2015-04-14, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Känns som att jag tappat lite sugen på snooker. Kommer nog att försöka se Ronnies matcher. Men det är nog allt. Självklart är det många som kan göra poäng, höga breaks och bjuda på spännande matcher. Men känns som att Ronnie är den enda som kan göra det där lite extra och jag hoppas han håller hela vägen.

Robertson, Selby och Trump är giftiga att se. Dingen är så tråkig av sig men bjuder på fina stunder ibland.
Citera
2015-04-14, 15:48
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Robertson, Selby och Trump är giftiga att se. Dingen är så tråkig av sig men bjuder på fina stunder ibland.
Robertson kan spela riktigt bra. Selby blir jag nervös av att titta på. Tittar hellre en vecka på Ebdon än ett frame med Trump.
Citera
2015-04-14, 20:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

Det är trettio år sedan i år så man kan nog förvänta sig något jippo typ uppvisningsframe mellan Davis och Taylor på VM i maj.

Klassiskt möte. Ett uppvisningsframe har redan spelats i samband med ett VM för inte länge sedan. Davis och Taylor hade stor show.
Citera
2015-04-14, 20:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Woohoo! Får hem lite tv-kanaler i veckan, bl.a Eurosport HD och Eurosport 2.. Längtar tills vm startar nu. Ronnies nya buckla hoppas jag på

Passar bra med dom nya kanalerna nu inför VM!
Citera
2015-04-15, 13:46
Medlem
TilleyHats avatar
Idag blir de första kvalspelarna klara för the Crucible. Tyvärr blev inte Ken Doherty en av dessa. Han förlorade med 10-3 mot Mark Davis. Det ser bättre ut för McManus och Stevens, om man gillar dessa herrar. Båda leder sina matcher med 8-4. Robin Hull leder sin match med 7-2. Tänk om det blir två nordbor i VM-slutspelet! Det har väl inte hänt tidigare, eller?
Citera
2015-04-15, 19:12
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Idag blir de första kvalspelarna klara för the Crucible. Tyvärr blev inte Ken Doherty en av dessa. Han förlorade med 10-3 mot Mark Davis. Det ser bättre ut för McManus och Stevens, om man gillar dessa herrar. Båda leder sina matcher med 8-4. Robin Hull leder sin match med 7-2. Tänk om det blir två nordbor i VM-slutspelet! Det har väl inte hänt tidigare, eller?
Tackar för alla resultat från kvalet, underbart bara tre dagar kvar nu.
Synd det inte gick hela vägen för Doherty, nu blir det väl kommentering för hans del på BBC.
Nu hoppas jag Stevens går vidare från kvalet.
Är det någon som hört läst något om Ronnie? Kul att veta vilken sinnesstämning han är i med så få dagar kvar.
Citera
2015-04-15, 23:03
Medlem
Nu när hela kvalet är avklarat gör jag en liten summering.

I en perfekt värld borde ju de spelarna som är rankade topp-32 klara sig igenom kvalet. För 7/16 fungerade detta, men de som inte lyckades med den bedriften är:
  • Michael White (16)
  • Liang Wenbo (21)
  • Xiao Guodong (22)
  • Martin Gould (24)
  • Michael Holt (25)
  • Fergal O'Brien (26)
  • Peter Ebdon (27)
  • Ben Woollaston (28)
  • Dominic Dale (29)

White och Ebdon är mest förvånande för mig, då jag upplever dessa två spelare som mest stabila. De övriga är ju en hel del upp och ner, händer ju att de förlorar i kval annars också.

Istället har dessa spelare tagit chansen detta år:

• Zhang Anda (98)
  • Craig Steadman (81)
  • Stuart Carrington (69)
  • Robin Hull (68)
  • Robbie Williams (58)
  • Jimmy Robertsson (42)
  • Jamie Jones (40)
  • Kurt Maflin (38)
  • Matthew Stevens (35)

Anda, Steadman, Carrington, Williams och Robertsson är rätt rejäla skrällar. Hull fixade ju kvalet ifjol och Jones och Stevens har också gjort detta förr. (Kinesen Anda har iofs också gjort det... ) För Maflin är det första gången, men han visade fin form i Kina och har ju hög kapacitet.

Kul med två nordbor, som sagt!
Citera
2015-04-16, 00:59
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Nu när hela kvalet är avklarat gör jag en liten summering.

I en perfekt värld borde ju de spelarna som är rankade topp-32 klara sig igenom kvalet. För 7/16 fungerade detta, men de som inte lyckades med den bedriften är:
  • Michael White (16)
  • Liang Wenbo (21)
  • Xiao Guodong (22)
  • Martin Gould (24)
  • Michael Holt (25)
  • Fergal O'Brien (26)
  • Peter Ebdon (27)
  • Ben Woollaston (28)
  • Dominic Dale (29)

White och Ebdon är mest förvånande för mig, då jag upplever dessa två spelare som mest stabila. De övriga är ju en hel del upp och ner, händer ju att de förlorar i kval annars också.

Istället har dessa spelare tagit chansen detta år:

• Zhang Anda (98)
  • Craig Steadman (81)
  • Stuart Carrington (69)
  • Robin Hull (68)
  • Robbie Williams (58)
  • Jimmy Robertsson (42)
  • Jamie Jones (40)
  • Kurt Maflin (38)
  • Matthew Stevens (35)

Anda, Steadman, Carrington, Williams och Robertsson är rätt rejäla skrällar. Hull fixade ju kvalet ifjol och Jones och Stevens har också gjort detta förr. (Kinesen Anda har iofs också gjort det... ) För Maflin är det första gången, men han visade fin form i Kina och har ju hög kapacitet.

Kul med två nordbor, som sagt!

Bra och överskådlig sammanfattning av kvalet! Personligen är jag inte förvånad att Michael White åkte (eller Ebdon heller för den delen). Jag tycker de är väldigt ojämna. White kan slå i stort sett vem som helst, men han behöver ha humöret för det. Jag trodde Woollaston och Wenbo skulle klara sig vidare.

Av de utanför 32 är jag också förvånad (men glatt överraskad) att Matthew Stevens är klar. Han kan vara sjukt dålig men om han prickar in formen kan han gå långt. Kul med Robin Hull. Han har haft en del problem i sitt liv och behöver all framgång han kan få. Att "norrmannen" Kurt Maflin skulle gå vidare var jag ganska övertygad om. Jag tror inte någon vill dra honom i första omgången. Han kan bli en otäck jävel för vem som helst. Samma med Dott. När det är VM så är Dott grym.

Jag längtar till lördag!
Citera
2015-04-16, 06:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Bra och överskådlig sammanfattning av kvalet! Personligen är jag inte förvånad att Michael White åkte (eller Ebdon heller för den delen). Jag tycker de är väldigt ojämna. White kan slå i stort sett vem som helst, men han behöver ha humöret för det. Jag trodde Woollaston och Wenbo skulle klara sig vidare.

Av de utanför 32 är jag också förvånad (men glatt överraskad) att Matthew Stevens är klar. Han kan vara sjukt dålig men om han prickar in formen kan han gå långt. Kul med Robin Hull. Han har haft en del problem i sitt liv och behöver all framgång han kan få. Att "norrmannen" Kurt Maflin skulle gå vidare var jag ganska övertygad om. Jag tror inte någon vill dra honom i första omgången. Han kan bli en otäck jävel för vem som helst. Samma med Dott. När det är VM så är Dott grym.

Jag längtar till lördag!
Håller med, bra sammanfattning av kvalet.
Nämner ingen, så är ingen nämnd och ingen glömd men tackar alla som lagt lite energi på att lägga upp resultat och lite runt kvalet.
Jag längtar också, snart smäller det.
Citera
2015-04-16, 07:20
Medlem
Citat:
Jo, man kan uppenbarligen tycka lite olika där. Dock finns det ju en orsak till att spelarna är rankade i spannet 16-32 och inte högre. Oftast är det nog ojämnheten (låg lägstanivå) som gör det.

Citat:
Att "norrmannen" Kurt Maflin skulle gå vidare var jag ganska övertygad om. Jag tror inte någon vill dra honom i första omgången. Han kan bli en otäck jävel för vem som helst.
Innan matchen var jag också rätt säker. Han låg dock under med 3-6 som vändes till 9-6, men som igen tappades till 9-9. Följde dessutom sistaframet via livescore, O'Brien ledde och var ända nere på färgade bollarna och spelade om jag inte minns helt fel. Så det satt rätt långt inne även för Kurt. Däremot blir han nog mycket farlig för samtliga spelare som riskerar dra honom.

____

Som sagt, vi har förhoppningsvis några spännande veckor att se fram emot framöver!
Senast redigerad av EatableAcrobat 2015-04-16 kl. 07:24.
Citera
2015-04-16, 08:40
Medlem
Skatteskolks avatar
Ska vi ha en tipptävling här när matchtråden skapas?

Man gör sitt val innan matchen startar och poängen man får är differens i antal frames? Kan bli en poäng eller fyra-fem. På den här nivån är ändå spelarna jämna.

Skulle även gå att välja den man önskar som segrare. Då kan man önska och tippa på samma spelare och då i bästa fall dubbla poäng. Sen om man är feg och taktikbettar är ju upp till en själv.
Citera
2015-04-16, 14:44
Medlem
TilleyHats avatar
Första omgången i VM som börjar på lördag:

Mark Selby (Eng) v Kurt Maflin (Nor)
Stephen Maguire (Sco) v Anthony McGill (Sco)
Joe Perry (Eng) v Zhang Anda (Chn)
Shaun Murphy (Eng) v Robin Hull (Fin)
Barry Hawkins (Eng) v Matthew Selt (Eng)
Mark Allen (NI) v Ryan Day (Wal)
Ali Carter (Eng) v Alan McManus (Sco)
Neil Robertson (Aus) v Jamie Jones (Wal)
Ding Junhui (Chn) v Mark Davis (Eng)
John Higgins (Sco) v Robert Milkins (Eng)
Marco Fu (HK) v Jimmy Robertson (Eng)
Judd Trump (Eng) v Stuart Carrington (Eng)
Ricky Walden (Eng) v Graeme Dott (Sco)
Stuart Bingham (Eng) v Robbie Williams (Eng)
Mark Williams (Wal) v Matthew Stevens (Wal)
Ronnie O'Sullivan (Eng) v Craig Steadman (Eng)

Den tuffaste matchen på pappret är kanske Higgins-Milkins och möjligen Walden-Dott. Det är heller långt ifrån säkert att Ding klarar av Mark Davis. Lättast ser väl Ronnie ut att få.

Vad tycker ni andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in