2015-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tippeY
Nej, prioriteringar förändrar inte chanser alls. Bäst betyg kommer in, förutsatt att person B inte kom in på sitt förstaval och därmed strukits från sitt andraval.
Tack.
Citera
2015-04-15, 21:45
Medlem
DuranDurans avatar
Jag har inga slutbetyg eller mina betyg från gymnasiet var verklien usla.

Finns det något jag kan söka till? Spela roll vad, bara jag gör något liksom.

Tack för svar!
Citera
2015-04-15, 21:52
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Jag läser för närvarande ett program men tänkte dubbla till hösten.
Visst ansöker jag bara som vanligt på antagning.se utan att förlora platsen på mitt nuvarande program?

Känns ganska självklart att svaret är ja, men vill ändock inte förlora min plats som jag har nu varför jag ställer denna fråga.

Svaret är jag. Jag har gjort precis det du ämnar göra och det funkar.
Citera
2015-04-15, 21:58
Avslutad
Tjenna!

Har ansökt till systemvetarprogrammet på Umeå Universitet. Siktar på att bli antagen genom HP då jag förmodligen ligger bättre till där än vad det gäller merit.

Antagningspoängen HP HT2014 var 0,75. Jag har 1,2 i HP.

Vad tror ni, kommer jag in?
Citera
2015-04-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Jag har inga slutbetyg eller mina betyg från gymnasiet var verklien usla.

Finns det något jag kan söka till? Spela roll vad, bara jag gör något liksom.

Tack för svar!

Nej, du måste ha ett fullständigt slutbetyg för att kunna söka till högskola!
Du måste läsa upp dina betyg på Komvux innan du kan söka vidare till universitet.
Citera
2015-04-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av points
Tjenna!

Har ansökt till systemvetarprogrammet på Umeå Universitet. Siktar på att bli antagen genom HP då jag förmodligen ligger bättre till där än vad det gäller merit.

Så länge inte genomsnittet ökar med 0,45 poäng så har du garanterad plats. Det har legat stabilt under 0,75 i flera år, så du kommer nog in.
Citera
2015-04-15, 23:49
Medlem
Citat:
Tjenna!

Skulle satsa en miljon på att du kommer in om jag hade det
Citera
2015-04-15, 23:52
Bannlyst
felpost
Senast redigerad av MpMz 2015-04-16 kl. 00:03.
Citera
2015-04-16, 00:32
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Tjenna!

Nej, dom skrev nyss på sin hemsida att det kommer krävas 1,3 minst i år pga många sökande och färre platser.

Självklart kommer du in.
Citera
2015-04-16, 01:17
Medlem
På min anmälan står det ÄNNU EJ HANDLAGD i röda bokstäver (http://imgur.com/Dg0ZgMM) och jag börjar bli riktigt nojig. För många står det i stället BEHÖRIG, OBEHÖRIG eller HANDLÄGGNING PÅGÅR. Under "Mer Information" står det:
"Din anmälan behandlas inte ännu eftersom vi först måste kontrollera om du ska betala anmälningsavgiften."

Har min anmälan räknats som sen? Jag har svenskt medborgarskap och har uppdaterat min anmälan 2 vändor sista kvällen.
Citera
2015-04-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexhandske
På min anmälan står det ÄNNU EJ HANDLAGD i röda bokstäver (http://imgur.com/Dg0ZgMM) och jag börjar bli riktigt nojig. För många står det i stället BEHÖRIG, OBEHÖRIG eller HANDLÄGGNING PÅGÅR. Under "Mer Information" står det:
"Din anmälan behandlas inte ännu eftersom vi först måste kontrollera om du ska betala anmälningsavgiften."

Har min anmälan räknats som sen? Jag har svenskt medborgarskap och har uppdaterat min anmälan 2 vändor sista kvällen.
Så står det på min också! Får panik vad beror detta på?
Citera
2015-04-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie
Så står det på min också! Får panik vad beror detta på?

Ringde dem och frågade, ÄNNU EJ HANDLAGD föregår HANDLÄGGNING PÅGÅR som (förhoppningsvis) föregår BEHÖRIG/ANTAGEN,

no worries, alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in