2015-02-20, 19:22
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du har inte sagt det, men det är i princip det enda du är intresserad av.

Samma sak har sagts i evigheter. Att Reagan aldrig kunde vinna. Man sa alltså det om en president som vann 49 av 50 delstater. Att han aldrig kunde vinna.

En viktig sak här är att vad du pratar om, eller tror dig prata om, är yngre väljare. Äldre väljare är många många många fler. Baby-boom generationen.

Vad är din uppfattning exakt?
Det kan nog stämma att de är främst de yngre väljarna som har blivit mer liberala, men det är också ganska många. studier har visat att om Romney lyckats splittra fler röster bland yngre så hade han vunnit.

Min uppfattning är att Amerikaner och kanske främst unga amerikaner har blivit mer liberala.
Senast redigerad av trivaw 2015-02-20 kl. 19:25.
Citera
2015-04-10, 09:37
Medlem
Madagascars avatar
Rand Paul och Ted Cruz är nu klara. De ställer upp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_candidates,_2016#Can didates

Ytterligare en snubbe (som Washington Post beskriver som "random") ställer upp. Han heter Mark Everson och har inte mycket till övers för Ted Cruz:

n Monday, after Ted Cruz declared his candidacy for the 2016 presidential election, a man named Mark Everson fired off a statement calling the Texas senator the “standard bearer of government dysfunction” with a “silver tongue and a short senate career devoid of achievement.”

http://www.newrepublic.com/article/121361/mark-everson-2016-campaign-former-red-cross-ceo-dings-cruz
Citera
2015-04-10, 10:50
Medlem
Savoys avatar
John Bolton alltså...är han på riktigt, eller reinkarnerad från inbördeskriget nån gång? Finns det sådana människor fortfarande 2015?

Skulle vara klart fascinerande att se honom som president, tillräckligt fascinerande att han bedöms vara potentiell kandidat. På ett sätt skulle det vara skönt att bli av med hyckleriet nån gång, även om det nog skulle börja gnissla rätt snabbt utrikespolitiskt. Fast som det nämns på Wiki-sidan, om han väl lovar något kan man nog lita på det. Han verkar inte vara den som lindar in saker.

Och även om jag skämtar lite vore även han bättre än Clinton. Alla vore bättre än Clinton.
Citera
2015-04-13, 18:24
Medlem
Madagascars avatar
Marco Rubio ställer upp.

Följaktligen har republikanerna nu att välja på två tepartister, en libertarian, en "random person" och en snubbe som har bibeln som valplatform.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0N41KD20150413?irpc=932
Citera
2015-04-13, 19:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Marco Rubio ställer upp.

Följaktligen har republikanerna nu att välja på två tepartister, en libertarian, en "random person" och en snubbe som har bibeln som valplatform.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0N41KD20150413?irpc=932

Ja det blir ett sant nöje att följa den Republikanska primärvalsprocessen, det lär stänka en del blod innan den är avgjord givet vilka affärsintressen, religiösa fanatiker och rena galningar som är inblandade
Citera
2015-04-13, 23:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja det blir ett sant nöje att följa den Republikanska primärvalsprocessen, det lär stänka en del blod innan den är avgjord givet vilka affärsintressen, religiösa fanatiker och rena galningar som är inblandade
Ja, det är ett minst sagt pluralistiskt persongalleri som väntar oss på den republikanska bänken. Alla ska med :-)

Jag förmodar att Jeb Bush när han väl ställer upp kommer framstå som en stark kandidat i jämförelse med övrig konkurrens.
Citera
2015-04-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ja, det är ett minst sagt pluralistiskt persongalleri som väntar oss på den republikanska bänken. Alla ska med :-)

Jag förmodar att Jeb Bush när han väl ställer upp kommer framstå som en stark kandidat i jämförelse med övrig konkurrens.

Jag har väldigt svårt att se för att någon skulle kunna utmana Jed Bush eller Hillary Clinton. Det blir väl någon av dessa två som kammar hem presidentvalet får jag förmoda. För globalisterna blir det ett val mellan hummer och tryffel. För resten av mänskligheten blir det ett val mellan pest och kolera eller snarare diarré och kadaver. Förutom Israel då, för Israel blir det ett val mellan hund och åsna - båda med koppel naturligtvis.
Senast redigerad av TikkunOlam 2015-04-14 kl. 00:03.
Citera
2015-04-13, 23:55
Medlem
ZuparNs avatar
Vilka två republikanska kandidater bedöms ha mest stöd?
Citera
2015-04-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

Jed Bush i första hand följt av Rand Paul och Ted Cruz. Ted Cruz backas upp av Sheldon Adelson har jag hört.
Citera
2015-04-14, 00:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Enligt den senaste månadens opundersökningar (fast jag tror alla gjorts innan både Cruz och Paul sa att de kandiderar) så är det Jeb Bush och Scott Walker som har mest stöd. Ingen av dem har deklarerat sin kandidatur än.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html#polls
Senast redigerad av Madagascar 2015-04-14 kl. 00:10.
Citera
2015-04-14, 00:33
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Jed Bush i första hand följt av Rand Paul och Ted Cruz. Ted Cruz backas upp av Sheldon Adelson har jag hört.

Citat:
Enligt den senaste månadens opundersökningar (fast jag tror alla gjorts innan både Cruz och Paul sa att de kandiderar) så är det Jeb Bush och Scott Walker som har mest stöd. Ingen av dem har deklarerat sin kandidatur än.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html#polls

Tack för svaren!

Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Tro mig, det blir ett helvete för Syrien oavsett vem som vinner. Barack Obama kommer att framstå som en ängel i jämförelse med dessa eventuella kandidater.

Nu blev detta ett sidospår, men jag instämmer i det du skriver. Det finns hökar bland republikanerna och deras politik kan förvärra kriget i Syrien, Irak och eventuellt även Iran.

Jag anser att Barack Obama och John Kerry varit utrikespolitiskt godkända, trots alla de kriser vi ser. Jämför det med kaoset George Bush skapade.
Citera
2015-04-14, 00:37
Medlem
Bara jag som tycker det är halvsjukt hur man numera Twittrar om att man skall kandidera? Demokrati i sitt sanna esse! Jag har alltid sagt att man i framtiden kommer att kunna rösta fram sin kandidat på internet eller genom mobilen.

Citat:
Mr. Cruz posted on Twitter, “I’m running for President and I hope to earn your support!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in