Citat:
Ådärkomdenja
Jomshof, två ggr sparkad från lärarjobb,
Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Såvitt jag läst mig till har det berott på engagemanget i SD, inte bristande professionalism.
Korrekt. Och just därför borde han ha visat professionalism, även i sitt SD-partisekreteraruppdrag, men så icke. Samt, återigen, har man sparkats på felaktiga grunder (som lärare), så borde Jomshof haft bättre hållning än att själv ägna sig åt inkvisitorisk verksamhet, när han nu råkar sitta i maktposition. Det sorgligaste i soppan är iaf att man tappat koncepterna, bryter mot sitt eget regelverk hur man diskuterar, och därmed i första hand, ALLTID, skall sträva efter att lösa interna problem INTERNT. Har ledningen i SD fått panik? Och i så fall, varför?
Skulle SD göra en internundersökning av medlemmar, ännu bättre riktad mot hela egna röstskaran i Sverige, skulle dom finna att väldigt få, imho, bryr sig om att ett ungdomsförbund har lite högre i tak än moderpartiet. SD-are är en yvig samling, som förenas av två saker - massinvandrarmotståndet, och politikerföraktet. Därutöver är jag övertygad om att frasmakeri och interntjafs, som "nolltolerans", "värdegrund" m fl vänster-påhittebegrepp, i det hela är tämligen ointressant, och t o m destruktivt.