Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag har aldrig påstått att de har rekonstruerat flygplansvraket från Shanksville.
Skulle inte förvåna mig om de gjorde det, men jag har inte sett bilder på det.
Sånt som du fantiserar ihop själv får du också belägga själv, sa ja - du kan försöka ta reda på de bilderna själv.
Ja, det är lag på att man gör det. Var finns rapporterna, var finns bilderna på rekonstrueringsförsöken. Var finns intervjuerna/rapporterna av de som grävde upp planet ur fläcken? Var finns bilderna som visar utgrävningarnas olika skeden?
Det är inte jag/allmänheten som ska bevisa att det låg ett begravt passagerar-jet och ca 40 döda människor i gropen i Shanksville. Det är de som hävdar det som ska bevisa det. Det är lag på att de ska göra inte bara det, utan även att skriva en detaljerad rapport med fotografier och att presentera den för flygsäkerhetsansvarig myndighet.
I synnerhet om det handlar om ett terrordåd. I synnerhet om de publicerade bildbevisen är allt annat än övertygande. I synnerhet om det finns en stor och växande opinion för att en ny och helt oberoende brottsutredning ska inledas.
Vad är myndigheterna rädda för?