matthew Stevens (Wal): Orkar Williams långa matcher? Är han motiverad? Dubbelt nej där.
Ronnie O'Sullivan (Eng) v Craig Steadman (Eng): Ronnies humör på sistone har varit en gåta. Gnällig om det mesta och verkar vara i allt annat än balans. Får se vad hans spelledighet gjort. Vill han vinna, vinner han.

Så tror jag. Fetstilat är säker segrare, kursivt är jag inte säker på. Med lite kommentarer. Haka på tycker jag så ser vi vem som lyckas bäst. Tror jag tippar för mycket med hjärtat.
Citera
2015-04-16, 20:04
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Mark Selby (Eng) v Kurt Maflin (Nor): Inbillar mig att Kurre är regerande mästare...
Stephen Maguire (Sco) v Anthony McGill (Sco): Kan bli överraskning här.
Joe Perry (Eng) v Zhang Anda (Chn): Känns säkert.
Shaun Murphy (Eng) v Robin Hull (Fin): Känns säkert. Rutinen är viktig.
Barry Hawkins (Eng) v Matthew Selt (Eng): Han ska ta det här men hans nerver kan också sumpa det.
Mark Allen (NI) v Ryan Day (Wal): En match mellan halvdant fokus och nerver av, i vart fall, inte stål.
Ali Carter (Eng) v Alan McManus (Sco): Har han orken?
Neil Robertson (Aus) v Jamie Jones (Wal): Känns säkert.
Ding Junhui (Chn) v Mark Davis (Eng): Ding åker faktiskt ut.
John Higgins (Sco) v Robert Milkins (Eng): Higgins har visat uppåtgående trend. Milkins start är helt avgörande.
Marco Fu (HK) v Jimmy Robertson (Eng): Given.
Judd Trump (Eng) v Stuart Carrington (Eng): Given.
Ricky Walden (Eng) v Graeme Dott (Sco): Tror på jämn match.
Stuart Bingham (Eng) v Robbie Williams (Eng): Går långt men aldrig hela vägen.
Mark Williams (Wal) v Matthew Stevens (Wal): Orkar Williams långa matcher? Är han motiverad? Dubbelt nej där.
Ronnie O'Sullivan (Eng) v Craig Steadman (Eng): Ronnies humör på sistone har varit en gåta. Gnällig om det mesta och verkar vara i allt annat än balans. Får se vad hans spelledighet gjort. Vill han vinna, vinner han.

Så tror jag. Fetstilat är säker segrare, kursivt är jag inte säker på. Med lite kommentarer. Haka på tycker jag så ser vi vem som lyckas bäst. Tror jag tippar för mycket med hjärtat.
Håller med dej i det mesta av tipsen. Jag tror dock Ding tar sig vidare och tror också Ronnie vinner lätt.
Tyvärr tror jag Stevens får det svårt mot Wiliams.
Senast redigerad av pettachi 2015-04-16 kl. 20:06.
Citera
2015-04-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Ska vi ha en tipptävling här när matchtråden skapas?

Man gör sitt val innan matchen startar och poängen man får är differens i antal frames? Kan bli en poäng eller fyra-fem. På den här nivån är ändå spelarna jämna.
Låter som en intressant idé, däremot tycker inte inte jag att det där med att "önska" blir så intressant (inte med i poängräkningen iaf). Funderar dessutom på om det inte vore mest praktiskt att tippa en hel omgång/runda på en gång, ska väl mycket till om man vill ändra sitt tips så nära inpå matchen ändå, eller?

Och om vi nu ska tippa, så bör väl matchtråden skapas redan ikväll, eller imorgon så att folket hänger med?

edit: Jag hade kunnat fixa en separat tipstråd om ni inte misstycker? Går ju att organisera så att endast tips lämnas in där och resultaten redovisas. Det går ju att diskutera tipset i matchtråden.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2015-04-16 kl. 21:04.
Citera
2015-04-16, 21:13
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Och om vi nu ska tippa, så bör väl matchtråden skapas redan ikväll, eller imorgon så att folket hänger med?

edit: Jag hade kunnat fixa en separat tipstråd om ni inte misstycker? Går ju att organisera så att endast tips lämnas in där och resultaten redovisas. Det går ju att diskutera tipset i matchtråden.
Tycker det låter som en utmärkt idé.
Citera
2015-04-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Tycker det låter som en utmärkt idé.
Hoppas ni hakar på:
(FB) Tipstråd - Inlämning och Resultat Snooker-VM 2015

(FB) Matchprat och tipsdiskussioner Snooker-VM 2015 (18/4-4/5)
Citera
2015-04-17, 14:46
Medlem
Glappkontakts avatar
Lite läsvärt
http://www.prosnookerblog.com/2015/04/16/the-big-2015-world-championship-preview-with-neal-foulds/
Citera
2015-04-17, 21:19
Medlem
Moltas666s avatar
Precis lagom till VM så bröt min HD-box ihop...

Canal Digital lovade idag att skicka en ny direkt och i bästa fall kan jag ha den på posten på måndag.

Typiskt!!

Jag har en standardbox på jobbet, eventuellt får jag ta hem den.

Oavsett vilket så är det kul att VM äntligen börjar. Jag har ingen riktig kontroll på vilka spelare som åkte ut i kvalet men det visar sig.

Många frågetecken är det...Ding är ett av dom. Han är egentligen för ojämn för att vara segeraktuell. Ett litet varningens finger lyfter jag dock för Ding.

Årets VM kan bli mycket svårtippat. Glöm inte VM 2013 där överraskningarna staplades på varandra. Den enda som pallade trycket till slut var Ronnie O'Sullivan. Faller Ronnie bort innan kvartsfinalerna så kan nästan vem som helst vinna.

Jag har noterat matchtrådarna, bra initiativ.
Citera
2015-04-18, 09:19
Medlem
Moltas666s avatar
Några nyttiga länkar inför fortsättningen...

Eurosports sändningstider - http://www.tv.nu/view_config-033029116

Aktuell turnering - http://snooker.org/res/index.asp?event=367

Resultat - http://snooker.org/res/index.asp?template=22

Kommande matcher - http://snooker.org/res/index.asp?template=24
Citera
2015-04-18, 09:30
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Precis lagom till VM så bröt min HD-box ihop...

Canal Digital lovade idag att skicka en ny direkt och i bästa fall kan jag ha den på posten på måndag.

Typiskt!!

Jag har en standardbox på jobbet, eventuellt får jag ta hem den.

Oavsett vilket så är det kul att VM äntligen börjar. Jag har ingen riktig kontroll på vilka spelare som åkte ut i kvalet men det visar sig.

Många frågetecken är det...Ding är ett av dom. Han är egentligen för ojämn för att vara segeraktuell. Ett litet varningens finger lyfter jag dock för Ding.

Årets VM kan bli mycket svårtippat. Glöm inte VM 2013 där överraskningarna staplades på varandra. Den enda som pallade trycket till slut var Ronnie O'Sullivan. Faller Ronnie bort innan kvartsfinalerna så kan nästan vem som helst vinna.

Jag har noterat matchtrådarna, bra initiativ.
Riktig otur med boxen, hoppas det löser sig snabbt. Annars får du jobba över.
Jag tror inte Ding vinner VM men han kan nog bli obehaglig för flera spelare.
Tror inte Davis kommer ha något att sätta emot.
Citera
2015-04-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Håller med dej i det mesta av tipsen. Jag tror dock Ding tar sig vidare och tror också Ronnie vinner lätt.
Tyvärr tror jag Stevens får det svårt mot Wiliams.

Haha det känns ju skönt att inte alla tror att Ding torskar i och med att jag för första gången har spelat på Snooker och lade ett spel på honom

Jag är lite orolig för Higgins, var det inte Milkins som stod för en jätteskräll i VM för två år sedan eller nåt? Tror ni han kan skrälla igen? Higgins kanske har en uppåtgående trend men han är väl ändå inte lika bra som förr?
Citera
2015-04-18, 09:57
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha det känns ju skönt att inte alla tror att Ding torskar i och med att jag för första gången har spelat på Snooker och lade ett spel på honom

Jag är lite orolig för Higgins, var det inte Milkins som stod för en jätteskräll i VM för två år sedan eller nåt? Tror ni han kan skrälla igen? Higgins kanske har en uppåtgående trend men han är väl ändå inte lika bra som förr?
För något år sedan hade jag räknat ut Higgins, han är inte lika bra som tidigare, men som du skriver en uppåtgående trend. Tyvärr kan man nog inte räkna ut Higgins.
Ding känns väldigt osäker men tror endå han plockar Davis .
Jag skrev att Stevens får det svårt mot Williams, men har tippat Stevens som segrare.
Citera
2015-04-18, 10:00
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis

Milkins har som bäst gått till åttondelsfinal i VM och det var 2002. Däremot slog Milkins ut Ronnie O'Sullivan 2011 i semifinalen av Shoot-Out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in