2015-04-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag är lite orolig för Higgins, var det inte Milkins som stod för en jätteskräll i VM för två år sedan eller nåt? Tror ni han kan skrälla igen? Higgins kanske har en uppåtgående trend men han är väl ändå inte lika bra som förr?
Jag tror inte på Milkins, han har spelat tre tuffa kvalmatcher, i vilka han verkligen inte har imponerat. Higgins har precis som du säger något av en uppåtgående trend, så skulle bli förvånad om han inte klarar Milkins.
Citera
2015-04-18, 10:49
Medlem
Moltas666s avatar
Tittade precis på sista framet i finalen 2014 då Selby vann över Ronnie med 18-14. Så små marginaler det var men kul för Selby att få vinna.
Citera
2015-04-19, 09:36
Medlem
Moltas666s avatar
Eftersom matchen är slut så skriver jag här. Den gamle centerpartiledaren Gunnar Hedlund myntade en gång uttrycket...

"Sälj inte skinnet förrän björnen är skjuten"

Det gjorde tyvärr Maflin. Efter att hamnat i underläge började han spela allt bättre och spelade stor snooker fram till ledning 9-8. Då plötsligt började han chansa med några mindre väl valda beslut, till slut ledde hans chansning fram till en miss som placerade vit boll i perfekt läge omgärdad av röda bollar. Selby tackad för invitationen och vann framet.

I sista framet dominerade Selby men gjorde ett misstag med ganska många röda bollar kvar...bra placerade dessutom. Tyvärr missade Maflin möjligheten att avgöra matchen via en ganska "enkel" miss, Selby tackade igen för bjudningen och Maflin var utslagen.

Jag tycker nog att Maflin till viss del fibblade bort matchen på slutet. Han blev kanske nervös, det vet vi inte, men han tappade spelet.

Arrangören hade nog hjärtat i halsgropen. det ligger i deras intresse att titelhållaren håller sig kvar i tävlingen så länge som möjligt.

http://snooker.org/res/index.asp?template=24&event=367

http://www.tv.nu/view_config-033029116
Senast redigerad av Moltas666 2015-04-19 kl. 10:13.
Citera
2015-04-19, 10:33
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Eftersom matchen är slut så skriver jag här. Den gamle centerpartiledaren Gunnar Hedlund myntade en gång uttrycket...

"Sälj inte skinnet förrän björnen är skjuten"

Det gjorde tyvärr Maflin. Efter att hamnat i underläge började han spela allt bättre och spelade stor snooker fram till ledning 9-8. Då plötsligt började han chansa med några mindre väl valda beslut, till slut ledde hans chansning fram till en miss som placerade vit boll i perfekt läge omgärdad av röda bollar. Selby tackad för invitationen och vann framet.

I sista framet dominerade Selby men gjorde ett misstag med ganska många röda bollar kvar...bra placerade dessutom. Tyvärr missade Maflin möjligheten att avgöra matchen via en ganska "enkel" miss, Selby tackade igen för bjudningen och Maflin var utslagen.

Jag tycker nog att Maflin till viss del fibblade bort matchen på slutet. Han blev kanske nervös, det vet vi inte, men han tappade spelet.

Arrangören hade nog hjärtat i halsgropen. det ligger i deras intresse att titelhållaren håller sig kvar i tävlingen så länge som möjligt.

http://snooker.org/res/index.asp?template=24&event=367

http://www.tv.nu/view_config-033029116
Kurt Maflin ska verkligen ha cred för att han vågade attackera, samtidigt kunde han spela utan press. Väldigt märklig match, Selby spelade knappast som någon världsmästare och skevade rejält och missade grovt flera gånger.
Selby kanske haft sin skitmatch nu, och jag vågar inte räkna ut han än.
Märklig historia var det i alla fall, och för VM och arrangören var det som du skriver tur att Selby höll sig kvar med ett nödrop.
Citera
2015-04-19, 13:27
Medlem
Moltas666s avatar
Det blir allt svårare att hitta en webbsida som enkelt uppdaterar alla resultat. Vi kör med BBC så får vi se...

http://www.bbc.com/sport/0/snooker/32267904
Citera
2015-04-19, 13:37
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det blir allt svårare att hitta en webbsida som enkelt uppdaterar alla resultat. Vi kör med BBC så får vi se...

http://www.bbc.com/sport/0/snooker/32267904

BBC är för slöa med sina uppdateringar.
Citera
2015-04-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Selby kanske haft sin skitmatch nu, och jag vågar inte räkna ut han än.
Märklig historia var det i alla fall, och för VM och arrangören var det som du skriver tur att Selby höll sig kvar med ett nödrop.
Jag blir inte förvånad om Selby går hela vägen i alla fall. Såhär i efterhand tror jag dessutom att det är bra för turneringen att Selby gick vidare, tror inte Maflin hade kunnat göra något desto mer hursomhelst, eftersom han saknar en del när det inte handlar om offensivspel.
Citera
2015-04-19, 14:10
Medlem
Moltas666s avatar
Fu vann mot Robertson med 10-6 men Fu behöver höja kvalitén om han vill gå längre. För mycket enkla missar mot Robertson.

Min fru undrade precis vilken nattcreme Fu använder...Fu ser exakt likadan ut idag som för 15 år sedan.

Det är mycket hostande på läktarna, det är faktiskt lite störande. För några år sedan spelades en turnering i England och det hostades något kopiöst, det var i januari. Kim skämtade till det och påstod att det var De Lungsjukas förening som hade årsmöte. Jag tror att Kim fick ta emot en del kommentarer om det här.

Jag tyckte Kims kommentar var ganska vitsig...
Senast redigerad av Moltas666 2015-04-19 kl. 14:16.
Citera
2015-04-19, 15:52
Medlem
Citat:
Fu vann mot Robertson med 10-6 men Fu behöver höja kvalitén om han vill gå längre. För mycket enkla missar mot Robertson.

Min fru undrade precis vilken nattcreme Fu använder...Fu ser exakt likadan ut idag som för 15 år sedan.

Han är ju kines, det räcker gott och väl, det är rätt så vanligt att kineser och japaner ser unga ut ganska länge.

Blir nog svårt för honom att gå långt med detta spel, tur att han vann i alla fall, jag var lite orolig vid 7-6.
Citera
2015-04-19, 16:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han är ju kines, det räcker gott och väl, det är rätt så vanligt att kineser och japaner ser unga ut ganska länge.

Blir nog svårt för honom att gå långt med detta spel, tur att han vann i alla fall, jag var lite orolig vid 7-6.

Japp, Fu behöver höja lägstanivån en del.
Citera
2015-04-19, 20:00
Medlem
Moltas666s avatar
Sättet som Dott-Walden avslutas på är Ricky Walden i ett nötskal. Dott leder 9-8, spel på färgade bollar.
Walden skall sänka grön (gör han det är det bra chans till 9-9) men Walden tar i för kung och fosterland och lyfter ut grön ut från bordet och ner på golvet!!

Walden hämtade sig inte utan Dott kunde enkelt spela hem till 10-8.

Det ÄR något speciellt med Ricky Walden...

Dessutom har han haft samma frisyr sedan femårsåldern...
Senast redigerad av Moltas666 2015-04-19 kl. 20:03.
Citera
2015-04-19, 21:24
Medlem
Citat:
Sättet som Dott-Walden avslutas på är Ricky Walden i ett nötskal. Dott leder 9-8, spel på färgade bollar.
Walden skall sänka grön (gör han det är det bra chans till 9-9) men Walden tar i för kung och fosterland och lyfter ut grön ut från bordet och ner på golvet!!

Walden hämtade sig inte utan Dott kunde enkelt spela hem till 10-8.

Det ÄR något speciellt med Ricky Walden...

Dessutom har han haft samma frisyr sedan femårsåldern...

Tack för rapporten, det var alltså nerverna som inte kunde hanteras som fällde avgörandet till slut? Bra att veta inför framtiden. Mitt spel sprack när Walden förlorade. Nej att lira flera favoriter är egentligen aldrig bra, blir alltid någon skräll. Lätt att vara efterklok är det väl men att Dott vann är egentligen ingen riktigt skräll. Nästa runda kan ju bli intressant, förutsatt att Bingham vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in