Citat:
Ursprungligen postat av
Skatteskolk
Du kan spelet bättre hur bollar beter sig så jag argumenterar inte emot. Vidhåller dock att känslan var att han avsiktligt gjorde det svårare för sig. Som en skrev här. Det är väl hans unka sätt att hålla spelglädjen levande.
Lider med framför allt domaren som kunde fått det här på sitt CV. Publiken i viss mån med men snooker har sina stammisar så vem vet hur många som sett maximumbreak förr. Långt från alla så klart.
Grunderna för hur bollen rör sig är ganska simpel geometri. Två kvadrater, ingånde- och utgående vinkel är lika stora etc. Det kan vi gå igenom på en liten timme. Sen kan man naturligtvis få bollen att bete sig lite olika beroende på skruv och hur hårt den går in i vallen. Finns många instruktiva videos filmade med höghastighetskamera. Problemet är bara att kunna visualisera bollens bana.
Hans eftersnack lät nästan lite konstruerat och det är väl inte ett okänt faktum att han och Barry Hearns inte alltid är överens? Han var nog sugen på ett MB men gjorde ett dåligt uppspel. Det kan dock tyckas att han borde ha gjort ett bättre försök på MB och jag kan delvis hålla med.
Tyckte hon lät lite stressad och andfådd. Något jag reagerade på mer än det hans missade MB, var hur han hetsade henne att skynda på lite. Även om det finns skrivet att domaren ska rätta sig efter spelarens tempo och inte styra det själv.