2015-04-16, 16:53
Medlem
Asså jag blir förbannad!!

Jag har ringt Komvux säkert 10 ggr om att mina betyg inte finns med på Antagning.se och de har sagt varje gång "Nä, men oroa dig inte! Det förs in i systemet automatiskt"!

Kontaktade Antagning.se som sa att det var komvux som skötte detta.

Nu står det att jag är "obehörig" och mina betyg syns fortfarande inte.

vafan ska man göra?
Senast redigerad av Qtip 2015-04-16 kl. 16:55.
Citera
2015-04-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Asså jag blir förbannad!!

Jag har ringt Komvux säkert 10 ggr om att mina betyg inte finns med på Antagning.se och de har sagt varje gång "Nä, men oroa dig inte! Det förs in i systemet automatiskt"!

Kontaktade Antagning.se som sa att det var komvux som skötte detta.

Nu står det att jag är "obehörig"

vafan ska man göra?

Gissa vad? De flesta som fortfarande går sista året på gymnasiet är också obehöriga.

Det ordnar sig. De förs in automatiskt. Om så inte har skett till den 10/6 kan du börja oroa dig.
Citera
2015-04-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Gissa vad? De flesta som fortfarande går sista året på gymnasiet är också obehöriga.

Det ordnar sig. De förs in automatiskt. Om så inte har skett till den 10/6 kan du börja oroa dig.
Det är typ 5 år sedan jag tog studenten så tycker det borde ha skett ...
Citera
2015-04-16, 19:16
Medlem
Har för mig att jag läst här att det brukar komma ut rätt snabbt siffror hur många som sökt till programmen. Är det något jag har drömt nu eller stämmer det? Är det på UHR det kommer ut och hur länge brukar det ta?

Mvh
Citera
2015-04-16, 19:38
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Har för mig att jag läst här att det brukar komma ut rätt snabbt siffror hur många som sökt till programmen. Är det något jag har drömt nu eller stämmer det? Är det på UHR det kommer ut och hur länge brukar det ta?

Mvh

Jag tror att uppgifterna släpps i morgon bitti, i alla fall lär de släppa statistik för de mest sökta/mest populära utbildningarna, men jag tror att statistik för alla utbildningar finns tillgänglig då.
Citera
2015-04-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Jag tror att uppgifterna släpps i morgon bitti, i alla fall lär de släppa statistik för de mest sökta/mest populära utbildningarna, men jag tror att statistik för alla utbildningar finns tillgänglig då.

Okej, det låter bra! Tackar
mvh
Citera
2015-04-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater

Mycket riktigt, de är släppta idag.
Citera
2015-04-17, 16:14
Medlem
consaniwursts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ

Mvh

Statistiken för alla program finns redan ute på UHR:s antagningsstatisk
Citera
2015-04-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexhandske
På min anmälan står det ÄNNU EJ HANDLAGD i röda bokstäver (http://imgur.com/Dg0ZgMM) och jag börjar bli riktigt nojig. För många står det i stället BEHÖRIG, OBEHÖRIG eller HANDLÄGGNING PÅGÅR. Under "Mer Information" står det:
"Din anmälan behandlas inte ännu eftersom vi först måste kontrollera om du ska betala anmälningsavgiften."

Har min anmälan räknats som sen? Jag har svenskt medborgarskap och har uppdaterat min anmälan 2 vändor sista kvällen.
Kostar det något att anmäla sig till utbildningar på universitet via antagning.se?
Jag har inte fått någon information om det!
Citera
2015-04-17, 16:45
Medlem
Var tydligen i fel tråd och härjade. Sorry för felpost.
Citera
2015-04-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consaniwurst
Statistiken för alla program finns redan ute på UHR:s antagningsstatisk

Ja nu finns det ute, kom ut kring lunchtid idag. Fanns inte igår då jag postade inlägget.

Mvh
Citera
2015-04-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Player7654
Kostar det något att anmäla sig till utbildningar på universitet via antagning.se?
Jag har inte fått någon information om det!

Nej, är du en svensk student så är skolgången gratis, även högskolestudier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in